Min kompis kompis har nagelsvamp...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hej där!

Nån som behandlat nagelsvamp på ett effektivt sätt?

Har hört att klorin kan funka. Nån som testat?

Det gäller såklart inte min pektå utan en kompis kompis som heter...vi kan kalla honom Anders :rolleyes:

Bilden är tagen från nätet.
72304.jpg

Bra fråga att ställa den samlade läkarkåren på SH.

Klorin är inge bra då inte endast svampen försvinner, utan allt annat också. Alkogel har jag hört ska ha gynnsam effekt, vanliga receptfria svampdödare likaså. Vill man ha bort svampen på riktigt så finns medel som närmaste medicinman kan skriva ut.

Bra fråga att ställa den samlade läkarkåren på SH.

Klorin är inge bra då inte endast svampen försvinner, utan allt annat också. Alkogel har jag hört ska ha gynnsam effekt, vanliga receptfria svampdödare likaså. Vill man ha bort svampen på riktigt så finns medel som närmaste medicinman kan skriva ut.

har googlat runt lite på nätet och hittat folk som har penslat på nagellack och duttat på krämer i flera år utan nåt resultat alls.

"vanliga" kurer tar upp mot 6 månader. Så tålmodig tror inte att han den där Anders är nämligen. Eller har du bättre erfarenheter?

Hör med...eller jag menar säg till din kompis att säga till sin kompis (yeah right) att det finns bra medel på Apoteket. Jag tror det heter Lamisil.

har googlat runt lite på nätet och hittat folk som har penslat på nagellack och duttat på krämer i flera år utan nåt resultat alls.

"vanliga" kurer tar upp mot 6 månader. Så tålmodig tror inte att han den där Anders är nämligen. Eller har du bättre erfarenheter?

Tyvärr. Min kompis med nagelsvamp testade klorin med dåligt resultat. Behandling med vanligt medel pågår. Jag väntar med spänning på resultatet. :öga

Vad händer om man bara rycker skiten? Går det inte snabbare att bli av med då?

Vad händer om man bara rycker skiten? Går det inte snabbare att bli av med då?

Anders har ofta ryckt sin tå. den växer långsamt ut igen. Lika tjock och ful igen. Igen är nageln så tjock att nerver kommer i kläm och känseln blir nedsatt.

Har han berättat :gnissla

Provat att gå till Apoteket?!

De kan nog reda ut din kantarellhistoria...

Dom har ju bara 6 månaders kurer, som bara funkar för 50% :död

Last edited:
Sådant här brukar ta tid.

Gå till vc och ta en svampodling.

Loceryl och Lamisil är det som brukar skrivas ut. Ska det bita ordentligt så ska det vara receptbelagda läkemedel..

(lite ot:..tips till er som har vårtor...prova med helt vanlig Grumme tvättsåpa, fick tipset av en arbetskollega)

Last edited:
Har en kompis.....hm, som har samma problem och tydligen ska Lamisil i tablettform vara bra, tyvärr på recept dock.
:tummenupp

Fotbad med diesel! Funkar mot allt! jag vet en kille som botade sina könssjukdomar med dieselbad. Vi kan kalla honom B.

B's nya flickvän åkte till Grekland på en resa hon bokat redan före dom träffades. På jobbet så skrämmer Bjarnes arbetskompisar upp honom med att tjejer bara åker till Grekland för en enda sak, nämligen att ligga! B ville ju inte gärna tro på detta men ett litet frö var sått i B's tankar. Två veckor senare kommer flickvännen åter hem och de två betedde sig antagligen som kaniner under de närmsta dagarna därefter. Det var ju vinter och kallt så bästa platsen var väl hemma under lakanet.
Efter ytterligare en tid började det svida när B kissade vilket B anförtrodde sina arbetskamrater som ju gav honom rådet att doppa Petter-Niklas i diesel. Vilket B gjorde och efter ytterligare en tid slutade det svida när B kissade.

Möjligen var det en urinvägsinfektion han botade men frisk blev han i alla fall. Och egentligen var det lite saga över det hela eftersom jag bakade ihop två halvbra historier till en.

Nu har jag inte läst hela tråden.. Men har du provat att borra?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back