Mikaels Bilförmedling

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Mikaels Bilförmedling, Att lita på?

Hejsan!

Undrar ifall nån av er här på forumet har haft nån erfarenhet av Mikaels Bilförmedling i Ljung. Jag håller på med en affär med dem nu men de krånglar. Har lämnat handpenning och hade ett avtal som sa att hojen skulle levereras den 23/6. Efter att ringt 10 ggr utan svar den dan fick jag på kvällen tillslut tag på dem och då visade det sig att motorcykeln inte var inregistrerad och klar än.
Är dom att lita på?

Last edited:

Nicotin

Guest
inte jag personligen men en polare köpte en bil där..inga konstigheter men en hel del strul..drog ut en del på tiden osv..

krävdes en del påstötningar innan det löste sig..:tummenupp

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Dom har ju så pass grymma priser att man börjar undra..
tex en R1 -04 strax över tusen mil på blocket för 55000kr.

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Dom har ju så pass grymma priser att man börjar undra..
tex en R1 -04 strax över tusen mil på blocket för 55000kr.

Även om hojarna är importerade så undrar man ju i vilket land de går att köpa dem så pass billigt att de kan frakta hit dem, regga in dem och sedan sälja för de priserna och gå med vinst!?:confused:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Även om hojarna är importerade så undrar man ju i vilket land de går att köpa dem så pass billigt att de kan frakta hit dem, regga in dem och sedan sälja för de priserna och gå med vinst!?:confused:

Köpa krashade och av f-bolag inlösta och plocka ihop till fungerande ex?

Henrik

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag ställer mig skeptisk till dem.. R1 2003 för 45'? 2005:a för 55'? Bara utländska bilar i bakgrunden på bilderna? Hade nog varit väldigt försiktig.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Va nere i Ljung igår faktiskt, jag o polaren va ute o åkte lite med hojarna, bor inte alls långt därifrån.

Vi passade på att kolla vart det låg. Adressen gick till ett radhus, med en skylt utanför: "Mikaels Bilförmedling"
Vi ringde på men det va ingen hemma.

Sen så ringde vi han också. Han sa att han va på väg ner till gbg för att besiktiga hojar.

Tror att jag ska ringa han igen o bestämma träff för att kolla på nån hoj.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
är inte säker men tror att jag sett den opeln de har på bild på ett annat ställe som handlar med stormskadade fordon efter catrina eller vad snurre sprätt hette. det usa är väl de ända som har de löjliga sidoblinkersen som sitter på rettan med mustangen i bakrunden

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Vilken av hojarna har du lagt handpenning på? Det är en kille i R1/R6-tråden som har gjort det på R1 -04/05:an.

Ni kanske budar på samma hoj?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jag har lagt handpenning på en r1 04a, jag blir dock mer och mer övertygad om att det hela är legitimt. Snackat med bägge nissarna (Mikael och Chrisitian) och de väntar på att få samtliga hojar inreggade. Han hade tagit in 5 hojar + en massa EU-moppar och det verkar ju stämma, de hojarna som ligger ute nu är nummer 4 och 5.

Enligt honom kommer de från tyskland urspungligen och han kunde få så bra priser eftersom han köpt loss grejer för sexsiffriga belopp. Jag har varken sett eller hört hojen men jag litar blint på dem :gnissla :tummenupp

Men en sak är säker och det är att jag kommer att sova dåligt fram till den dagen jag står med nycklarna i handen och jag vet att skiten rullar :D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Enligt honom kommer de från tyskland urspungligen och han kunde få så bra priser eftersom han köpt loss grejer för sexsiffriga belopp.
Just att köpa ett parti fordon är ju väldigt vanligt när det gäller import.
Har några polare som red på bilimport-vågen för några år sedan och dom kunde gå in hos en handlare och peka ut 5-6 bilar och tokpruta ned priset rejält. Handlarna var mest glada över att bli av med flertal bilar på samma gång.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Låter som de importerar ja...

Det är ju väldigt många som gett sig in på det nu, att importera Japanska sportbilar, tex skyline, supra osv köper från England eller Japan för inga pengar alls och säljer för dubbla priset i Sverige.
Likadant med Fiddy/minimoto samma grej.

Och jo det brukar väl alltid strula, han har säkert mkt att göra den där Micke det är en jevla massa papper som ska ordnas med.

Tror inte han försöker blåsa dig men kan nog ta ett tag innan du har hojen kanske ;)

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
Låter som de importerar ja...

Det är ju väldigt många som gett sig in på det nu, att importera Japanska sportbilar, tex skyline, supra osv köper från England eller Japan för inga pengar alls och säljer för dubbla priset i Sverige.
Likadant med Fiddy/minimoto samma grej.

Och jo det brukar väl alltid strula, han har säkert mkt att göra den där Micke det är en jevla massa papper som ska ordnas med.

Tror inte han försöker blåsa dig men kan nog ta ett tag innan du har hojen kanske ;)

Lite drygt att importera bilar från länder som kör med ratten på fel sida..

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Lite drygt att importera bilar från länder som kör med ratten på fel sida..

kolla hur många vänsterstyrda Supror du hittar i Sverige så ser du nog att det är rätt vanligt (du hittar 99% högerstyrda) :tummenupp

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
kolla hur många vänsterstyrda Supror du hittar i Sverige så ser du nog att det är rätt vanligt (du hittar 99% högerstyrda) :tummenupp

Utan tvekan säkert så.. :tuttar

Nog en hel del människor som kan acceptera att ratten sitter på andra sidan om dom tjänar en slant eller två. Kan ju tycka att det är lite drygt iaf

Last edited:

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Jag har bestämt ny leverans med honom. Ska hämta hojen på fredag. Hoppas det funkar bättre denna gången. Hojen är en r6a -02. Så jag biddar nog inte med någon annan för denna var aldrig ute på annons. :) Men jag har snackat runt lite med folk här nere. Det är tydligen nästan standard att skriva in i avtalet att man kan häva köpet ifall det visar sig att hojen varit lagd eller liknande. Så det borde man ju kunna kräva?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024