Mikael Nilsson är en trevlig kille.... (rapport-Falken)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jo, Mikael Nilsson äe en trevlig kille...men han har ju fan ingen koll! Himla tur för honom att han fick dela depåbox med mig och Jorpes i helgen. Ni vet hur det är när man kommer tillsammans i depån... man snackar och jämför iaktagelser och delar med sig av sina erfarenheter. Emellanåt stod man och nickade gillande när denne pratglade värmlänning gick på, men ofta snackade grabben alldeles uppåt väggarna och när han skulle visa hur man startar så fick jag gå in och styra upp det hela. Direckt!
Grabben hade ju ingen koll alls! Så jag fick ner honom i en stol där och gick lungt och sansat igenom Roadracingens grunder, ni vet, elementär kurvtagning, starter, omkörning och detta med att köra coolt och ha kul. Mikael gillade givetvis vad han fick höra. Sedan tog jag, på warm-upen nästa dag, och visade honom vägen runt Falken, ja menar jag har gjort några varv där juh!

Att killen är bildbar visade han ju senare när han gick och vann! Givetvis oändligt tacksam. Grattis förresten.

För egen del så gällde det ju att stå på hjulen. Stränga order hemifrån att årets klotningsranson var förbrukad! Dessutom var höger knä meniskopererat strax innan så fredagsträningen fick vara. Här ska man vila sig i form!
Nåväl, TREVLIGT var det att dela box med Jorpes och mr Nilsson. Hade en viss förhoppning att lite av deras STCC-snabbhet skulle smitta av sig på mig! Första passet skulle jag bara gilla mig. Det kändes nästan som man var lite rostig... men ut bar det och det var ju härligt att vara med igen. Vissa for ju om med vettlös fart, nämde herr Nilsson körde om mig ochg två till under inbromsning innan depåkurvan.. och jag tyckte jag bromsade sent!!! Buhuuuuu!!!!!!
Blev glad igen när det visade sig att jag slagit Jorpes! Det är ju nummer ett. 49,5 var helt OK också. Hade varit orolig för att jag skulle tappat tempot alldeles...
Andra passet var trams. Tyckte jag körde fort men kom aldrig in i rytmen. Körde långsammare. Trams.
Kom på den geniala lösningen på allt. Drevade om! Ner en kugg bak. Jorpes och Mikael darrade när dom såg hur själförtroendet step till oanade höjder. Ljuset syntes i mörkret!
Nästa morgon bekräftade att mina tankar var helt rätt. Nojsade mig till 49,7 på Warm-upen. Fick juh dessutom tänka på Nilsson låg bakom för att kolla spårval....

Rejstajm!!
22:a startposition! Fick en FIN start och tog nog ett led på väg ner till första krök. Bromsade sen men inte i närheten av hur sent någon annan bromsade. Kraschbombang. Apklantigt. Lyckades dock hålla mig utanför alla klanskalla och lyckades ta en man men blev även omkörd av en annan. Ner mot slutet av rakan varv två så bromsade jag SENT och under nedlägg in mot apex hör jag i ögonvrån hur någon kommer i tusensjutti och torpederar mig rakt över opererade knät så jag nästan tvingas att ta till gruset. Apklantigt!
Sedan rullar det på. Håller i bra tycker jag och kör stabilt, ser Jorpes där framme men kommer tyvärr inte ikapp, och kom imål HEL och REN. Toppen. Kom på en glad 8:de plats med ett bästa varv på 48,8.

Gôtt :)

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Du e grym.

Tror att du kapade någon extra sekund på att doukumentera banan väl på ERF:et......

Bifogat

• moss.jpg
    moss.jpg
    49.6 KB · Visningar: 184

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
åsså måste jag ju tacka mina mekar, Daniel å Martin! Det var ju helt lysande att ha folk som skötte allt jobb år en... Kunde ju bara gå omkring och vara snygg hela tiden! :tummenupp

Men vart f-n tog depåstödet vägen???

Coola Ola

Guest
Stämmer det att Mikael Nilsson körde en standard 600 men ändå vann både supersport och superstock? Klasserna körde ju tillsammans men Mikael stod överst på pallen i båda racen om jag fattade allt rätt.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Coola Ola skrev:
Stämmer det att Mikael Nilsson körde en standard 600 men ändå vann både supersport och superstock? Klasserna körde ju tillsammans men Mikael stod överst på pallen i båda racen om jag fattade allt rätt.
Jaa, han vann både Standard 600 och SuperSport 600 på sin standardhoj. Dom körde ihop hela helgen men bedömdes separat i finalen. Men man fick vara med i båda klasserna om man ville, så man fick poäng i båda klasserna,
Superstock 600 vann han väl i och för sig också, men det var på knutstorp förra helgen.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
magnus_moss skrev:
Jo, Mikael Nilsson äe en trevlig kille...... Kom på en glad 8:de plats med ett bästa varv på 48,8.

Skön rapport!!! Kom till Sviestad så gör vi oss breda och håller knoddarna bakom oss.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
magnus_moss skrev:
Att killen är bildbar visade han ju senare när han gick och vann! Givetvis oändligt tacksam. Grattis förresten.

Här ger Mossberg Junior Nilsson en lektion...

Vilken rapport Mossberg... Kul!!! :)

Bifogat

• 0529_lektion.jpg
    0529_lektion.jpg
    77.2 KB · Visningar: 197

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
jorpes skrev:
Här ger Mossberg Junior Nilsson en lektion...

Vilken rapport Mossberg... Kul!!! :)

Ah, kan tänka mig att Mossbergs Yamma, flitigt uppspacklad, var ett exotiskt inslag i den där depåboxen :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ze Proffessor in action, Crazy Mike lyssnar och lär av vår egen RR guru, Jorpes slötittar och missar halva lektionen som vanligt.

Bifogat

• 0529_lektion.gif
    0529_lektion.gif
    82.2 KB · Visningar: 144

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Ze Proffessor in action, Crazy Mike lyssnar och lär av vår egen RR guru, Jorpes slötittar och missar halva lektionen som vanligt.

Erik är ju den han är; en krokodil (stor mun och inga öron). Därför missade han halva lektionen. Dessutom har han som de flesta teoretiker en oändlig troskap på sig själv... Mao inte ödmjuk lyssnare som jag...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
magnus_moss skrev:
Erik är ju den han är; en krokodil (stor mun och inga öron). Därför missade han halva lektionen. Dessutom har han som de flesta teoretiker en oändlig troskap på sig själv... Mao inte ödmjuk lyssnare som jag...
Helt ofattbart att Erik körde snabbare än dig, han har säkert fusktrimmat med lustgas eller nåt, säg till vid nästa bes. att dom skall demontera hela motorn för Erik så att får stå sitt kast.

(Erik är snabb och förvirrad) :tungan

Coola Ola

Guest
eus skrev:
Jaa, han vann både Standard 600 och SuperSport 600 på sin standardhoj. Dom körde ihop hela helgen men bedömdes separat i finalen. Men man fick vara med i båda klasserna om man ville, så man fick poäng i båda klasserna,
Superstock 600 vann han väl i och för sig också, men det var på knutstorp förra helgen.

Ahh, sorry, har inte riktigt koll på vilken klass som kallas vad. Men summan av kardemumman är att snubben är ruskigt snabb iaf.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Coola Ola skrev:
Ahh, sorry, har inte riktigt koll på vilken klass som kallas vad. Men summan av kardemumman är att snubben är ruskigt snabb iaf.
Det förstår jag, det är jag knappt jag reder ut allt det där ibland.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Macho Woman skrev:
Micke Nilsson pratar misstänkt likt Kenny Bräck. Undras om värmländskan har något med snabbhet att göra?
:mattias Helt klart har det det, alla vet ju att värmländska ÄR den officiella racingdialekten! Kolvar heter kôlver osv.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln