Midlanda

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Jag har varit halvnärvarande ett tag, så jag har nog missat debatten (om den har funnits) om Midlandas framtid. Hur blev det efter konkursen? Kommer bankörningarna och tävlingarna att fortsätta nästa år? Vem äger den nu? Frågorna är många men finns det några svar?
Det har ju helt plötsligt blivit min närmaste bana, så man måste ju börja hålla koll.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Såvitt jag vet är det inte 100% klart ännu vem som kommer att ta över banan. Med all säkerhet kommer det att bli verksamhet där nästa år och Norra Roadracing Sällskapet planerar att ordna en b-tävling i början på säsongen.

Hur det blir med träningstider osv har jag ingen aning...

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Enl senaste info från NRS ( Norra Roadracing Sällskapet ) så skulle hanteringen kring konkursen vara klar V41 men p.g.a överklagan på miljöprövningen så är inte detta klart ännu.

Vill även du ha koll på vad som händer i norr samt att du har ett RR intresse.
Gå gärna med i NRS. Det kostar bara 100:-/år ( typ mindre än 3st bingolotter )Kontakta Ordförande Per Berglund via e-post: per.ber@swipnet.se

/ Kenneth

Last edited:

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
KennethN skrev:
Enl senaste info från NRS ( Norra Roadracing Sällskapet ) så skulle hanteringen kring konkursen vara klar V41 men p.g.a överklagan på miljöprövningen så är inte detta klart ännu.

Vill även du ha koll på vad som händer i norr samt att du har ett RR intresse.
Gå gärna med i NRS. Det kostar bara 100:-/år ( typ mindre än 2st bingolotter )Kontakta Ordförande Per Berglund via e-post: per.ber@swipnet.se

/ Kenneth

Låter bra. Per har ett mail att läsa.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Då skall jag premiärtävla där, fan vad kul! :banana

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Hoj
Hojlös =(
Kul om det blir tävling på Midlanda :)

För er som inte besökt banan tidigare så kan jag tipsa om att den går hårt åt däcken, framför allt på högersidan.

Inbromsningen på långrakan i nedförsbacke sliter ganska bra på bromsbeläggen så det skadar inte att hålla ett extra öga på dem.

Annars är det en riktigt rolig bana men den skulle haft lite fler vänsterböjar.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Da Weasel skrev:
Kul om det blir tävling på Midlanda :)

För er som inte besökt banan tidigare så kan jag tipsa om att den går hårt åt däcken, framför allt på högersidan.

Inbromsningen på långrakan i nedförsbacke sliter ganska bra på bromsbeläggen så det skadar inte att hålla ett extra öga på dem.

Annars är det en riktigt rolig bana men den skulle haft lite fler vänsterböjar.

Ja vi får verkligen hoppas på att inga dårar köper banan eller att den läggs ned.
Det skulle ju vara katastrof för racingen. I alla fall för oss här uppe.
I västa fall får vi väl gå ihop ett jättegäng av RRintresserade inorr och lägga en slant var. Va coolt det skulle vara att ha en egen bana :)

När det gäller kurvor så håller jag med dig. Det skulle vara fler vänsterkurvor. Man får ständigt vända däcken.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...