Min! Bara min!

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
SV650S 02, 0 mil, 60 stora pengar.
Som hittat!

Bifogat

• pict0007.jpg
    pict0007.jpg
    68.4 KB · Visningar: 1,170

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Det är bara att gratulera! Ruskigt bra pris och bra hoj, jag hade en -01 som jag köpte nov -01 för 67000:- och jag tyckte det var ett grymme-pris, men det här var inte fy skam! :bow
På med en högljudd dämpare bara och ut och kör ifrån de större hojarna!! :tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Grattis, ett riktigt kalasköp det där.
Tips. Lägg 1300 på ett par Öhlinsframgafflar och olja också, förutom ett sjysst bullersystem, så har du en riktig rolig hoj.
Framgaffeln blir märkbart bättre med dom i.

/Pajje

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
:tummenupp

Grattis till ett fint köp jag och en polare stog och "klappade"
på just den hojen på bike idag...
:squid

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Även jag har klappat på den hojen idag. Såg fin ut måste jag säga. :tummenupp

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Psychobiker skrev:
Tips. Lägg 1300 på ett par Öhlinsframgafflar och olja också, förutom ett sjysst bullersystem...

Glömde säga det ju, det var det första jag gjorde på min! Det blir ruskigt mycket bättre.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Det värsta är väl att det kommer bli en hel del fler som kommer hinna "klappa" på den också innan jag hämtar ut den nästa lördag... :( Men de sa att de skulle försöka hindra folk från att sitta på den iaf.

Öhlinsinnanmätet till gaffeln, var köper man det? Är det bara fjädern eller är det distanshylsor och returdämpningsventil också?
Låter rätt billigt måste jag säga.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Ingen fara vi smekte den ömt som om det var våran egen =)
hoppas du inte tar illa upp...
angående fjädrarna i fram gaffeln så tror jag inte du behöver oroa dej över det eftersom 02an har ställbar hårdhet på fjädern till skillnad från dom tidigare modellerna..bara att skruva lite...

Lycka till....

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Där ser man. I vilket fall så om du vill ha nya, så har kk-racing bla.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Jag har ju en -00 och har oxå bytt fjädrarna fram till Öhlins och har en något tjockare olja...men så vitt jag vet så har -02:an möjlighet att ställa in fjädringen (som inte de tidigare hade) är det inte så tro att man inte behöver byta fjädrar då när man fått möjlighet att ställa fjädringen fram på -02:eek:rna.....

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Vafan, nu sa If en försäkring som var 5k högre än vad den var när jag ringde och frågade om försäkring på en 01a.
Var har ni andra som har SV650S försäkrat era hojjar? Och vad betalar ni?
Jag ska försöka att ringa dem imorgon igen och se om jag får en lägre premie...

Annars får man väl försöka leva med typ 11.000 helår.. (avställd halva året)

//Anders.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
jag har försäkrat hos SUSAB och betalar 5000kr (helår/helförs) men skulle jag försäkra hos den idag så skulle den gå på 8000kr (helår helförsäkrat). Ingen avställning. Så skynda o ring dem nu om du vill få ett år iaf till hyfsat pris. Att de är dyrare nu beror på att de gjort om sitt bonus system.

Vad jag vet så försäkrar bolagen olika på samma hojar, ju nyare desto dyrare...men jag är inte hundra. Några bolag gör så iaf.

Ring runt till varenda bolag och jämför...värt tiden och besväret. Detta gör kommer jag göra varje år, när försäkringen går ut.

Lycka till!

(det kan dessutom vara värt att ringa flera ggr till samma bolag för du kan plötsligt få ett bättre pris eller sämre så be om att få ett offertnr om du vill återkomma till den som gav dig ett bra pris)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Okej.
Jag skulle få pynta runt 20 hos SUSAB...

Du är ju tjej, så du är ju inte i riskgruppen...

Suck, det är väl bara att bita ihop och acceptera antar jag.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
hmmm, min hoj ägs av min sambo (ej skenförsäkring när man bor på samma adress) men när vi skaffade försäkringen hos susab så skiljde det knappt 1000kr på ett hel/hel mellan oss så jag trodde inte att det skulle göra det nu heller, men det verkar som deras förändring av bonussystemet skulle göra den hög för mig med om jag skulle försäkra den på mig. 26 och haft körkort sen i höstas. Min sambo har haft kort 5,5år och är 32.

När jag pratade med SUSAB förra veckan så var det på min sambos P-nr och då 8000kr Hel/hel. Tyvärr så minns jag inte vad de baserade bonussystemet på efter förändringen, det var flera aspekter som togs in iaf. Men hon sa inget om att kön skulle spela roll.....nåja, hoppas du hittar en bra premie nånstans. Annars är ju halvförsäkring ganska billig på den, så kan man ju spara undan lite själv till en ev. vagnskada, även om det inte kanske skulle täcka upp lika bra (fick bra premie på en mkt större hoj hos Länsförsäkringar på halvförsäkring om du nu ens funderar på att halvförsäkra)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Halvförsäkra en ny hoj, njae, tror inte det.
Men bra att veta, tack.

Jag bor ju ihop med tjejen, så man kanske kunde skriva över hojjen på henne, hon har inget hojkort, men det kanske går att få schysst försäkring ändå.
Hon är 27 år.

Kanske skulle ringa och fråga med hennes personnummer...

//Anders.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Ja absolut...men det är ingen ide att ta en ren mctjejförsäkring då. för då får bara tjejer köra (kanske var lite onödig självklart men iaf)

Men jag tycker definitivt du ska ringa o kolla, kan ju vara mkt värt det. En del räknar ut premien på hur länge man haft körkort och andra på mckort. (är inte säker på vad SUSAB går efter men jag tror det var körkort B) (länsförsäkringar går på hur länge man haft A körkort)

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...