sepahewe
För gammal för att slå Rossi
Det verkar bli en lönande affär att ha bytt upp sig från min gamla GSXR till Björns R6:a. Redan i första racet blev det en 3:e plats
Det började dock betydligt sämre. På fredagen gjorde jag alla "början-på-säsongen" felen man bara kan göra.
Så av 3 träningspass och två kval fick jag köra ordentligt på sista kvalet men det slutade rätt bra ändå, jag kvalade in som 7:a.
Inför racet måste jag säga att jag var rätt nervös inför starten och den nya bansträckningen som startkurva. Hur ska hela getingsvärmen få plats där? Hur trångt kommer det att bli? Det visade sig att det blev väldigt trångt, för efter en halvhyfsad start kom jag ca 7:a in i första kurvan. Det är hojar på alla sidor om mig när en R1000 bromsar om på insidan, ingen panik på torpet ännu. Jag ligger så nära killen till vänster om mig att vi hade kunnat vara intima utan att någon annan förare hade märkt det . Sen börjar R1000-hojen att drifta vänster för att ta ut lite höjd i kurvan, inte för att det finns plats för det, utan för att han vill Med fjolårets erfarenheter av Falkenberg färskt i minnet, tänkte jag "Nu gör det ont" när R1000-hojens bakhjul slår till mitt framhjul så jag nästan tappar taget om styret . Min kompisar på kullen höll andan när de såg min hoj börja wobbla, så även jag.... men det gick bra och äntligen var "köra"-delen av racet igång.
Efter ungefär halva racet kom safety caren ut för att låta våra kära funkisar få jobba ifred med två vurpor bakom kullen. När gulflaggen kom upp efter rakan bromsade Magnus om mig, och det var väl på det berömda håret att det hanns med före flaggan..... När SC äntligen släppte oss var det bara 3 varv kvar. Jag, Pelle K och Magnus kom ifatt en varvning i näst sista kurvan, jag chansade på att bromsa om hela gänget på insidan av varvningen då jag såg varvningen börja drifta ut mot ytterkanten. Jag tänkte att han förmodligen går hela vägen ut och då blockar både Pelle och Magnus. Med ett nöjt leende kom jag om alla tre, men sekunden senare kom både Pelle och Magnus swischande förbi, det hade funnits kvar plats i ett ytterspår Grattis till er båda för bra körningen och bra taktik
Summa sumarum slutade jag på en tredje plats i R600 med min första pokal som resultat. Härlig start på säsongen!
Det började dock betydligt sämre. På fredagen gjorde jag alla "början-på-säsongen" felen man bara kan göra.
- Försova sig
- Glömma tanka
- Ha fel däck på
- Glömma ladda hojen
- Ha en trasig laddare så att jag tror att hojen är laddad
- Ha brittisk kontakt på mina däcksvärmare
- Få passet rödflaggat när jag äntligen kommer ut
- Glömma papprena till besiktningen
Så av 3 träningspass och två kval fick jag köra ordentligt på sista kvalet men det slutade rätt bra ändå, jag kvalade in som 7:a.
Inför racet måste jag säga att jag var rätt nervös inför starten och den nya bansträckningen som startkurva. Hur ska hela getingsvärmen få plats där? Hur trångt kommer det att bli? Det visade sig att det blev väldigt trångt, för efter en halvhyfsad start kom jag ca 7:a in i första kurvan. Det är hojar på alla sidor om mig när en R1000 bromsar om på insidan, ingen panik på torpet ännu. Jag ligger så nära killen till vänster om mig att vi hade kunnat vara intima utan att någon annan förare hade märkt det . Sen börjar R1000-hojen att drifta vänster för att ta ut lite höjd i kurvan, inte för att det finns plats för det, utan för att han vill Med fjolårets erfarenheter av Falkenberg färskt i minnet, tänkte jag "Nu gör det ont" när R1000-hojens bakhjul slår till mitt framhjul så jag nästan tappar taget om styret . Min kompisar på kullen höll andan när de såg min hoj börja wobbla, så även jag.... men det gick bra och äntligen var "köra"-delen av racet igång.
Efter ungefär halva racet kom safety caren ut för att låta våra kära funkisar få jobba ifred med två vurpor bakom kullen. När gulflaggen kom upp efter rakan bromsade Magnus om mig, och det var väl på det berömda håret att det hanns med före flaggan..... När SC äntligen släppte oss var det bara 3 varv kvar. Jag, Pelle K och Magnus kom ifatt en varvning i näst sista kurvan, jag chansade på att bromsa om hela gänget på insidan av varvningen då jag såg varvningen börja drifta ut mot ytterkanten. Jag tänkte att han förmodligen går hela vägen ut och då blockar både Pelle och Magnus. Med ett nöjt leende kom jag om alla tre, men sekunden senare kom både Pelle och Magnus swischande förbi, det hade funnits kvar plats i ett ytterspår Grattis till er båda för bra körningen och bra taktik
Summa sumarum slutade jag på en tredje plats i R600 med min första pokal som resultat. Härlig start på säsongen!