min husa sackar på full gas

ET

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
jag har ett litet problem med min husaberg. Den går som den ska ända tills jag växlar upp till sista växeln. då typ saktas farten ner lite och det låter mörkare till ljudet också. den går ju upp till 170 men det tar ju lite längre tid än vad det brukar göra. växlar man ner en växel så är allt som det ska, den är lika pigg som den brukar .vad kan det vara??

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Upp till 170 på femman eller? Det är en enstånka med upprätt körställning och högt luftmotstånd du har, ingen R1a.

Vad har du för drevning. Är det en enduro från början? Skiljer lite i växellådan på 6ans växel om jag minns rätt.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Upp till 170 på femman eller? Det är en enstånka med upprätt körställning och högt luftmotstånd du har, ingen R1a.

Vad har du för drevning. Är det en enduro från början? Skiljer lite i växellådan på 6ans växel om jag minns rätt.

Ja sexan är ju snarare en sjua även på motarderna. Transportväxel. Så det är nog bara att dreva om. Kanske att hjen går lite sämre nu när det har blivit lite kallare fast du känner det inte på de andra växlarna i samma utsträcknig.
Lite spekulationer från min sida.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...