Min minimoto startar inte!

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
Fick min minimoto idag som sagt. Vi byte bränslefilter och fixa till lite annat lätt saker. Nu när vi tänkte starta den så får vi inte igång den vi får gnista men det går ej igång, lite tips snälla.. det är en E14

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Haziza skrev:
2211301 Fick min minimoto idag som sagt. Vi byte bränslefilter och fixa till lite annat lätt saker. Nu när vi tänkte starta den så får vi inte igång den vi får gnista men det går ej igång, lite tips snälla.. det är en E14
dödarknapp? jo, det händer faktiskt...hehe :D

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Haziza skrev:
2211301 Fick min minimoto idag som sagt. Vi byte bränslefilter och fixa till lite annat lätt saker. Nu när vi tänkte starta den så får vi inte igång den vi får gnista men det går ej igång, lite tips snälla.. det är en E14

Fick du den idag och den inte har vart igång tidigare är det bara att sparka upp dörrarna hos försäljaren, skicka hojjen över disken och ta med dig en ny därifrån!

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
Flesh skrev:
2211308 Fick du den idag och den inte har vart igång tidigare är det bara att sparka upp dörrarna hos försäljaren, skicka hojjen över disken och ta med dig en ny därifrån!

Det är cricka 18mil att åka så jag vill testa allt innan.Vi testa ta lite bränsle på stiftet då gick den igång nån halvsekund, sen dog den. Sen testa vi med lite startgas då drar den igång ett x antal sekunder sen dör den igen? Behöver verkligen hjälp! :huvet

Last edited:

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Haziza skrev:
2211443 Det är cricka 18mil att åka så jag vill testa allt innan.Vi testa ta lite bränsle på stiftet då gick den igång nån halvsekund, sen dog den. Sen testa vi med lite startgas då drar den igång ett x antal sekunder sen dör den igen? Behöver verkligen hjälp! :huvet

Menar du att du testade den när du hämtade den, och den bara gick i en sekund?? Eller vad menar du med: "är cricka 18mil att åka så jag vill testa allt innan"`?????????????? :va :va

EDIT: Fattade nu! är lite mm tröööööööööttttttt!!!!

Last edited:

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
Flesh skrev:
2211873 Menar du att du testade den när du hämtade den, och den bara gick i en sekund?? Eller vad menar du med: "är cricka 18mil att åka så jag vill testa allt innan"`?????????????? :va :va

Min syster kille hämmta den, den är ju rätt hårt inpackad när man får den, men vi ska försöka imon annars så får dom ta tillbaka den till gbg så får jag väl hämmta en ny eller nått.

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
MT-09 SP
Probotector skrev:
2212615 Låter som att den inte får något bränsle, är bensinkranen på? :confused:

Vi har löst det nu, fick skriva av trottelnålen och tillbaka med den sen gick den igång. Så brännslet var det.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha