Midlanda SM

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Följande på MCERR..

"Hej!
Kollade på Svemos tävlingskalender av en händelse och såg att Midlanda var
struken, ringde Carl-Eric på Svemo för att få ett svar! Han bekräftade att
den är inställd!"

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Extremt dåligt att man inte kommunicerar ut detta på ett vettigt sätt.

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
No1 skrev:
Den största plumpen i denna tragiska situation med en instäld Sm tävling är att det sitter en enormt inkompetent person i Västra MK's styrelse vid namn Björn som inte respekterar att det finns ett ex antal aktiva som faktiskt behöver ett svar om Sm tävlingens vara el inte...

Näe, tacka vet jag på den tiden då Marianne KJellmodin H Grimborg levde, då va det åtminstonde ordning i VMK, men nu??? Ett enda stort skämt!!!

No1...

Bara så att ni vet det innan ni kastar skit på Björn. Han meddelade redan på mässan, officiellt, att Västra inte kommer att köra SM på Midlanda. Tror inte heller att det bara beror på Björn att Västra inte kör någon tävling. Västra lider väl av brist på folk som ställer upp och jobbar. Att arrangera än tävling är inte något man gör på 1 pers. Å om Björn nu sabbar för alla Västras aktiva, varför var de inte på årsmötet och röstade bort honom, eller är det så att han faktiskt har Västras förstroende att jobba vidare?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
EazyLiving skrev:
Bara så att ni vet det innan ni kastar skit på Björn. Han meddelade redan på mässan, officiellt, att Västra inte kommer att köra SM på Midlanda. Tror inte heller att det bara beror på Björn att Västra inte kör någon tävling. Västra lider väl av brist på folk som ställer upp och jobbar. Att arrangera än tävling är inte något man gör på 1 pers. Å om Björn nu sabbar för alla Västras aktiva, varför var de inte på årsmötet och röstade bort honom, eller är det så att han faktiskt har Västras förstroende att jobba vidare?

Nu vet jag inte ens vem björn är, så jag kastar inte skit på honom.
Däremot undrar jag vad "officiellt" för dig innebär? Att han sa det personligen till dig?
Det sas absolut ingenting om att midlanda-sm ställdes in i svemo-montern, utan jag fick foldern där och fem race, inklusive midlanda skulle köras. Det har inte meddelats till IB och för någon dag sedan så "försvann" midlanda-sm från kalendern på svemos hemsida. Hur officiellt är det när inte ens Hallberg som skriver det mesta i IB som är det officiella organet kan få reda på om racet ska gå eller inte?

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
oFFkeFF skrev:
Nu vet jag inte ens vem björn är, så jag kastar inte skit på honom.
Däremot undrar jag vad "officiellt" för dig innebär? Att han sa det personligen till dig?
Det sas absolut ingenting om att midlanda-sm ställdes in i svemo-montern, utan jag fick foldern där och fem race, inklusive midlanda skulle köras. Det har inte meddelats till IB och för någon dag sedan så "försvann" midlanda-sm från kalendern på svemos hemsida. Hur officiellt är det när inte ens Hallberg som skriver det mesta i IB som är det officiella organet kan få reda på om racet ska gå eller inte?

Jag håller med att det kommunicerats dåligt, men att det inte skulle köra Midlanda meddelade de nog ut till de övriga SM-arrangörerna på något Svemo-möte under mässan (om jag fattat rätt, jag har ju bara hört det i andra hand). Så Svemo bör ha vetat om det.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
EazyLiving skrev:
Jag håller med att det kommunicerats dåligt, men att det inte skulle köra Midlanda meddelade de nog ut till de övriga SM-arrangörerna på något Svemo-möte under mässan (om jag fattat rätt, jag har ju bara hört det i andra hand). Så Svemo bör ha vetat om det.

Då tycker jag det är konstigt att tävlingen är med på serieanmälan som producerades efter mässan..
Det jag hörde på mässan var att midlanda låg risigt till, på grund av att midlanda ville ha för mycket betalt, men att det diskuterades vidare..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Då tycker jag det är konstigt att tävlingen är med på serieanmälan som producerades efter mässan..
Det jag hörde på mässan var att midlanda låg risigt till, på grund av att midlanda ville ha för mycket betalt, men att det diskuterades vidare..

Kan det inte vara så att SVEMO haft andra arrangörer än VMK i tankarna och därför inte strukit tävlingen?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag frågade Lodnerth IGÅR och han sade att den inte är officiellt inställt ÄN. Det ser visst inte hoppfullt ut men så är läget för stunden.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Jag frågade Lodnerth IGÅR och han sade att den inte är officiellt inställt ÄN. Det ser visst inte hoppfullt ut men så är läget för stunden.

Det här verkar bli en rolig såpa i sommar.. Varken officiellt inställd, eller säkert om den blir av och ingen information om hur det går, vem som jobbar på det, eller vad problemet består i.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Sen ska sådana som du och jag inte lägga oss i för mycket heller. Säger VMK att Midlanda är inställt så har vi inget med skälet att göra.

Vi kommer få besked och vi vet att det är problem. SÅ märkvärdigt är det inte.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning