Givetvis börjar den lite sent, hade tänkt åka ner redan på söndagen, men istället kommer jag ner måndag kväll, så siktar in mig på träningspassen på tisdagen istället. Går runt och är körsugen precis hela dagen, laddad som fanken.
Träffar lite trevligt folk och polaren är nere och går licensursen.
Givetvis börjar det regna 4 varv in på första passet, tappar suget helt, vill inte lägga på regndäcken eftersom de är de enda jag har inte har råd att bränna dem om det skulle råka torka upp, men det blir inte så blött ändå, men det känns inte riktigt bra att gå ut på slicks nr det är lite halvfuktigt.
På onsdagen är jag än mer laddad, men första passet då blir bara en massa kökörning, jag fegar lite för mycket i omkörningarna, det känns dock som jag har rätt bra fart i kroppen, så känner mig rätt nöjd, dessutom gick cykeln som en jäkla raket, hängde på Reuterwalls Honda nerför hela rakan och hade Fredrikssons nyare yamma bakom mig, men dock gjorde jag ofta misstag att ligga på fel växel ut ur kurvorna, vilket gjorde att jag tappade allt driv, oftast var det bara i trösen eller ut ur esset, men det var nästan varje varv. Lite smått okoncentrerat alltså. Till andra passet på onsdagen bestämde jag mig för att vara stenhård i omkörningarna och inte tappa dem jag ville ha häng på, visst funkade omkörningarna bättre, men fortfarande hände det både en och två gånger att jag missade växlarna vilket direkt straffade sig med att jag tappade dem jag ville ha häng på..
Torsdag och kvaldag, börjar med att jag onsdag kväll ska åka och hämta en ny hjälm i stockholm, slutar med att jag kommer tillbaka till gelleråsen klockan 4 på morgonen efter en vansinnesfärd över halva sörmland. är seg och såsig som fanken på första kvalet, inget stämmer riktigt, samma misstag som tisdagen och onsdagen, känner mig inte riktigt motiverad heller, sätter en pisstid på 1.16.9, är väl både missnöjd och nöjd, för jag känner ändå att jag har farten för att åka 1.14 bara jag koncentrerar mig och ser till att ha rätt växel i, depåkurvan känns riktigt bra och de som tidsmässigt låg runt mig åkte jag ikapp efter halva rakan och bromsade om lätt i trösen, hade ju fått till gaffeln som stökat en hel del för mig innan och bottnat alldeles för mycket.
Till andra kvalet peppade jag upp mig som fanken, hade ju dessutom ett supersoft bakdäck som jag fått med i en däckdeal som jag tänkte jag kunde slösa bort på kvalet, så la på det under dagen. Men då händer det som inte händer alltför sällan, i r600-kvalet som går ut innan oss smäller givetvis en ducce sin motor och lägger olja i hela idealspåret från hårnålsvänstern, snabvänstern, snabbhögern och depåkurvan, banan blir extremt smal och man måste någonstans i den svängen dessutom gå genom "saneringen". Till detta arrangemang hade dessutom KGA hittat något nytt saneringsmedel, brunt och inte vitt som absolen, väldigt svårt att se, dessutom ligger solen på, så först utvarvet tas väldigt lugnt, andra varvet tar jag det också väldigt lugnt, eftersom jag inte alls sett hur jag skulle försöka ta hela den sektionen, kommer i kanske 60km/h i depåkurvan när det släpper både fram och bak när jag är tvungen att korsa "saneringen", vanligtvis går det utmärkt att köra efter en sanering, även om spåret kan störa en lite, men här var det såpjävla halt, gick dock inte omkull utan lyckades rädda upp cykeln på något mirakulöst vis. Ren jävla skandal, svänger av direkt in i depån, och väldigt sugen på att strypa någon som var ansvarig för "saneringen".
Hade ju dock hela torsdagskvällen och fredagen på mig att lugna ner mig, dessutom var det bara två galningar som förbättrade sina tider under andra kvalet, Watz och reuterwall, alla andra åkte 1-2 sekunder långsammare, så jag hade kvar min plats bak i kön.
Warm-upen på lördagen kändes dock bra, nu började jag hitta min koncentration och aggression, vågade stå på betydligt hårdare och nu satt växlarna där de skulle, dock gick cykeln riktigt pissigt nerför rakan, ville inte alls dra på 5'an och 6'an som den brukat göra, lite konstigt eftersom förgasarna enligt min r.a.d-beräknare inte alls skulle bestyckas om, stiften såg dock fina ut, men var ändå tvungen på att chansa på att den skulle magras av till racet.
Inför racet kändes det dock bra, de jag hade framför mig åkte jag ifatt på alla ställen på banan och på rakan och i trösen hade jag åkt om dem utan problem, ifall jag inte skulle ta mig förbi på de andra ställena. Gjorde dock en urusel start och var nog nästan sist in trösen, startvarvet var rätt stökigt men åkte nog förbi sp250 hojarna iaf, sedan började jakten på Stellan och Patrik, som jag visste hade åkt på 1.14. Patrik såg jag inte röken av, men han hade tydligen brutit med motorproblem redan i starten. Stellan låg framför magnus, per och en norrman, och jag låg sist i den klungan, dock såg vi ut att tappa stellan, så nu var det dags att öka rejält, men nu var det helt plötsligt jag som tappade ut ur depåkurvan, från att ha åkt ikapp och om norrmannen redan vid tornet, hamnade jag 40 meter efter de tre första varven, bromsade dock ikapp mig i trösen och ville om honom på resten av banan, i Ejes såg jag min chans när Per och norrmannen bromsade tidigt, minns inte om det var tredje eller fjärde varvet, planen var att ta norrbaggen på innern, stack in framhjulet, men då drog sig norrmannen svagt åt höger(han såg mig nog inte) vilket gjorde att jag fick ett extremt snålt spår in i ejes, samtidigt som Per tagit rejäl höjd in i gocarten, Per såg mig dock, men hann inte riktigt väja och vi körde ihop, jag gick omkull och körde tyvärr av Pers bromshandtag så han inte kunde fortsätta. Mitt fel, kändes lite surt att det hände och att det var så tidigt in i racet,
Fick aldrig till någon bra tid heller även om jag kapade av 9 tiondelar, så åkte jag jag fortfarande bara 1.16.047, vilket jag inte är nöjd med alls, får väl bli nästa år istället.
Per dock oskadd, själv har jag lite ont i nacken och knät, men till knutstorp är både jag och hojen redo för start igen
Träffar lite trevligt folk och polaren är nere och går licensursen.
Givetvis börjar det regna 4 varv in på första passet, tappar suget helt, vill inte lägga på regndäcken eftersom de är de enda jag har inte har råd att bränna dem om det skulle råka torka upp, men det blir inte så blött ändå, men det känns inte riktigt bra att gå ut på slicks nr det är lite halvfuktigt.
På onsdagen är jag än mer laddad, men första passet då blir bara en massa kökörning, jag fegar lite för mycket i omkörningarna, det känns dock som jag har rätt bra fart i kroppen, så känner mig rätt nöjd, dessutom gick cykeln som en jäkla raket, hängde på Reuterwalls Honda nerför hela rakan och hade Fredrikssons nyare yamma bakom mig, men dock gjorde jag ofta misstag att ligga på fel växel ut ur kurvorna, vilket gjorde att jag tappade allt driv, oftast var det bara i trösen eller ut ur esset, men det var nästan varje varv. Lite smått okoncentrerat alltså. Till andra passet på onsdagen bestämde jag mig för att vara stenhård i omkörningarna och inte tappa dem jag ville ha häng på, visst funkade omkörningarna bättre, men fortfarande hände det både en och två gånger att jag missade växlarna vilket direkt straffade sig med att jag tappade dem jag ville ha häng på..
Torsdag och kvaldag, börjar med att jag onsdag kväll ska åka och hämta en ny hjälm i stockholm, slutar med att jag kommer tillbaka till gelleråsen klockan 4 på morgonen efter en vansinnesfärd över halva sörmland. är seg och såsig som fanken på första kvalet, inget stämmer riktigt, samma misstag som tisdagen och onsdagen, känner mig inte riktigt motiverad heller, sätter en pisstid på 1.16.9, är väl både missnöjd och nöjd, för jag känner ändå att jag har farten för att åka 1.14 bara jag koncentrerar mig och ser till att ha rätt växel i, depåkurvan känns riktigt bra och de som tidsmässigt låg runt mig åkte jag ikapp efter halva rakan och bromsade om lätt i trösen, hade ju fått till gaffeln som stökat en hel del för mig innan och bottnat alldeles för mycket.
Till andra kvalet peppade jag upp mig som fanken, hade ju dessutom ett supersoft bakdäck som jag fått med i en däckdeal som jag tänkte jag kunde slösa bort på kvalet, så la på det under dagen. Men då händer det som inte händer alltför sällan, i r600-kvalet som går ut innan oss smäller givetvis en ducce sin motor och lägger olja i hela idealspåret från hårnålsvänstern, snabvänstern, snabbhögern och depåkurvan, banan blir extremt smal och man måste någonstans i den svängen dessutom gå genom "saneringen". Till detta arrangemang hade dessutom KGA hittat något nytt saneringsmedel, brunt och inte vitt som absolen, väldigt svårt att se, dessutom ligger solen på, så först utvarvet tas väldigt lugnt, andra varvet tar jag det också väldigt lugnt, eftersom jag inte alls sett hur jag skulle försöka ta hela den sektionen, kommer i kanske 60km/h i depåkurvan när det släpper både fram och bak när jag är tvungen att korsa "saneringen", vanligtvis går det utmärkt att köra efter en sanering, även om spåret kan störa en lite, men här var det såpjävla halt, gick dock inte omkull utan lyckades rädda upp cykeln på något mirakulöst vis. Ren jävla skandal, svänger av direkt in i depån, och väldigt sugen på att strypa någon som var ansvarig för "saneringen".
Hade ju dock hela torsdagskvällen och fredagen på mig att lugna ner mig, dessutom var det bara två galningar som förbättrade sina tider under andra kvalet, Watz och reuterwall, alla andra åkte 1-2 sekunder långsammare, så jag hade kvar min plats bak i kön.
Warm-upen på lördagen kändes dock bra, nu började jag hitta min koncentration och aggression, vågade stå på betydligt hårdare och nu satt växlarna där de skulle, dock gick cykeln riktigt pissigt nerför rakan, ville inte alls dra på 5'an och 6'an som den brukat göra, lite konstigt eftersom förgasarna enligt min r.a.d-beräknare inte alls skulle bestyckas om, stiften såg dock fina ut, men var ändå tvungen på att chansa på att den skulle magras av till racet.
Inför racet kändes det dock bra, de jag hade framför mig åkte jag ifatt på alla ställen på banan och på rakan och i trösen hade jag åkt om dem utan problem, ifall jag inte skulle ta mig förbi på de andra ställena. Gjorde dock en urusel start och var nog nästan sist in trösen, startvarvet var rätt stökigt men åkte nog förbi sp250 hojarna iaf, sedan började jakten på Stellan och Patrik, som jag visste hade åkt på 1.14. Patrik såg jag inte röken av, men han hade tydligen brutit med motorproblem redan i starten. Stellan låg framför magnus, per och en norrman, och jag låg sist i den klungan, dock såg vi ut att tappa stellan, så nu var det dags att öka rejält, men nu var det helt plötsligt jag som tappade ut ur depåkurvan, från att ha åkt ikapp och om norrmannen redan vid tornet, hamnade jag 40 meter efter de tre första varven, bromsade dock ikapp mig i trösen och ville om honom på resten av banan, i Ejes såg jag min chans när Per och norrmannen bromsade tidigt, minns inte om det var tredje eller fjärde varvet, planen var att ta norrbaggen på innern, stack in framhjulet, men då drog sig norrmannen svagt åt höger(han såg mig nog inte) vilket gjorde att jag fick ett extremt snålt spår in i ejes, samtidigt som Per tagit rejäl höjd in i gocarten, Per såg mig dock, men hann inte riktigt väja och vi körde ihop, jag gick omkull och körde tyvärr av Pers bromshandtag så han inte kunde fortsätta. Mitt fel, kändes lite surt att det hände och att det var så tidigt in i racet,
Fick aldrig till någon bra tid heller även om jag kapade av 9 tiondelar, så åkte jag jag fortfarande bara 1.16.047, vilket jag inte är nöjd med alls, får väl bli nästa år istället.
Per dock oskadd, själv har jag lite ont i nacken och knät, men till knutstorp är både jag och hojen redo för start igen