Min Yamaha R6 -00 (Film)

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
vänta lite här ts, du skrev att man "får" mellankortet när man e 18 men man måste väl köra upp med mellanhoj också men man slipper uppskrivningen?

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
vänta lite här ts, du skrev att man "får" mellankortet när man e 18 men man måste väl köra upp med mellanhoj också men man slipper uppskrivningen?

Man behöver väl köra upp till mellanhoj men man får väl automatiskt tung motorcykel sen?

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
ja, men han bor i åland. Där behöver man tydligen inte någonting annat. Lite synd faktiskt.

ninjaerik kan inte du komma till sthlm och ställa dig vid rosenhill cafet och tala lite vett och etiket med alla hojjåkare där. Fan vad upprörd du blir över killens video, du skulle få hjärtattack om du såg hur folk körde där. :tuttar

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
ninjaerik kan inte du komma till sthlm och ställa dig vid rosenhill cafet och tala lite vett och etiket med alla hojjåkare där. Fan vad upprörd du blir över killens video, du skulle få hjärtattack om du såg hur folk körde där. :tuttar

Alltså vad är det med dig nu?
Det jag säger är att visst kan man gasa på och busköra. Men så som han gör på videon, fram och tillbaka, fram och tillbaka, det är bara löjligt.
Läs vad alla andra tycker här, som en kille sa, EN repa räcker.....
Sen är det inte över videon jag är upprörd över, visst det var ju det som satt igång det. Men när du skriver att vi är patetiska som tycker att han är dum som kör som han gör och är DESSUTOM 17 år, då blir jag väldigt irriterad.

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
Alltså vad är det med dig nu?
Det jag säger är att visst kan man gasa på och busköra. Men så som han gör på videon, fram och tillbaka, fram och tillbaka, det är bara löjligt.
Läs vad alla andra tycker här, som en kille sa, EN repa räcker.....
Sen är det inte över videon jag är upprörd över, visst det var ju det som satt igång det. Men när du skriver att vi är patetiska som tycker att han är dum som kör som han gör och är DESSUTOM 17 år, då blir jag väldigt irriterad.

jag har aldrig uppmuntrat killen till det han gör, jag kritiserar bara eran tillväga gångssätt på hur ni kritiserar killen.

det finns folk som buskör i områden där folk bor och i kurvor och du kommer och klankar ner på en snubbe som kör rakt fram på en otrafikerad väg.. nemen då tycker jag att han kan komma till sthlm och zick zacka på sveavägen för DET ÄR SÅ JÄVLA HÄFTIGT!!!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu är ju inte trådskaparen Valentino Rossi, men jag ville bara säga att körkort har inget att göra med hur pass bra man kör.

Finns många, MÅNGA som jag känner som kör hoj riktigt bra men inte har något körkort. I slutändan handlar allt om skills, hur pass bra kör man? Det är väl mer rätt att en snubbe utan kk som kan köra riktigt bra vistas i trafiken än en som har körkort men som är väldigt osäker. Eller?

Ja, förmodligen stannar ju inte snubben utan kk för polisen... men det är en annan femma.

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
jag har aldrig uppmuntrat killen till det han gör, jag kritiserar bara eran tillväga gångssätt på hur ni kritiserar killen.

det finns folk som buskör i områden där folk bor och i kurvor och du kommer och klankar ner på en snubbe som kör rakt fram på en otrafikerad väg.. nemen då tycker jag att han kan komma till sthlm och zick zacka på sveavägen för DET ÄR SÅ JÄVLA HÄFTIGT!!!

Men dina inlägg tas som om du uppmuntrar honom. Sen TROR jag, med tanke på åldern och filmen så buskör han även i stan. Jag är bara 1 år äldre, men jag kan kontrollera mig i allafall.

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03

okey det är moraliskt att busköra men inte om man saknar körkort, hur låter det?
vad är löjligt med fram och tillbaka på en otrafikerad väg mitt ute någonstans.. hade du föredragit innerstan med övergångsställen utan lysen?

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Vad är problemet med denna video? Folk kan ligga o gasa som helvete på landsvägarna, men när en kille som, iof inte har åldern inne kör en R6:a så är det inte bra:va

Lite dubbelmoral.....

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Håller med!!! patetiska hela bunten låt honom få hålla på, vad gör det er!
killen tränar och visar sina kunskaper..... eller är det så att han är 16 och har en ballare hoj än er kanske hmmm.... ta en funderare DJUTS

Lägg gärna in tråden till ditt projekt :D så man kan kolla

Om jag ska vara ärligt så tycker jag det är patetiskt av dig och stödja en 16åring att köra en motorcykel på gatan, som han inte ens har åldern inne för.

När jag själv var 16år så hade jag verkligen inga begränsningar, hoppas trådskaparen har det om han ska fortsätta köra på gatan.

Som någon sa, hitta en öde parkering eller ett industriområde, som du kan träna broms och kurvteknik. :tummenupp

Och grattis till en bra hoj. :tummenupp

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Men snälla...
Gnälliga gubbar var det gott om ser jag.
Jag fyller 18 om några månader och jag har kört stor hoj sen jag var 16.
Fast då med en gammal cbr600 häck.
Bara för man är ung, så behöver man inte vara dålig på att köra.
Sätter min högra skinka på att jag har mer teknik en många här.
Då räknar jag självklart ut bakåkarna.
Sluta gnäll nu:p Låt han vara lite outlaw, om han nu vill det.

