Min bil före & efter *suck*

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
grannen jobbar på volvo och har en S60R, blev av med två uppsättningar inom en måndad. Och sista gången stod bilen på marken pga. de använde mjölkbackar som inte höll :kulspruta :kulspruta

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Fixxxer skrev:
NoPinky>>> Tror knappast att det är något märkvärdigt att påpeka hur fula fälgar man har när de blivit snodda. Det har liksom inte med saken att göra och oftast när man ska hävda sig brukar det vara avundsjukan som sätter sprätt på tangentbordet.

Men dom är fula!
Om det på något sätt kan göra dig lyckligare, så är mina egna fälgar på bilen, om möjligt minst lika fula... :3freak

MikkE

Guest
Surt sa räven. Folk har svårt att förstå vad som är mitt och sitt. Idioter!
Gillar R fälgarna

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Borde det inte finnas någon typ av låsanordning till fälgar då detta verkar ha blivit en väldigt vanlig förteelse på senaste tiden :/

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
där sa spiken nåt!
riktigt surt att det ska behövas, men det behövs ju så :död

kommer ihåg att i höstas så bröt nån (eller ja, några troligen) sig in på företaget där min farsa jobbar, klippte sig igenom ett stängsel och sen klippte av ett lås till en friggebod (stavning?) utan att dom kan ha vetat vad som fanns där.
oturligt nog hade min farsa byt från sommar till vinterdäck nån vecka tidigare och därmed lagt sommardäcken (med sommarfälgarna) där (tjänstebil, därför dom förvarandes på företaget)
tur i oturen va att det va det enda som fanns i boden vid tillfället, förutom lite "skräp och skit" helt utan värde.
och lite ironiskt så va det SAAB-fälgar, men farsan hade satt dit Volvo-märket i mitten av fälgarna... skulle vara kul att se tjuvarna antingen
1. sälja däcken till nån som äger en Volvo :fatta!
2. försöka skruva dit fälgarna på en Volvo :hihi

(föresten va dom fälgarna SAAB-original och otroligt fula, men dom krävde ändå cirka 22.000 om jag inte minns fel för fyra nya... så farsan köpte några andra, riktigt snygga för cirka halva priset, dubbelt vunnet :banana)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Werzion skrev:
där sa spiken nåt!
riktigt surt att det ska behövas, men det behövs ju så :död

kommer ihåg att i höstas så bröt nån (eller ja, några troligen) sig in på företaget där min farsa jobbar, klippte sig igenom ett stängsel och sen klippte av ett lås till en friggebod (stavning?) utan att dom kan ha vetat vad som fanns där.
oturligt nog hade min farsa byt från sommar till vinterdäck nån vecka tidigare och därmed lagt sommardäcken (med sommarfälgarna) där (tjänstebil, därför dom förvarandes på företaget)
tur i oturen va att det va det enda som fanns i boden vid tillfället, förutom lite "skräp och skit" helt utan värde.
och lite ironiskt så va det SAAB-fälgar, men farsan hade satt dit Volvo-märket i mitten av fälgarna... skulle vara kul att se tjuvarna antingen
1. sälja däcken till nån som äger en Volvo :fatta!
2. försöka skruva dit fälgarna på en Volvo :hihi

(föresten va dom fälgarna SAAB-original och otroligt fula, men dom krävde ändå cirka 22.000 om jag inte minns fel för fyra nya... så farsan köpte några andra, riktigt snygga för cirka halva priset, dubbelt vunnet :banana)

Hmm om jag inte misstar mig så funkar vissa volvo-fälgar på SAAB eller om det var tvärtom :va

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
ehmm... D'oh :huvet

om det nu stämmer, har själv inte en aning... men kom visserligen precis på hur jag kan ta reda på det

*sneglar ut genom fönstret mot den stora allmänna parkeringen utanför lägenheten* :näsblod

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Njaaa...
Spiken skrev:
Borde det inte finnas någon typ av låsanordning till fälgar då detta verkar ha blivit en väldigt vanlig förteelse på senaste tiden :/

Det finns låsbultar som fyller upp hela bulthålet i fälgen så att man inte ska kunna knacka på en annan hylsa/nyckel över låsbulten.
Sen jag skaffade såna har jag fått behålla fälgarna :tummenupp
Inte för att de blir omöjliga att sno men det tar lite längre tid åtminstone.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rasorblade skrev:
Hmm om jag inte misstar mig så funkar vissa volvo-fälgar på SAAB eller om det var tvärtom :va
Har sett en V70 med 9-3 aerofälgar. Ser minst sagt :3freak ut.

@Trådstartarn. Jävligt tråkigt. Ärrrfälgarna inkl hela bilen är ju bara mumma...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Mr o skrev:
Nja vedträna var ju rätt spetsiga så golvet är ju duktigt upptryckt på fyra ställen ( 15 cm på ett ställe). :huvet Det vart även ett hål i golvet efter domkraften dom använt tror jag. Sen får jag ju laga skiten själv, närmaste auktoriserade volvo verkstad är ju där jag jobbar :mad: :mad: :mad:

Hade du låsbultar?
Flera olika eller bara en sort?

s9d8as0vjk

Guest
Rasorblade skrev:
grannen jobbar på volvo och har en S60R, blev av med två uppsättningar inom en måndad. Och sista gången stod bilen på marken pga. de använde mjölkbackar som inte höll :kulspruta :kulspruta

Nästan så man ska sitta och lurpassa på lite gamla mjölkbackar då dom verkar vara ovanligt poppis att palla upp bilar med.

Jäkligt trist med stölder hur som helst ! Tänkt om alla konsekvent bojkottade att köpa stöldgods. Då hade inte tjuvpacket så mycket att tjäna pengar på ...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tysken skrev:
Tjuven kan kontakta mig via PM för en snabb affär.

Jag skickar ett mail i stället, så går det inte och spåra lika lätt :tummenupp

Åter till ämnet.
Jobbigt sånt där skapar bara en massa problem.

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
WestW skrev:
Hade du låsbultar?
Flera olika eller bara en sort?
Nope var ju inte originalhjul så volvos egna passade inte. Skulle ju skaffa men det drog ut på tiden och jag tänkte *sånt här händer inte mig* :huvet

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Trist som fan. Har inte blivit av med några fälgar men en gång så hade någon kört in en kniv i sidan på däcket. Kul när ett nytt däck kostar över 2000 kr.

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
duckie skrev:
Är du lika ful som du är dum?

Men å, seriöst... Om moderatorerna på andra forum skulle se dina påhopp skulle du vara avstängd för en bra tid framöver.
Sådana som du har ingenting på forum att göra om du inte kan komma med bättre text än så. Jag har heller aldrig sett dig skriva något vettigt förutom klumpiga kommentarer så jag måste faktiskt tro att du är riktigt nere i botten i havet av självinsikt... Patetiskt...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin