Rasorblade
Ny medlem
grannen jobbar på volvo och har en S60R, blev av med två uppsättningar inom en måndad. Och sista gången stod bilen på marken pga. de använde mjölkbackar som inte höll
Fixxxer skrev:NoPinky>>> Tror knappast att det är något märkvärdigt att påpeka hur fula fälgar man har när de blivit snodda. Det har liksom inte med saken att göra och oftast när man ska hävda sig brukar det vara avundsjukan som sätter sprätt på tangentbordet.
Werzion skrev:där sa spiken nåt!
riktigt surt att det ska behövas, men det behövs ju så
kommer ihåg att i höstas så bröt nån (eller ja, några troligen) sig in på företaget där min farsa jobbar, klippte sig igenom ett stängsel och sen klippte av ett lås till en friggebod (stavning?) utan att dom kan ha vetat vad som fanns där.
oturligt nog hade min farsa byt från sommar till vinterdäck nån vecka tidigare och därmed lagt sommardäcken (med sommarfälgarna) där (tjänstebil, därför dom förvarandes på företaget)
tur i oturen va att det va det enda som fanns i boden vid tillfället, förutom lite "skräp och skit" helt utan värde.
och lite ironiskt så va det SAAB-fälgar, men farsan hade satt dit Volvo-märket i mitten av fälgarna... skulle vara kul att se tjuvarna antingen
1. sälja däcken till nån som äger en Volvo
2. försöka skruva dit fälgarna på en Volvo
(föresten va dom fälgarna SAAB-original och otroligt fula, men dom krävde ändå cirka 22.000 om jag inte minns fel för fyra nya... så farsan köpte några andra, riktigt snygga för cirka halva priset, dubbelt vunnet )
Spiken skrev:Borde det inte finnas någon typ av låsanordning till fälgar då detta verkar ha blivit en väldigt vanlig förteelse på senaste tiden :/
Har sett en V70 med 9-3 aerofälgar. Ser minst sagt ut.Rasorblade skrev:Hmm om jag inte misstar mig så funkar vissa volvo-fälgar på SAAB eller om det var tvärtom
Mr o skrev:Nja vedträna var ju rätt spetsiga så golvet är ju duktigt upptryckt på fyra ställen ( 15 cm på ett ställe). Det vart även ett hål i golvet efter domkraften dom använt tror jag. Sen får jag ju laga skiten själv, närmaste auktoriserade volvo verkstad är ju där jag jobbar
duckie skrev:vem ville ha de fula hjulen?
Rasorblade skrev:grannen jobbar på volvo och har en S60R, blev av med två uppsättningar inom en måndad. Och sista gången stod bilen på marken pga. de använde mjölkbackar som inte höll
Anton_Ljunghusen skrev:Har du nånsin skrivit något vettigt din wannabemattiasironi går inte hem
duckie skrev:vem ville ha de fula hjulen?
Tysken skrev:Tjuven kan kontakta mig via PM för en snabb affär.
Nope var ju inte originalhjul så volvos egna passade inte. Skulle ju skaffa men det drog ut på tiden och jag tänkte *sånt här händer inte mig*WestW skrev:Hade du låsbultar?
Flera olika eller bara en sort?
duckie skrev:Är du lika ful som du är dum?
duckie skrev:Är du lika ful som du är dum?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|