Min tur att resa - Umeå -> Europa

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Så, har varit hemma i Sverige i över en vecka nu och vill iväg igen, sen jag kom hem från USA har jag mest suttit och suktat efter att få hoppa på hojen och dra, en hel del tid har gått till att fixa allt som bör fixas... Jag har skapat en sida på resedagboken.se där jag kommer uppdatera så mkt jag kan.

Tanken är att vara ute så länge jag nu orkar, jag börjar med att köra söderut från Umeå med malmö som förmodligen sista anhalt där jag ska träffa en kompis. Sen tänkte jag dra mig mot danmark, jag tror jag kommer dra över till Englad och skottland, finns mkt jag vill se där, tjeckien har jag också hört mkt bra om, alpvägar vore inte helt fel det heller.

Jag har gjort lite annorlunda än många andra som skriver här eftersom jag inte har någon detaljerad resplan. Jag får ta var dag som den kommer helt enkelt.

Jag ska försöka hålla kostnaderna nere så långt de går, därför ska jag försöka sova i tält så mycket jag kan, jag har även ett trangiakök med mig som jag planerar att försöka laga mat på, så ser ni lite roadkill efter vägen, RING ! :)

Får se om de blir nå uppdateringar här eller om jag håller mig till resedagboken, kanske bara kopierar och lägger in?

Ses på vägen!

Länk till resedagboken: http://www.resdagboken.se/Web/Apps/Trip/TripPresentation.aspx?id=145&epslanguage=sv&tid=403374

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
fy fan, igår var ingen trevlig dag. Varmaste i Sverige på 16 år läste jag någonstans. Jag körde ändå med full utrustning. Det var knappast värt det, min kropp började mer eller mindre koka efter 5 timmar (plus lite bilköer i sthlm...). Nästa gång så kommer jag ta av mig åtminstonde byxorna några mil för att svalka mig, eller hur skulle ni göra?

http://www.resdagboken.se/Web/Apps/...?id=234&epslanguage=sv&tid=403374&eid=2361747

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
fy fan, igår var ingen trevlig dag. Varmaste i Sverige på 16 år läste jag någonstans. Jag körde ändå med full utrustning. Det var knappast värt det, min kropp började mer eller mindre koka efter 5 timmar (plus lite bilköer i sthlm...). Nästa gång så kommer jag ta av mig åtminstonde byxorna några mil för att svalka mig, eller hur skulle ni göra?

http://www.resdagboken.se/Web/Apps/...?id=234&epslanguage=sv&tid=403374&eid=2361747

Jag brukar göra samma sak. Fullt ställ oavsett väder.
Vid något tillfälle när det varit olidligt varmt (40C) har jag kört utan handskar, och det hjälper faktiskt ganska bra eftersom händerna har många utanpåliggande blodkärl som snabbt leder bort värme.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Kör hellre utan stövlar i det extrema läget - man klarar sig bra mycket bättre med trasiga fötter och fotleder än dito händer och handleder. Och det finns fina proteser.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning