Kom iväg i trevlig tid i torsdags kväll, mest på grund av att man skolkade från jobbet lite tidigare än det var tänkt.
Mycket nojja över de smått skiftande väderleksrapporterna, samt om handleden skulle hålla eller inte.
Skulle dela tält med Janne C eftersom vår markis på bussen inte är lagad ännu.
Hann iaf ut på första passet på fredagmorgonen, efter en jäkla massa strul, hojen var surstartad som fan i regnet och fick låna Skölds ducatistarter för att snurra igång racern med, men kom ut och körde 4-5 varv, med slicks på lite lätt fuktig bana, kändes rätt ok. Sen kom regnet, och inte så lite heller, åkte med fet sladd hela vägen från crossböjen ner till torparn, kändes konstigt nog helt odramatiskt
Efter andra passet dök janne upp och det var dags att resa tält, man blev riktigt genomsur och handleden började bli riktigt enerverande, hade kört de första två passen utan att linda handleden och upptäckte att det nog inte skulle funka så bra.
Sket i sista passet och började kolla genom förgasarna, hittade inte något fel egentligen, möjligtvis var det gammal soppa som gjorde att det inte ville tända som det skulle..
Lördag och kval.
Sticker ut första kvalet, hojen går riktigt bra i motorn, men framgaffeln slår som fanken, får inget förtroende för framändan alls, så det går sakta som attan(geléhallon here i come), 1.01.5.
Till andra kvalet ställer jag om gaffeln och den funkar nu helt ok, har rätt ont i handleden och bestämde mig för att spara kroppen lite, så åkte bara fyra varv för att känna på hojen, häftigt nog var jag faktiskt inte sist i kvalet, första gången någonsin, lite nöjd över det iaf, men missnöjd med tiderna ändå, dessutom började bakändan hoppa lite väl mycket i crossböjen, studsade något djävulskt, sprang runt och frågade de andra hondaåkarna om de upplevde något sådant, men ingen tyckte sig känna igen det fenomenet. Har ju pillat lite på både kompression och retur på bakdämparen, men inte tyckt att det gjort någon skillnad, hojen har vart stenhår ändå.. Frågar Janne hur han ställt in dämparen(hans gamla dämpare och hoj), då uppdagas det att jag åkt på ett klick från max retur och ett snäpp från minst kompression, samt att förspänningen vart så hård att vad man än rattat på dämparen har inget gjort någon skillnad, har alltså åkt på en stenhård fjäder mer eller mindre sen jag köpte hojen..
Har ju iofs alltid gillar när dämparen/fjäder är hårt, men nu var det lite över gränsen..
Söndag
Så till warm-upen på söndagen så var det dags att åka med bakfjädring/dämpning för första gången Vart en jäkla skillnad och hojen börjar kännas än mer trevlig
En klämd gasvajer ställde dock till en ofrvillig tomgång mellan 4500-7500rpm..
Sket dock i det, ville bara känna på sakerna och det lirar, det största problemet var att jag inte lirade det minsta, körde riktigt uruselt, tror inte jag var nöjd med ett enda varv, utan var det bra genom esset så gick det dåligt i torparn, eller så var det bar nånstans och kass på det tredje.. Mycket störd över handleden som svullnade mer och mer, men det var nog inte enda anledningen till min kassa körning, men en sak hade jag bestämt mig för att göra och det var iaf få det att hålla ihop till mål.
Tänkte iaf gå ut och hålla dem jag kvalat mig förbi bakom mig och hänga på stellan h och patrik f, var lite för het i starten och hoppade fram någon halvmeter innan det slocknade, bromsade och sen iväg igen, var nog sist in i böj, men plockade Pär ganska enkelt på andra varvet, för att sen jaga efter Magnus och patrik, stellan var i i de krokarna också, men hade inte koll på honom, gick väl rätt bra de första 4-5 varven, men sen räckte inte adrenalinet längre till handleden, släppte av helt och släppte förbi pär som jag hade bakom mig, åkte sen runt i touringtempo, för i mål skulle jag, varvad av hela fältet, men känslan av målflaggen var faktiskt helt enorm ändå efter allt strul förra året.
Så nöjd med helgen i stort, hojen går perfekt, numer både i motor och chassi, jag kom i mål, fick till och med 5 sm-poäng om det nu är nåt att vara stolt över, fick dem ju på grund av andras motorstrul och vurpor.
Missnöjd med mina varvtider, nr18 får komma förbi med hallonen på falkenberg
Mycket nojja över de smått skiftande väderleksrapporterna, samt om handleden skulle hålla eller inte.
Skulle dela tält med Janne C eftersom vår markis på bussen inte är lagad ännu.
Hann iaf ut på första passet på fredagmorgonen, efter en jäkla massa strul, hojen var surstartad som fan i regnet och fick låna Skölds ducatistarter för att snurra igång racern med, men kom ut och körde 4-5 varv, med slicks på lite lätt fuktig bana, kändes rätt ok. Sen kom regnet, och inte så lite heller, åkte med fet sladd hela vägen från crossböjen ner till torparn, kändes konstigt nog helt odramatiskt
Efter andra passet dök janne upp och det var dags att resa tält, man blev riktigt genomsur och handleden började bli riktigt enerverande, hade kört de första två passen utan att linda handleden och upptäckte att det nog inte skulle funka så bra.
Sket i sista passet och började kolla genom förgasarna, hittade inte något fel egentligen, möjligtvis var det gammal soppa som gjorde att det inte ville tända som det skulle..
Lördag och kval.
Sticker ut första kvalet, hojen går riktigt bra i motorn, men framgaffeln slår som fanken, får inget förtroende för framändan alls, så det går sakta som attan(geléhallon here i come), 1.01.5.
Till andra kvalet ställer jag om gaffeln och den funkar nu helt ok, har rätt ont i handleden och bestämde mig för att spara kroppen lite, så åkte bara fyra varv för att känna på hojen, häftigt nog var jag faktiskt inte sist i kvalet, första gången någonsin, lite nöjd över det iaf, men missnöjd med tiderna ändå, dessutom började bakändan hoppa lite väl mycket i crossböjen, studsade något djävulskt, sprang runt och frågade de andra hondaåkarna om de upplevde något sådant, men ingen tyckte sig känna igen det fenomenet. Har ju pillat lite på både kompression och retur på bakdämparen, men inte tyckt att det gjort någon skillnad, hojen har vart stenhår ändå.. Frågar Janne hur han ställt in dämparen(hans gamla dämpare och hoj), då uppdagas det att jag åkt på ett klick från max retur och ett snäpp från minst kompression, samt att förspänningen vart så hård att vad man än rattat på dämparen har inget gjort någon skillnad, har alltså åkt på en stenhård fjäder mer eller mindre sen jag köpte hojen..
Har ju iofs alltid gillar när dämparen/fjäder är hårt, men nu var det lite över gränsen..
Söndag
Så till warm-upen på söndagen så var det dags att åka med bakfjädring/dämpning för första gången Vart en jäkla skillnad och hojen börjar kännas än mer trevlig
En klämd gasvajer ställde dock till en ofrvillig tomgång mellan 4500-7500rpm..
Sket dock i det, ville bara känna på sakerna och det lirar, det största problemet var att jag inte lirade det minsta, körde riktigt uruselt, tror inte jag var nöjd med ett enda varv, utan var det bra genom esset så gick det dåligt i torparn, eller så var det bar nånstans och kass på det tredje.. Mycket störd över handleden som svullnade mer och mer, men det var nog inte enda anledningen till min kassa körning, men en sak hade jag bestämt mig för att göra och det var iaf få det att hålla ihop till mål.
Tänkte iaf gå ut och hålla dem jag kvalat mig förbi bakom mig och hänga på stellan h och patrik f, var lite för het i starten och hoppade fram någon halvmeter innan det slocknade, bromsade och sen iväg igen, var nog sist in i böj, men plockade Pär ganska enkelt på andra varvet, för att sen jaga efter Magnus och patrik, stellan var i i de krokarna också, men hade inte koll på honom, gick väl rätt bra de första 4-5 varven, men sen räckte inte adrenalinet längre till handleden, släppte av helt och släppte förbi pär som jag hade bakom mig, åkte sen runt i touringtempo, för i mål skulle jag, varvad av hela fältet, men känslan av målflaggen var faktiskt helt enorm ändå efter allt strul förra året.
Så nöjd med helgen i stort, hojen går perfekt, numer både i motor och chassi, jag kom i mål, fick till och med 5 sm-poäng om det nu är nåt att vara stolt över, fick dem ju på grund av andras motorstrul och vurpor.
Missnöjd med mina varvtider, nr18 får komma förbi med hallonen på falkenberg