Min Skärm Dallrar ????!!!!

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Efter flytten så dallrar bilden hela tiden, som om man skulle puttat till ett löst uppphängd elektonrör......men det har inte slutat gunga på två dagar.

------------
Nån som vet vad som händer ? Skärmen har en funktion som heter "justera obalans", men inget händer.

NÅN SOM HAR TFT TILL SALU? + ett helt datorpaket......... >2GHz

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Testa en degauss först som Nisse säger. Hjälper inte det, kolla så inte det har hänt något med ditt grafikkorts uppdateringsfrekvens. Se till att den håller sig inom din skärms funktionsområde. Har du en några år äldre CRT-skärm bör den ligga på ca 72-85Hz.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
abstruse skrev:
Testa en degauss först som Nisse säger. Hjälper inte det, kolla så inte det har hänt något med ditt grafikkorts uppdateringsfrekvens. Se till att den håller sig inom din skärms funktionsområde. Har du en några år äldre CRT-skärm bör den ligga på ca 72-85Hz.

Vi hittar inte grafikkortets inställningar. Degaussen har vi provat flera gånger. Fler ideér mottages tacksamt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vänta tills bakfyllan släpper, då blir det bättre. Allt kommer att skaka mindre.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Har du ställt upplösningen åt helvete kanske? Högerklick på desktop och sen egenskaper. Där kan du se det som Abs nämnde också.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Har du något som står nära/närmare skärmen nu som inte stått så nära innan. Stereo/förstärkare/annan skärm/TV eller något annat?
Låter som att det är ett magnetfält av något slag som påverkar bilden.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
dumbo skrev:
Har du något som står nära/närmare skärmen nu som inte stått så nära innan. Stereo/förstärkare/annan skärm/TV eller något annat?

...för att inte tala om högtalare isf.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
dumbo skrev:

Jag har vart med om att en bordslampa har fått skärmen att flimmra..

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Abstruse:
Högtalare ger ju ofta en mer statisk störning med skev bild och knepiga färger, om man inte spelar väldigt högt, för då kan ju bilden "hoppa" i takt med ljudet åxå.

CayLe:
Om det var en vanlig glödlampa verkar det rätt extremt, men är det en halogenlampa eller en lysrörslampa så finns det ju trafo/annan elektronik inblandad och det kan ju räcka.

Kort sagt: All elektrisk apparatur KAN påverka, så kolla det! :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Johan, testa att koppla in PC:n och skärmen på andra eluttag i lägenheten och se om det hjälper.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
dumbo skrev:

kom till sthlm så bjuder jag dig på whiskey ! :yoparty

skärmen stod på en låda som visade sig vara till värmesystemet....=lite varmare än övriga rummet.......eller så äe det nåt varmvattenmagnetfält

:va

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
johanrehn80 skrev:
kom till sthlm så bjuder jag dig på whiskey ! :yoparty

skärmen stod på en låda som visade sig vara till värmesystemet....=lite varmare än övriga rummet.......eller så äe det nåt varmvattenmagnetfält

:va

Låter trevligt. Vad är det för sort? :)

Det kanske kan vara nån pump eller något i lådan? Eller värmeelement? Nåja, felkällan lokaliserad då iaf. :)

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
CRT ger fortfarande mest "bang for the bucks" och det med god marginal. Dessutom suger det råttpung om man vill köra en annan upplösning än den skärmen är avsedd för, men visst, vissa fördelar har de.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
dumbo skrev:
CRT ger fortfarande mest "bang for the bucks" och det med god marginal. Dessutom suger det råttpung om man vill köra en annan upplösning än den skärmen är avsedd för, men visst, vissa fördelar har de.

Det är en cirkulationspum precis där skärmen stod.

TFT PÅ G...............

Har nytt problem i annan tråd

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
SÅ JA !!!!

GeForce4 4400 Titanium 128Mb
1,9Ghz
TFT 17" Samsung Syncmaster

2500kBit/s

+ att jag nu har uppdaterat till v1.6 CS

Nu Nisse...........nu ska jag bara lära mig komma in på en server med nån mer spelare inne.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife