Min router har gjort sporthoj.com till "sin" sida...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har precis bytt upp mig till telenor 4g mobilt bredband och fick en router att sätta modemet i så att jag kan nyttja trådlöst internet i hela lägenheten. Sen när allt var installerat och klart och jag först försökte gå ut på nätet och surfa som vanligt så hamnade jag på routerns inställningssida per automatik (antar att den vill bli konfigurerad det första man gör) när jag försökte gå in på sporthoj. Nu kan jag inte komma in på sporthojs förstasida, för varje gång jag försöker gå in på www.sporthoj.com så får sidan automatiskt sluttillägget /cgi-bin/getcfg.cgi?login och jag hamnar på routerns inställningssida:huvet Varför har det blivit såhär, och vad gör jag åt det?:va Hatar datorer...:huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den har tydligen även gjort det med google, så nu kan jag varken googla eller kolla förstasidan på sh... Ska det vara såhär, va?:va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har du konfigurerat den då? Det verkar ju som att den söker viss uppmärksamhet iaf :hihi

Har loggat in med mina uppgifter, gjort hela den första uppstartsinställningsprylen samt lagt till lige egna inställningar, men den tycker ändå att sporthoj.com och google.se numera är dess inställningssida...:huvet Ska testa att installera om hela webläsaren och ta bort alla lagrade data så får vi se hur det blir, men det känns jävligt omständigt...:mad:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har loggat in med mina uppgifter, gjort hela den första uppstartsinställningsprylen samt lagt till lige egna inställningar, men den tycker ändå att sporthoj.com och google.se numera är dess inställningssida...:huvet Ska testa att installera om hela webläsaren och ta bort alla lagrade data så får vi se hur det blir, men det känns jävligt omständigt...:mad:
Har du testat fler siter än just bara dom två? Sparade du inställningarna också? Annars kanske den styr om allt tills dom är sparade?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har du testat fler siter än just bara dom två? Sparade du inställningarna också? Annars kanske den styr om allt tills dom är sparade?

Ja, och jag kommer åt de flesta. Grejen är den att när man "först" kör igång allting så blir man automatiskt redirectad till routerns hemsida när man öppnar webläsaren, och jag som har en massa flikar automatsparade i firefox blev då skickad från sh till routerns sida varpå den på något jäkla vänster associerade dessa två sidor och autoredirectade mig till routerns hemsida varje gång jag försökte öppna sporthoj.com. Testade då att resetta routern till fabriksinställningarna och öppna ett nytt fönster för grundinstallationen, och det var då min startsida (google) rök...:huvet Så, varje gång denr edirectar mig från en sida så antar den att jag alltid vill ta mig från den sidan till routerns hemsida...:huvet

Har nu installerat om hela firefox, och det verkar funka än så länge. Får väl se vad som händer nästa gång routern vill uppdatera eller något...:gnissla

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Var det inte så att det var din dator som cachade vad den trodde var den riktiga sporthoj.com-sidan första gången du försökte komma åt den och hamnade på routern?
Rensade du cachen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Var det inte så att det var din dator som cachade vad den trodde var den riktiga sporthoj.com-sidan första gången du försökte komma åt den och hamnade på routern?
Rensade du cachen?

Ingen aning, kan så lite om sånt... Men jag testade att rensa både kakor, historik och cacheminne. Inget hjälpte.

Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...