Minecraft

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Jag håller på att hjälpa grabben med att få in mincraft i hans dator men när vi startar spelet som är java baserat får vi bara upp en svart ruta,
en Java-krasch och en hs_log_pid-loggfil skapas på skrivbordet.

Loggfilen hs_log_pid log innehåller en rad som börjar med org.lwjgl.opengl. Detta indikerar att ett fel har inträffat på grund av att grafikkortets drivrutin och Lightweight Java Game Library (LWJGL) inte är kompatibla med varandra

ORSAK
Minecraft kan krascha på grund av ett kompatibilitetsproblem med drivrutinen för det grafikkort som för närvarande är installerat i systemet

Någon som vet lösningen på problemet och kan hjälpa oss.
Vi har uppdaterat både java och grafikkortet

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Min 13 åring sade:
Testa: Välj "kör" på windows menyn, skriv "%appdata%" och klicka på enter. Då skall det finnas en Mapp som heter ".minecraft", ta bort den mappen och starta minecraft igen.

Min 13 åring vill dessutom få mer info, typ printscreens när det kraschar. Jag pm:ar en mailadress så får vi se om han kan hjälpa mer imorgon, för nu skall han sova har pappa bestämt:)

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Min 13 åring sade:
Testa: Välj "kör" på windows menyn, skriv "%appdata%" och klicka på enter. Då skall det finnas en Mapp som heter ".minecraft", ta bort den mappen och starta minecraft igen.

Min 13 åring vill dessutom få mer info, typ printscreens när det kraschar. Jag pm:ar en mailadress så får vi se om han kan hjälpa mer imorgon, för nu skall han sova har pappa bestämt:)

All hjälp tas tacksamt emot. Ge mig en mailadress så ska jag skicka lite mera info och printscreens

Ior

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Sprint RS + YZ250 + Laverda SF2
Kontrollera att grafikkortet har stöd för den verisionen av Open-GL som minecraft använder. Fick samma problem vid för en tid sedan när minecraft började använda en nyare verision av Open-GL. Grafikkortet klarade inte att hantera grafiken trots senaste drivrutinerna. Resulterade i ett nytt grafikkort.

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Kontrollera att grafikkortet har stöd för den verisionen av Open-GL som minecraft använder. Fick samma problem vid för en tid sedan när minecraft började använda en nyare verision av Open-GL. Grafikkortet klarade inte att hantera grafiken trots senaste drivrutinerna. Resulterade i ett nytt grafikkort.

Misstänker att det är där felet ligger för mig (hur kontrollerar jag det), så ända utväg är nytt grafikkort?
Jag skickar med en printscreen hur det ser ut när jag försöker starta spelet, jag kommer så långt som bilden visar men sedan händer inget mera

Bifogat

• minecraft02.jpg
    minecraft02.jpg
    132 KB · Visningar: 88

Ior

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
Sprint RS + YZ250 + Laverda SF2
Jag tror du behöver OpenGL 2.0 eller bättre. Om kortet klarar det eller inte kan du nog kolla på leverantörens hemsida.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Du når inte minimum spec. för att spela spelet, släng ångmaskinen och köp nytt.

Detta är minikraven för minecraft:
CPU/Processor: Intel Celeron 430 1.8GHz / AMD Athlon 64 3500+ Du har XP 2800+, fail
Video Card Required: Nvidia GeForce 9400 GT / ATI Radeon HD 3470 Du har RADEON 9600 Pro, fail
Minimum RAM (Memory): 1 GB
Hard Drive Space Required: 1 GB
DirectX Version Needed: 9

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj