Milantal på hoj???

Laggie

Guest
Borttagen post...

Borttagen post...

Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
R6 kom först 1999.

GSXR 600 97:a är en rolig hoj - körde en sådan när den kom ut.

Nu köper jag inte begagnat, men om jag skulle göra det så max 2000 mil och då skulle jag gå igenom den grundligt.

Och vet jag att föraren har kört som jag gör!! då hade jag inte köpt den alls :skrämd .

Det finns så otroligt många sätt att kolla hur hojjen är körd & om den är tävlad med. Be någon som vet lite om hojjar följa med dig. Om du inte känner någon så handla från MC firma för att få lite " garanti".

Mvh//ZF

Ps om du har pengar till det så köp en R6 - 99 ( nu får jag väl på f*n för att jag säger det, när det gäller din första hoj ) DS

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
En hoj som är servad och allmänt ompysslad går bra långt, jag tror att köpa en som gått runt 4000mil är det ingen fara med. En annan sak är att jag tycker att huvud delen av alla hojar har bara gått runt 2000-2500mil även fast dom är från tex början/mitten av nitiotalet.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Min Honda CBR600-95 har snart gått 6000mil...
Var lite skepptisk till en början, men känner killen jag köpte den av så...

Nu skulle jag lätt kunna köpa en "långmilare"

Eftersom det är så kul att köra hoj är det konstigt att fler hojar inte gått längre :fakta

Man kan ju börja undra om det finns folk som "myglar" en del men milen..... :notme

Ofta i flera forum skriver alla hur mycket och långt de åker varje år.. Men ändå är miltalet lågt på de flesta hojar i annonser..

//Nichlas

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Beror pa vilket marke man kor.

Honda e ju jakligt beromda for tillforlitlighet. Har 5200 mil pa min vfr-93 men motor o drivpaket (det viktiga) e riktigt bra . Haller med foregaende talare att det e ganska obvious om hojen har blivit hart kord. DET bade SYNS o HORS! Har snackat me hojagare har nere me andra vfr o fj1200 agare har nere me bra bit over 10000 mil pa sina cyklar... contenta: Va inte radd for lite mil. Dem flesta ser efter sina hojar. Hoppas jag???

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Miltalet på mätaren på en sporthoj är ung lika säkert som miltalet från en importerad BMW (bil). Dvs det är skicket man måste titta på inte miltalet.
Det är bra många hojjar som går med cykeldator just för att hålla nere (det där hemska) miltalet.
Slutsats: En hoj som har gått 1200mil på mätaren kan lika gärna gått 4-5000mil i verkligheten. :mad:
Kolla skicket på kåpor, skruvskallar på motorn, motorgång, mm, mm. Där avslöjas det verkliga skicket/hållbarheten.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Min 99'a hade gått 3000mil när jag köpte den. Den enda riktiga slitdelen som jag har precis bytt är drivpaketet, går som en klocka. När man provkör märker man direkt om det känns som hojen sitter ihop som den ska. En sak som lönar sig är att i sann Anders Brink-anda skruva isär så mycket som man bara törs då hojen är avställd och passa på att ge alla slitdelar lite kärlek.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Laggie skrev:
....Vet att r6an kom först 99 men den är så satans snygg så man är som sugen på en sådan:)

Det som är illa är väll at det är enbart fartdårarna som köper dessa cyklar och då blir nästan alla ju tucktade mer eller mindre.

Ha alltid i åtanke att snabb hoj med få ägare och många mil som regel har fått mycket kärlek. Ditt mantra i sammanhanget är "slitdelar". Hellre köpa en hårt pryglad r6 som går som en bålgeting än en fjollkörd sissådär pigg.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Glöm inte att sporthojar är gjorda för att gasas med dvs dom är tillverkade för att gasas med och inte för att fisåka, om man ska göra det då kan man lika bra köpa HD eller motsv.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gixxer Rolle skrev:
Glöm inte att sporthojar är gjorda för att gasas med dvs dom är tillverkade för att gasas med och inte för att fisåka, om man ska göra det då kan man lika bra köpa HD eller motsv.

:fakta

Sen är det bara å inse, sporthoj = meka, pula, kladda, smörja, fixa, svära, skrika, njuta :rock

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph Sprint RS
Min GPZ600R -85:a hade gått 4800mil när jag sålde den för ett och ett halvt år sedan :p

Och det miltalet stämde faktiskt...!
Jag har haft den sedan den gått 1400 mil för 10 år sedan.
Så kan det bli när man har för lite tid över till hojåkning, av olika anledning.

Fast med min nya hoj så har jag bättrat mig!
Redan prickat in 300 mil hittils i år :tummenupp
(de skall ju användas...)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
R400 skrev:
En normalkörd hoj går mellan 500 och 700 mil per säsong, naturligtvis med stora variationer.
Beror också på hur bra sommaren har varit. De flesta, inklusive mig, verkar ha kört över 1000 mil förra året.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
japanska hojar är likvärdiga i slitstyrka, det kan skilja mellan modeller givetvis. En del har haft problem med nån del och nån annan med nån annan del.
Skicket är viktigare än den påstådda milsträckan hojen gått.
För andra märken än japanska kan jag inet säga nånting för jag är inte intresserad av eller litar på dem för fem öre:)

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Domimator-98
ja tycker att du ska satsa på en big -blockare 900-1000cc
jag har haft 600 tidigare men sakna vridet är inte roligt..

Andreas_S

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
FZR 1000-92 & GSX 1100-80 & TZR-89
Min GSX har rullat ca 10150mil! :rock
Och den går inte som en klocka...
Men efter 19 ägare inkl. mig så kan man väl inte begära för mycket...

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa