Min 125:a

lundinrobin

Fưﻋk ٥ff
Gick med
8 May 2006
Hoj
Kymco Stryker 125cc - Honda Nsr 125r (såld)
Hej

jag är lite småless på mitt tvåtaktsljud i nsr:n som jag har.

nån som vet hur man kan dämpa ner det lite--->så att det låter lite mer vuxet ;)

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
lundinrobin skrev:
2144338 Hej

jag är lite småless på mitt tvåtaktsljud i nsr:n som jag har.

nån som vet hur man kan dämpa ner det lite--->så att det låter lite mer vuxet ;)

Jag gjorde en lite enkel sak på min äldre nsr. Vet inte vilken du har men men... Du tar helt enkelt bort "slangen" som suger in luft på luftburken. Det gör att det blir mycket mer brööö i ljudet :tungan Har inte påverkat effekten vad jag har märkt. Det är enkelt att sätta tillbaka den igen om man ångrar sig. Testa :tummenupp

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
AntiAntonAnt skrev:
2144400 Jag gjorde en lite enkel sak på min äldre nsr. Vet inte vilken du har men men... Du tar helt enkelt bort "slangen" som suger in luft på luftburken. Det gör att det blir mycket mer brööö i ljudet :tungan Har inte påverkat effekten vad jag har märkt. Det är enkelt att sätta tillbaka den igen om man ångrar sig. Testa :tummenupp

Den suger i vilket fall in luft, dock inte från luftburken längre..

Den är till för att bättra på avgasvärdena, på ett jävligt billigt sätt!

Man kan likagärna ta bort den om man vill, eller göra som du..

lundinrobin

Fưﻋk ٥ff
Gick med
8 May 2006
Hoj
Svanen skrev:
2145547 Den suger i vilket fall in luft, dock inte från luftburken längre..

Den är till för att bättra på avgasvärdena, på ett jävligt billigt sätt!

Man kan likagärna ta bort den om man vill, eller göra som du..

Ok :) jag får testa mig fram...d var kul att folk svarar iaf 8)

lundinrobin

Fưﻋk ٥ff
Gick med
8 May 2006
Hoj
Bröö

AntiAntonAnt skrev:
2144400 Jag gjorde en lite enkel sak på min äldre nsr. Vet inte vilken du har men men... Du tar helt enkelt bort "slangen" som suger in luft på luftburken. Det gör att det blir mycket mer brööö i ljudet :tungan Har inte påverkat effekten vad jag har märkt. Det är enkelt att sätta tillbaka den igen om man ångrar sig. Testa :tummenupp

Jag antar att du menar slangen som går ner till förgasaren ??!!!!

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Jag har för mig att en rs inte heller låter speciellt fint? vad kan man göra åt den?? helst nåt som inte kostar så mkt/inget alls.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DjFlow skrev:
2158869 Jag har för mig att en rs inte heller låter speciellt fint? vad kan man göra åt den?? helst nåt som inte kostar så mkt/inget alls.
Öppna upp insugsudan så du inte hör avgas sidan. :lol annars är det väll att skaffa jortare tjokare ljuddämpare så ljudet blir mörkare. Men det kostar och påvärkar effekten.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2159064 Öppna upp insugsudan så du inte hör avgas sidan. :lol annars är det väll att skaffa jortare tjokare ljuddämpare så ljudet blir mörkare. Men det kostar och påvärkar effekten.
Förklara hur det påverkar effekten? Allt som händer efter stingern spelar väll ingen roll? Så har jag fått lära mig av 2t trimmarna.
Sure viss betydelse har det ju men den effektskillnaden är marginell, det är inte någon du känner av. Det är i så fall om det blir för mycket motstånd (borde det vara) för är det mindre motstånd i den än stingern så borde det inte bli någon skillnad. För att stingerna har ju en maxgräns och när den maxgränsen är nådd så kan den ju inte pumpa ut mer avgasare oavsett hur gigantiskt hålet i ljuddämparen är. Eller är detta uttalande fel :confused: Rätta mig i så fall och förklara hur det ligger till. :Bugar

Last edited:

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
prulle skrev:
2159064 Öppna upp insugsudan så du inte hör avgas sidan. :lol annars är det väll att skaffa jortare tjokare ljuddämpare så ljudet blir mörkare. Men det kostar och påvärkar effekten.
ok, vilken e kortast/tjockast?? prisuppgift?

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
DjFlow skrev:
2159585 ok, vilken e kortast/tjockast?? prisuppgift?

Ett tips, köp hojen först och förbättra sedan. Med förbättra menar jag inte byt ljuddämpare. Du kommer ångra dig när du står där med en skuren cylinder i handen och grämer dig över att du inte bytte kolv istället..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
MRJaggu skrev:
2160103 Vill du ha ännu ballare ljud i NSR.en kan jag hjälpa dej :tummenupp

Se 2 cm neråt på skärmen :hihi
Hade du inte vart så jävla dyr hade jag köpt de och byggt om till crmen..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
MRJaggu skrev:
2160225 Vad lika dyr som NSR_martin ju :confused: men jag e inte helt omöjlig i affärer
Sorry mennade inte att du va dyr jag mennade hade det inte vart så dyrt hade jag byggt om till crmen. Känns dumt att köpa ett rör för 2000 för att bygga om så de passar men kanske suger..

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
prulle skrev:
2160230 Sorry mennade inte att du va dyr jag mennade hade det inte vart så dyrt hade jag byggt om till crmen. Känns dumt att köpa ett rör för 2000 för att bygga om så de passar men kanske suger..

mjo d e sant

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...