Min nya 636, från Stock till Stunt

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Eftersom Tommy tvingade mig att sälja min 05 ;) så var jag tvungen att köpa en ny hoj. Blev en mint 03 636 som rullat 670 mil.

Här är en bild när jag hämtat den:

1.jpg

Strippade ner den på kåpor och dylikt

2.jpg

3.jpg

Här är kåpor borta och cliponen är switchade, flippade och frammåt puttade, har även monterat min Brembo RCS 19 frambromspump, jag har även tagit bort slangen från vevhusventilationen som går in i luftburken och bytt ut hela slangen till en längre som jag dragit ut från hojen, pluggade sedan hålet i luftburken som blev där slangen suttit.

4.jpg

Sedan var jag tvungen att kapa ner bakdelen (annars skrapar den ju i hela tiden :D ) Även ljuddämpare är nerkapad och stag till kylaren är svetsat så att jag slipper dra sönder hela kylaren när jag pannkakar, har även monterat ett 56 kuggs drev och längre kedja.

5.jpg

Nästa steg blev handbromsen, beställde ett fullthrottleinc kit där du har möjlighet att köra 2 radiala bromsok och ett brembo 2 kolvs ok. Jag fick även tag på 2 radiala ok + 1000rr bromscylinder för ett mycket bra pris.
Till det här kittet ska man använda sig utav en Hayabusa 08-10 bakbromsskiva (260 mm), man får med en adapter för att kunna montera den på fälgen.

6.jpg

Jag kopplade så att jag kör ett ok till handbromsen, och ett till fotbromsen (jag brukar vanligtvis köra två till handbromsen för extra bromsstyrka men det här fungerar helt OK enligt mig)

7.jpg

Blev även till att montera en subcage..

8.jpg

Sedan blev det tankens tur :D, den skall dentas för att inte ramla av när jag sitter på den, har även märkt att originaltanken är ivägen lite grann när man gör nohander cirklar.

9.jpg

Sista grejen att göra var att kapa av nyckeln, har såå många gånger lyckats slå av tändningen när man gått in till 50-50 eller highchair. Och oftast gör det jävligt ont...
12.jpg

Fick min bur från Impacktech, verkar vara bra så nu är i princip hela hojen klar, ska beställa en hållare till min gamla Scott styrdämp som jag plockade av min gamla 636 05. Blir nog även stålomspunna bromsslangar fram och Vortex clipon. Dock tycker jag original fungerar hur bra som helst. Man har ju så sjukt mycket plats på 03orna när man sitter på tanken jämfört med 05an.

10.jpg

11.jpg

13.jpg

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Trevligt litet projekt!
Kan du inte sätta dit en strömbrytare på nått dolt ställe istället för tänddningslås?

Är den där adaptern bak för dubbla ok nått som är framtaget för just stuntande?

Och vad är ett subcage?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...