Min älskade geting finns inte mer

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Med stor sorg i hjärtat måste jag berätta att min älskade ögonsten antagligen aldrig kommer surra nåt mer för mig, effter den blöta strängen av oljespill tog min geting en ödestigen tur mot vägräcket och total förstördes :gråta .

körde av mot älvsborgsbron och precis innan avfarten till högsbohöjd/kungsten hamna jag bakom en buss, som antagligen sprutade ut hydral olja för oljan på vägen va helt färsk. Hade inte en chans. Höll runt 60-70km/h och framhjulet bara vek sig, kanade ca 10 m mot räcket och klarade mig med ett skrubbsår på armen och lite ont i rygg och nace(muskel sträckning).

Måste bara säja att polisen som kom till platsen va väldigt hjälpsamma, samma gällde brandkåren. Stort tack!

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Tråkigt att läsa sådana berätelser, hoppas du var försäkrad så du får lite pengar för bettan. Skönt att höra att poliserna var trevliga iallafall.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Trist som fan, men bra att du klarade dig med endast småblessyrer, hojen går ju alltid att ersätta.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Trist hörru!

Du vet.. om du fick ner det på polisrapporten att bussen spydde ut olja så har du rätt att kräva pengar från den skyldige för utsläppet... eller var det Trafikskade föreningen? iaf... jag hade halvförsäkring på min förra hoj jag totalskrotade.. och jag skulle normalt inte få ut något från försäkringen. men tack vare lite text på polisrapporten så hade jag inga problem att kräva pengar från .. den skyldige.

eh! lycka till iaf.. bra att inte räcket strimlade dig.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Skit i hojen. Det viktigaste är att DU är okej.

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
det sjuka är att efter mina år på skateboard är min skada inte värre än nån vurpa på brädan, och hojen är total förstörd. Jag är fruktansvärt glad att jag lever.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Usch. Där har jag vart nära en gång också. Om du menar avfarten när man kommer Älvsborgsbron och åker av mot Kungsten centrum?

Precis innan bron i svag högerkurva?
Där tyckte en bmw att jag skulle flytta på mig.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Swedie skrev:
kräva pengar från den skyldige för utsläppet...
Kolla det! det kan löna sig, en polare råkade ut för samma sak men med bil och körde in i en sopbil :eek: han hade dok "lite" tur, polisen var redan på plats och skulle spärra av gatan men han inte, dom såg hela förloppet och sa att det han inte hade en chans, trots låg fart. :tummenupp fick pengar tillbaka :tummenupp
Skönt att det gick så bra för dig :tummenupp

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Trevligt att du klarade dig utan alvarligare blesyrer :tummenupp

Trevligt oxå att du blev bra bemött av polis och brandkåren :)

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Tur att du klarade dig utan allvarliga skador.
Körde där förut och det är extremt mycket spill i höger körfält i hela den långa vänsterkurvan upp på bron.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...