Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Spikat:

Äntligen kan "The Man" släppa den där motorn som går på vatten.
Men även en vätgasmotor har ju utsläpp i form av H2O, så med andra ord är det endast elbilar som får tillverkas efter 2035?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Spikat: Äntligen kan "The Man" släppa den där motorn som går på vatten.
De två växthusgaser som bidrar mest till att det är varmt på jorden är koldioxid och vattenånga
(även om metan kommer starkt i och med att permafrosten tinar och haven blir varmare).

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Men även en vätgasmotor har ju utsläpp i form av H2O, så med andra ord är det endast elbilar som får tillverkas efter 2035?
Tur det blir tillåtet producera el med bränslen som ger utsläpp av koldioxid och vattenånga efter 2035. Elbil med påhängselverk ?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Spikat:

Äntligen kan "The Man" släppa den där motorn som går på vatten.
Så när förbjuds motorcyklar?

Samt jag räknar med att all el som används för att driva fram fordon också måste vara noll-utsläpp-genom-hela-livscykeln genererad....eller hur?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kampanjen med "sin aceite de palma" har ju till och med dragit fram över den spanska bonnavischan. Allt från ostbågar till spolarvätska har ju den symbolen, typ.
Annars är ju allt veganskt nuförtiden, från köttbullar till fyrtumsspik och kantsten. Jag måste ta modet till mig någon dag och fråga någon kvinnlig vegan om hon sväljer...

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Annars är ju allt veganskt nuförtiden, från köttbullar till fyrtumsspik och kantsten. Jag måste ta modet till mig någon dag och fråga någon kvinnlig vegan om hon sväljer...
Det är en "samvetsfråga" för dom kan jag ge som svar ? En "hardcore" vegan får väl inte andas pga baciller i luften heller.

FB_IMG_1669838460307.jpg

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Frågan som Jesper Rönndahl i programmet Pang Prego försökte utreda; huruvida snor är protein eller kolhydrat är väl dags att lösa på allvar. Är det kött eller grönsaker?! Dietisten han ringde visste inte. ?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag var "ihop" med en vegeterian förra milleniet och hon tog in levande kött i munnen! :tuttar

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Henke Jönsson skriver.

”being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't.”

Edit.
Har för mig att det här var en låst artikel tidigare.

Last edited:

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Henke Jönsson skriver.

”being powerful is like being a lady. If you have to tell people you are, you aren't.”

Edit.
Har för mig att det här var en låst artikel tidigare.
Jag har lyssnat på H2 Green Steels VD och håller helt med debattören Henrik Jönssons kritik.
H2GS’s förutsättningar är att allmänheten stöttar dem med enorma bidragspengar för byggnation och infrastruktur för el och vätgas.
Som tack för alla pengarna så belastar de sedan elnätet enormt, varpå elen som konsekvens blir dyrare i södra landet.
De lär köpa el till absolut billigaste pris, inte det som andra vanliga konsumenter betalar (framför allt inte i elområde 3 & 4), vilket i sin tur driver upp priser för alla andra konsumenter då elproducenterna förmodligen tillämpar ”gunga och karusell” kompensation.
Hade jag själv, och alla andra som står för fiolerna blivit kompenserad varje månad med 10000kr så hade det varit okey.
Men så är inte fallet, utan alla vinstpengarna kommer att stanna i ägarnas fickor.
Argument som ”Men det är väl bra att de exporterar och det kommer in pengar i landet? Det är väl bra för alla, eller?” är som ni vet ignorant trams.
Att hålla en industri sponsrad konstant är ingen vinst för andra i landet.

I vilket fall, H2GS VD Henrik Henrikson berörde inget av konsekvenserna eller förutsättningarna för hans ”projekt”, enbart fokus på ”grönt stål” och dess potentionella nytta för klimatet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
28647c42bcd96c6a11e61727c46896d3.jpg

Ytterligare en 180-graders sväng jämfört med hur det lät i valrörelsen…

Och samma här; de flesta har väl förstått att det behövs mer av allt men likväl har debatten handlat om ANTINGEN kärnkraft eller vindkraft.

Fördumning.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...