Gsxrabuser: Drick ditt te, och gå och lägg dig nu.

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Missa det här inlägget, men svara på det nu.
Jag sa att men inte ska sitta och kolla på den när man drar på, det händer tillräckligt mycket framför en då.

Man kan inte ta A1 körkort när man är 18 och strypa en R6, det är 125cc som gäller....suck
Ja han har kunskaper om körning på en 125:a men inte på en 600:a, sen så sa han dessutom att den var 25kw på pappret vilket låter som om den inte har strypningen kvar.
Du tror verkligen att han har kört lugnt och fint påväg till den där vägsnutten och inte mött någon bil.

Du ska inte ens skriva det där, du har inte sett olyckan. Hur kan du veta om man skulle hinna reagera?
Den där olyckan hade kunna förhindrats om jag tog en annan väg, men det kanske är så man måste göra. Dock vet jag inte hur man ska kunna förutspå att den bilen kommer just där på den vägen just då.

Det där att du inte tror jag kör lungt till den där vägen så kan jag säga att du har fel jag gasar inte på full jävla gas tills jag kommer ut till den där vägen och för övrigt bor jag 1km bort från den vägen där jag kör "fram och tillbaka på" och om ni vill veta varför jag kör just där är för jag tänker inte fara något längre med min R6a tills jag får mitt körkort till den! Bättre att hålla sig i hemtrackterna och där jag burnar så står dom som filmar på min gård!

jag sa i mitt inlägg tidigare, att om det enbart varit en repa, så hade min syn på det hela varit annorlunda.

Men tack vare att han låg & körde fram & tillbaka på varvstopp hela tiden, så fick jag lite "moppefucko" känsla över filmen.

jag fattar också att trådstartaren e glad för sin nyinköpta mc & tycker som andra att det ska bli kul & se hans byggtråd, men för det behöver man inte visa upp sig som en "fjortis"

Samma här! och varvstoppe har jag förklarat att när jag alldrig har fått haft en varvräknare på hojen osv så blir det så just nu! sen kan jag säga att jag har ägt hojen i 2 månader redan och under den tiden har jag varit ut 3 gånger så jag kör inte varje dag med den där om ni tror det !

Ja som någon annan sa så behöver jag bara lämna in ett papper till polisen med syntest + passfoto har jag för mig och efter det får jag mitt Mellankort av dom! Men så är det om man haft A1 kort i 2 år så kan man göra det sen här! samma gäller tung efter jag haft A kort i 2 år till sen.

Men dina inlägg tas som om du uppmuntrar honom. Sen TROR jag, med tanke på åldern och filmen så buskör han även i stan. Jag är bara 1 år äldre, men jag kan kontrollera mig i allafall.

Och hur fan skulle du kunna veta om jag kör i stan eller inte?

Det jag kan säga dig är att jag ALLDRIG har varit i stan och kört med R6an som sagt har jag bara varit 0-4 km hemmifrån mig med den!
Och inte så att jag kör med den varje dag det händer 1-2 gånger i månaden...
Sen så kör jag även lungt ! Det gör jag även med 125an inte ligger man och pressar fullt hela tiden man kör....

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Men snälla...
Gnälliga gubbar var det gott om ser jag.
Jag fyller 18 om några månader och jag har kört stor hoj sen jag var 16.
Fast då med en gammal cbr600 häck.
Bara för man är ung, så behöver man inte vara dålig på att köra.
Sätter min högra skinka på att jag har mer teknik en många här.
Då räknar jag självklart ut bakåkarna.
Sluta gnäll nu:p Låt han vara lite outlaw, om han nu vill det.

Handlar inte om vem som har bäst teknik eller inte, är man 16år brukar man inte ha så mycket risk/säkerhetstänkande osv.
När man läst alla inlägg från 12-17åringar i denna tråd så är ni alla bäst, farligt tänkande.

Nu ska jag gå och dricka lite te till nyheterna.

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Ni som har R6or osv vilket varvtal ska man växla på för att få mest effekt?

Vadå? 1rpm innan du slår i rödmarkeringen antar jag att du menar.

Nästa gång du lägger ut en film, om det blir innan du har körkort, så ingen körning som liknar den hookay? (iaf på sh), hade du lagt ut den på zatzy hade det funkat. Hoppas du får ligga nu iaf, annars har du ju filmat det där HELT i onödan :)

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag kom på att det kanske inte var det smartaste att visa brickan i filmen borde kanske redigera bort det iallafall får väl ändra första inlägget också lite gran :gnissla

Jag har redan 125a kort och här får man mellan-tung kort när man blir 18 respektive 20 och fyller snart 17 fast jo jag borde ta de lite lungt me r6an men som sagt kör jag inte ofta med den.

Dom mopparna är inte mina jag kör Aprilia Rs 125 och jo Varvstoppet kom på allt för mycket och det är för jag har Varken hastighets mätare eller Varvräknare så man visste inte var varvet och hastigheten låg på! annars sku jag inte legat på det så mycket!

Kan nog stämma men har inte haft så stora problem att kontrolera så som jag körde där men om man måste veja i den farten kan det kanske gå illa.

Varvräknaren kollar man aldrig på, möjligtvis när man kör i 90km/h. Ska man gasa ska man också veta när man ska växla.. Du ska nog åka moppe ett tag till eftersom du inte hör när det är dags och växla.

axelsson_vpg

Guest
ja jävlar va här klagas. han gör väll som han vill..

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife