Bikerbitch
Stolt mamma
Wow, vilken helg! För två veckor sedan rasade hojen, 5ans växel, en skiftgaffel, axeln och pinnen som gafflarna sitter på gick sönder och själva kåpan som håller fast alla drev sprack, precis där skiftgaffelspinnen går in.
Efter lite konsulterande hos Starol Racing [grym service, tack snälla Eva och Håkan!] så beställdes ju en ny axel ifrån Suzuki. Fint, vi valde återförsäljaren Din Mc i Rotebro. Köper grejerna på torsdagen, kommer hem, ska sätta ihop allt och inser att axel ser helt annorlunda ut. Ringer upp och frågar ifrån vilken årsmodell dom beställt axeln, en RGV -97 får jag till svar. Ringer Torkel [som varit min telefonmeckguru, tack snälla!] och frågar vad för sorts axel man ska ha. Jag trodde nog att mcbutiker visste vad som passar till vad, men tydligen hade jag fel.
Beställer en ny, blir lovad att den är hemma dagen efter runt 12.00
Ingen ringer förrens 15.00 och då har jag redan tack vare en underbart snäll Johan [Sege] fixat lite reservdelar kvällen innan.
Det meckas till klockan 04.45 på fredagsmorgonen. Jag hann få lite sömn iallafall, på garagetgolvet..
Upp några timmar senare och fnular med resten. Kicken funkar inte alls som den ska men det får lösa sig när vi kommer ner. Växlarna går i fint när vi provkör så det känns bra. Packa allt och lasta på. Kommer ner till Sviestad 21.00 på fredagskvällen. Känns riktigt surt att inte ha fått träna alls pga den sablans felleveransen. Parkerar hojen i Webspys stora tält som behövde lite utfyllnad [tack för platsen!] och somnar in på småtimmarna.
Trött som ett as lördagmorgon efter att ha sovit i tält. Första tidsträningen närmar sig och jag är grymt nervös. Går saaakta att köra för växlarna vill inte alls komma i ibland, speciellt på rakan. Det går skit helt enkelt och jag är grymt missnöjd. Kör på 1.10 som bäst och det är bara börja mecka direkt efter 2a träningen som gick i ungefär samma anda..
Axxexxs [vilket proffs, tack snälla för allt!] kom för att hjälpa till och fnulade lite, bland annat fixade han kicken till mig. Sen fick han provköra hojen för att se om växlarna gick i, förutom att han nog blev sugen på att köra 250SP igen så gick hojen fint. Vi flyttade även ner växeltjofräsen så att jag slipper lyfta foten så himla mycket som jag hade behövt under dagen.
Trött som ett as på söndagsmorgonen också. Går på den fria träningen 09:15, ooooh yeees, hojen går som en klocka. Hoppas det var växeltjofräsgrejen som var orsaken för det var ju lätt fixat. Sänker mig dock bara två sekunder till 1.08 när jag vet att jag kan köra lite fortare iallafall.
Ner bakom kåpglaset måste jag och inte så raka armar, lite tips ifrån folket är alltid bra och värdefullt.
Tävlingen närmar sig. Efter en riktigt otäck olycka i 250GP så är det dags för oss. Kommer iväg dåligt på warmupen men när starten går funkar det mycket bättre.Vilken känsla, första tävlingen har startat! Gul flagg efter gul flagg och jag hoppas jag håller mig på hjulena hela rejset. Sen börjas det viftas med blå flagg och jag inser ju att det inte finns nån annan än jag som kör långsamt..
Ett par varv kvar bara, det är svettigt, jag är törstig, det går långsamt, jag hänger inte ut och trycker ner hojen men fy i helskotta vad läskigt sjukt kul det är ändå! Äntligen målflagga och man slår av på tempot. Nöjd över att ha kört första tävlingen. Inte lyckat att inte ha tränat på 2 veckor dock och kör tidsträningen det första man gör, men jag lyckades väl hålla mina 1.08, 1.09or ganska jämnt och med den backupen jag hade och all support kände jag mig ändå som en vinnare. Det kräver väl lite tid och lite jävlar anamma så ska jag nog brotta ner hojen jag också.
Tack alla som har funnits till hand och/eller har dunkat mig i ryggen och önskat mig lycka till! Speciellt till min mekaniker Lasse som fixat i ordning hojen, Starol Racing som hittade massa jobbiga fel i min låda som vi hann åtgärda, Anders [Webspy] för utlåning av plats i depåtält. Alex [Mr.Lind] för lån av bil. Alexandra [Gräddnos] och Alexs tjej Anna som peppade.
Miinins fru som klappade mig på axeln innan start och önskade mig lycka till.
En av funktionärerna jag dessvärre inte vet namnet på som peppade.
Syss och Rust29 som gav mig bra transpondrar [ni sa ju att dom var trimmade..] Pappa och brorsan som hejjade idag samt Magnus, Stefan och Kjell från mcklubben som hejjade. Axxexxs som tog sig tid att fiffla med min hoj på kvällen, Henrik [sepahewe] som meckade med oss. Mattias som också agerade telefonmeckhjälp på fredagen. Jörgen Player Special som numera inte kör 250Sp längre men som lånade ut ett specialverktyg som gjorde att vi fick isär växellådan smidigt, grymt schyst.
Patrik som hoppade in och var min gridboy med paraply i högsta hugg inför rejset, lite mage fick vi se iallafall!
Och givetvis tack till alla i 250SP, ni kör så grymt, jag har mycket kvar att lära! Sist men inte minst tack till LMS för en grym helg!
Ha det fint och tack igen för en sjukt kul helg!
// Jannica #9, sist är inte minst..
vadtysan, kom på att jag måste tillägga att jag kom på 18.e plats av 24..
men då var det 6 stycken som gick av banan.. ehum
Efter lite konsulterande hos Starol Racing [grym service, tack snälla Eva och Håkan!] så beställdes ju en ny axel ifrån Suzuki. Fint, vi valde återförsäljaren Din Mc i Rotebro. Köper grejerna på torsdagen, kommer hem, ska sätta ihop allt och inser att axel ser helt annorlunda ut. Ringer upp och frågar ifrån vilken årsmodell dom beställt axeln, en RGV -97 får jag till svar. Ringer Torkel [som varit min telefonmeckguru, tack snälla!] och frågar vad för sorts axel man ska ha. Jag trodde nog att mcbutiker visste vad som passar till vad, men tydligen hade jag fel.
Beställer en ny, blir lovad att den är hemma dagen efter runt 12.00
Ingen ringer förrens 15.00 och då har jag redan tack vare en underbart snäll Johan [Sege] fixat lite reservdelar kvällen innan.
Det meckas till klockan 04.45 på fredagsmorgonen. Jag hann få lite sömn iallafall, på garagetgolvet..
Upp några timmar senare och fnular med resten. Kicken funkar inte alls som den ska men det får lösa sig när vi kommer ner. Växlarna går i fint när vi provkör så det känns bra. Packa allt och lasta på. Kommer ner till Sviestad 21.00 på fredagskvällen. Känns riktigt surt att inte ha fått träna alls pga den sablans felleveransen. Parkerar hojen i Webspys stora tält som behövde lite utfyllnad [tack för platsen!] och somnar in på småtimmarna.
Trött som ett as lördagmorgon efter att ha sovit i tält. Första tidsträningen närmar sig och jag är grymt nervös. Går saaakta att köra för växlarna vill inte alls komma i ibland, speciellt på rakan. Det går skit helt enkelt och jag är grymt missnöjd. Kör på 1.10 som bäst och det är bara börja mecka direkt efter 2a träningen som gick i ungefär samma anda..
Axxexxs [vilket proffs, tack snälla för allt!] kom för att hjälpa till och fnulade lite, bland annat fixade han kicken till mig. Sen fick han provköra hojen för att se om växlarna gick i, förutom att han nog blev sugen på att köra 250SP igen så gick hojen fint. Vi flyttade även ner växeltjofräsen så att jag slipper lyfta foten så himla mycket som jag hade behövt under dagen.
Trött som ett as på söndagsmorgonen också. Går på den fria träningen 09:15, ooooh yeees, hojen går som en klocka. Hoppas det var växeltjofräsgrejen som var orsaken för det var ju lätt fixat. Sänker mig dock bara två sekunder till 1.08 när jag vet att jag kan köra lite fortare iallafall.
Ner bakom kåpglaset måste jag och inte så raka armar, lite tips ifrån folket är alltid bra och värdefullt.
Tävlingen närmar sig. Efter en riktigt otäck olycka i 250GP så är det dags för oss. Kommer iväg dåligt på warmupen men när starten går funkar det mycket bättre.Vilken känsla, första tävlingen har startat! Gul flagg efter gul flagg och jag hoppas jag håller mig på hjulena hela rejset. Sen börjas det viftas med blå flagg och jag inser ju att det inte finns nån annan än jag som kör långsamt..
Ett par varv kvar bara, det är svettigt, jag är törstig, det går långsamt, jag hänger inte ut och trycker ner hojen men fy i helskotta vad läskigt sjukt kul det är ändå! Äntligen målflagga och man slår av på tempot. Nöjd över att ha kört första tävlingen. Inte lyckat att inte ha tränat på 2 veckor dock och kör tidsträningen det första man gör, men jag lyckades väl hålla mina 1.08, 1.09or ganska jämnt och med den backupen jag hade och all support kände jag mig ändå som en vinnare. Det kräver väl lite tid och lite jävlar anamma så ska jag nog brotta ner hojen jag också.
Tack alla som har funnits till hand och/eller har dunkat mig i ryggen och önskat mig lycka till! Speciellt till min mekaniker Lasse som fixat i ordning hojen, Starol Racing som hittade massa jobbiga fel i min låda som vi hann åtgärda, Anders [Webspy] för utlåning av plats i depåtält. Alex [Mr.Lind] för lån av bil. Alexandra [Gräddnos] och Alexs tjej Anna som peppade.
Miinins fru som klappade mig på axeln innan start och önskade mig lycka till.
En av funktionärerna jag dessvärre inte vet namnet på som peppade.
Syss och Rust29 som gav mig bra transpondrar [ni sa ju att dom var trimmade..] Pappa och brorsan som hejjade idag samt Magnus, Stefan och Kjell från mcklubben som hejjade. Axxexxs som tog sig tid att fiffla med min hoj på kvällen, Henrik [sepahewe] som meckade med oss. Mattias som också agerade telefonmeckhjälp på fredagen. Jörgen Player Special som numera inte kör 250Sp längre men som lånade ut ett specialverktyg som gjorde att vi fick isär växellådan smidigt, grymt schyst.
Patrik som hoppade in och var min gridboy med paraply i högsta hugg inför rejset, lite mage fick vi se iallafall!
Och givetvis tack till alla i 250SP, ni kör så grymt, jag har mycket kvar att lära! Sist men inte minst tack till LMS för en grym helg!
Ha det fint och tack igen för en sjukt kul helg!
// Jannica #9, sist är inte minst..
vadtysan, kom på att jag måste tillägga att jag kom på 18.e plats av 24..
men då var det 6 stycken som gick av banan.. ehum
Last edited: