Min hoj spottar ut kylvätskan!!

ToL

Heter "Linus" nu!
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki
Har övat garagevändningar med min Kawasaki ZX-6R -95.. men ibland när den blivit lite varm - börjar närma sig mitten-markeringen på temperaturmätaren - så spottar den ut kylvätska ur en slang vid bakskärmen.. Det verkar som det sprutar ut kylvätska i behållaren på vänstersidan från den slangen som kommer från locket på kylaren.. det ser ut som det "kokar" i behållaren men mätaren står på under hälften och fläkten går på vid mitt-markeringen på temp-mätaren.. Vet inte hur vatten/glykol-blandningen är längre eftersom jag fyllt på några gånger nu. Har hänt alldeles efter att jag stängt av hojen, startar jag den och kör iväg slutar den spotta ganska fort.

- någon som vet vad det kan vara för något?? :confused:
 

ToL

Heter "Linus" nu!
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki
UrbanTiger skrev:
Hojjen gillar inte det du håller på med så den spyr galla på dig :zpy


Mer seriöst. Har du kollat så du inte fått en luftficka i systemet. Har du det så blir problemet bara värre och värre.
Den har fått dykarsjuka helt enkelt :sjuk

Hur kollar jag om jag fått en luftficka och vad ska jag göra åt "dykarsjukan" för att bli av med den??
 

ToL

Heter "Linus" nu!
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki
UrbanTiger skrev:
Kläm och pumpa på slangarna luta hojen åt höger och vänster när du gör det. Kolla om det finns någon evakueringskruv.

Ok, tack för tipset! - På tal om att luta hojen så har jag lutat den väldigt mycket åt höger en gång.. :( - då stannade motorn.. kan det ha något med saken att göra må tro??
När hojen är kall och jag startar den luktar det lite "vattenånga" innan den blivit varm.. men jag tappar ingen kylarvätska förrän den spottar ut den..
 

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kramforce
Hoj
Kreidler
ToL skrev:
Ok, tack för tipset! - På tal om att luta hojen så har jag lutat den väldigt mycket åt höger en gång.. :( - då stannade motorn.. kan det ha något med saken att göra må tro??
När hojen är kall och jag startar den luktar det lite "vattenånga" innan den blivit varm.. men jag tappar ingen kylarvätska förrän den spottar ut den..

Du borde ha en luftningsskruv om luftning krävs. Annars kanske du tom mååte öppna på en slangklammer och få ut den. (Tror inte jag krävs men)

Att den "luktar lite vattenånga" när den är kkall är ingen fara om den inte ryker vitt när du kör..

Att hålla på att krypköra nån längre stund är inge bra. Att köra iväg en sväng och kyla av är aldrig fel.

Finns möjlighet att toppackningen kan vara paj. Kolla om det bubbalr i kylaren när du står och gasar lite.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top