vänta lite här ts, du skrev att man "får" mellankortet när man e 18 men man måste väl köra upp med mellanhoj också men man slipper uppskrivningen?
Man behöver väl köra upp till mellanhoj men man får väl automatiskt tung motorcykel sen?
vänta lite här ts, du skrev att man "får" mellankortet när man e 18 men man måste väl köra upp med mellanhoj också men man slipper uppskrivningen?
ja, men han bor i åland. Där behöver man tydligen inte någonting annat. Lite synd faktiskt.
ninjaerik kan inte du komma till sthlm och ställa dig vid rosenhill cafet och tala lite vett och etiket med alla hojjåkare där. Fan vad upprörd du blir över killens video, du skulle få hjärtattack om du såg hur folk körde där.![]()
Alltså vad är det med dig nu?
Det jag säger är att visst kan man gasa på och busköra. Men så som han gör på videon, fram och tillbaka, fram och tillbaka, det är bara löjligt.
Läs vad alla andra tycker här, som en kille sa, EN repa räcker.....
Sen är det inte över videon jag är upprörd över, visst det var ju det som satt igång det. Men när du skriver att vi är patetiska som tycker att han är dum som kör som han gör och är DESSUTOM 17 år, då blir jag väldigt irriterad.
jag har aldrig uppmuntrat killen till det han gör, jag kritiserar bara eran tillväga gångssätt på hur ni kritiserar killen.
det finns folk som buskör i områden där folk bor och i kurvor och du kommer och klankar ner på en snubbe som kör rakt fram på en otrafikerad väg.. nemen då tycker jag att han kan komma till sthlm och zick zacka på sveavägen för DET ÄR SÅ JÄVLA HÄFTIGT!!!
Det jag säger är att visst kan man gasa på och busköra. Men så som han gör på videon, fram och tillbaka, fram och tillbaka, det är bara löjligt.
Håller med!!! patetiska hela bunten låt honom få hålla på, vad gör det er!
killen tränar och visar sina kunskaper..... eller är det så att han är 16 och har en ballare hoj än er kanske hmmm.... ta en funderare DJUTS
Lägg gärna in tråden till ditt projektså man kan kolla
Missa det här inlägget, men svara på det nu.
Jag sa att men inte ska sitta och kolla på den när man drar på, det händer tillräckligt mycket framför en då.
Man kan inte ta A1 körkort när man är 18 och strypa en R6, det är 125cc som gäller....suck
Ja han har kunskaper om körning på en 125:a men inte på en 600:a, sen så sa han dessutom att den var 25kw på pappret vilket låter som om den inte har strypningen kvar.
Du tror verkligen att han har kört lugnt och fint påväg till den där vägsnutten och inte mött någon bil.
Du ska inte ens skriva det där, du har inte sett olyckan. Hur kan du veta om man skulle hinna reagera?
Den där olyckan hade kunna förhindrats om jag tog en annan väg, men det kanske är så man måste göra. Dock vet jag inte hur man ska kunna förutspå att den bilen kommer just där på den vägen just då.
jag sa i mitt inlägg tidigare, att om det enbart varit en repa, så hade min syn på det hela varit annorlunda.
Men tack vare att han låg & körde fram & tillbaka på varvstopp hela tiden, så fick jag lite "moppefucko" känsla över filmen.
jag fattar också att trådstartaren e glad för sin nyinköpta mc & tycker som andra att det ska bli kul & se hans byggtråd, men för det behöver man inte visa upp sig som en "fjortis"
Men dina inlägg tas som om du uppmuntrar honom. Sen TROR jag, med tanke på åldern och filmen så buskör han även i stan. Jag är bara 1 år äldre, men jag kan kontrollera mig i allafall.
Men snälla...
Gnälliga gubbar var det gott om ser jag.
Jag fyller 18 om några månader och jag har kört stor hoj sen jag var 16.
Fast då med en gammal cbr600 häck.
Bara för man är ung, så behöver man inte vara dålig på att köra.
Sätter min högra skinka på att jag har mer teknik en många här.
Då räknar jag självklart ut bakåkarna.
Sluta gnäll nuLåt han vara lite outlaw, om han nu vill det.
Ni som har R6or osv vilket varvtal ska man växla på för att få mest effekt?
Jag kom på att det kanske inte var det smartaste att visa brickan i filmen borde kanske redigera bort det iallafall får väl ändra första inlägget också lite gran
Jag har redan 125a kort och här får man mellan-tung kort när man blir 18 respektive 20 och fyller snart 17 fast jo jag borde ta de lite lungt me r6an men som sagt kör jag inte ofta med den.
Dom mopparna är inte mina jag kör Aprilia Rs 125 och jo Varvstoppet kom på allt för mycket och det är för jag har Varken hastighets mätare eller Varvräknare så man visste inte var varvet och hastigheten låg på! annars sku jag inte legat på det så mycket!
Kan nog stämma men har inte haft så stora problem att kontrolera så som jag körde där men om man måste veja i den farten kan det kanske gå illa.
Varvräknaren kollar man aldrig på, möjligtvis när man kör i 90km/h. Ska man gasa ska man också veta när man ska växla.. Du ska nog åka moppe ett tag till eftersom du inte hör när det är dags och växla.
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!