Min hoj startar inte!

SuperBastard

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Gråbo
Hoj
Cbr600RR(Blivande fighter)
Har en cbr 600fs-01 som har stått inne(i vardagsrummet) hela vintern,försökte få igång den idag men inget händer,tänder inte ens till nånting har också försökt att rulla igång den men utan resultat.Ska man plocka ut tändstiften kanske o kolla hur dom e? Jag är tacksam för alla tips!
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
SuperBastard skrev:
2105414 Har en cbr 600fs-01 som har stått inne(i vardagsrummet) hela vintern,försökte få igång den idag men inget händer,tänder inte ens till nånting har också försökt att rulla igång den men utan resultat.Ska man plocka ut tändstiften kanske o kolla hur dom e? Jag är tacksam för alla tips!
Plocka ur tändstiften och kolla.
Kolla säkringar, - mät
flöda (om man nu kunde det)
/D
 

poZ

Lev livet innan livet lever dig...
Gick med
19 May 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
CBR 600fs fighter
SuperBastard skrev:
2105414 Har en cbr 600fs-01 som har stått inne(i vardagsrummet) hela vintern,försökte få igång den idag men inget händer,tänder inte ens till nånting har också försökt att rulla igång den men utan resultat.Ska man plocka ut tändstiften kanske o kolla hur dom e? Jag är tacksam för alla tips!

Batteriet är inte dött då? Förutsätter att instrumentpanelen lyser när du drar på tändningen?
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Kan va HISS som krånglar ladda batteriet o pröva din andra nyckel
 

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Visby
Hoj
KTM 660 SMC -04
Startgas! (bara lite) fick ja använda först gången efter vinteridet..
 

SuperBastard

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Gråbo
Hoj
Cbr600RR(Blivande fighter)
poZ skrev:
2105424 Batteriet är inte dött då? Förutsätter att instrumentpanelen lyser när du drar på tändningen?

Håller på att ladda batteriet,blev urladdat när jag höll på för länge.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Blondie skrev:
2105444 Kan va HISS som krånglar ladda batteriet o pröva din andra nyckel

På tal om detta, när du sätter i nyckeln och vrider om tändningen så skall hiss lampan lysa i ~2 sekunder sen släckas. Gör den det?
När jag tänker på det, immon blockar, kan man dra runt motorn då?

CeZar skrev:
2105461 Startgas! (bara lite) fick ja använda först gången efter vinteridet..

Ja, i med lite startgas så får du fart på snurran! Själv tog jag till med startgas på första försöket med lyckat resultat :tummenupp
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Ett klassiskt fel är gammal bensin, men anar att du körde slut på soppan innan du stoppade in den i vardagsrummet.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ripper skrev:
2105511 Ett klassiskt fel är gammal bensin, men anar att du körde slut på soppan innan du stoppade in den i vardagsrummet.

Min soppa hade stått i en bensindunk med 10 liter på balkongen hela vintern.. till min förvåning var det inga som helst problem med den soppan :va
Har haft massa problem när soppan legat i tanken över vintern dock :rolleyes:
 

SuperBastard

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Gråbo
Hoj
Cbr600RR(Blivande fighter)
Nu har jag testat med startgas händer inget! Försöker ta ut tändstiften men lite trångt,hiss lampan tänds i ca 1 sekund sen slocknar den. Har haft lite bensin i över vintern men fyllde på 4 liter,händer inte mycket kan det vara cdi boxen som har gett sig?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
SuperBastard skrev:
2105559 Nu har jag testat med startgas händer inget! Försöker ta ut tändstiften men lite trångt,hiss lampan tänds i ca 1 sekund sen slocknar den. Har haft lite bensin i över vintern men fyllde på 4 liter,händer inte mycket kan det vara cdi boxen som har gett sig?

Nej, släng den gamla bensinen och fixa ny så startar hon :tummenupp
 

neckred

Bättre slitas ut än rosta sönder ;)
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Nolby
Hoj
gsxr 600r polerad till max !
byt ut den gammla soppan för min gsxr 600 startade inte me gammal bensin i tanken och dränerfagasarna för att få ur soppan ! plus du kan ju kolla så att den får soppa!
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
SuperBastard skrev:
2105642 Det finns la väl ingen bensin kran?de är ju insprutning.

Varför skulle insprut inte ha bensinkran om man tex ska ta av tanken är det ju väldigt dumt om det inte fanns? :va

neckred skrev:
2105650 byt ut den gammla soppan för min gsxr 600 startade inte me gammal bensin i tanken och dränerfagasarna för att få ur soppan ! plus du kan ju kolla så att den får soppa!

Insprut
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Muggen skrev:
2105661 Varför skulle insprut inte ha bensinkran om man tex ska ta av tanken är det ju väldigt dumt om det inte fanns? :va



Insprut

Det sitter en elektronisk bränslepump så du behöver ingen kran, inte när du tar av tanken heller... Eller du kankse har bensinkran på bilen oxå.. :tungan
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Silverryggen skrev:
2105680 Det sitter en elektronisk bränslepump så du behöver ingen kran, inte när du tar av tanken heller... Eller du kankse har bensinkran på bilen oxå.. :tungan

uhm, jag har förgasare även den med elektronisk bränslepump :rolleyes: dock sitter den inte i tanken om det ärt det du menar.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Honda skrot. :arsele Min kawa har oxå stått hela vintern och den startade med en gång utan startgas eller annan skit.. :blah
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top