Har en kompis som tävlar i cross åkte upp till en snubbe uppe i någon skog med sin cross för att få hjälp med att ta bort kopplings korgen...
killen började visa alla sina kolvar han hade hade antecknat exakt vilka förgarsarinstälningar, temp ute och hur han hade kört in kolven.
Visade stora skilnader på hur kolvringarna såg ut beroende på vilken olja man hade kört in den med
Det bästa enligt honom hade varit att köra första timmen på mineral olja, tror det var just för att få kvar spänsten i ringarna
Jag är mycket fundersam på om någon kan bekräfta eller rätta det min kompis berättat att han sa??
Det gäller 2-takts motor alltså
Skulle det vara skadigt att köra på mineral olja....(vet inte vad det är)
killen började visa alla sina kolvar han hade hade antecknat exakt vilka förgarsarinstälningar, temp ute och hur han hade kört in kolven.
Visade stora skilnader på hur kolvringarna såg ut beroende på vilken olja man hade kört in den med
Det bästa enligt honom hade varit att köra första timmen på mineral olja, tror det var just för att få kvar spänsten i ringarna
Jag är mycket fundersam på om någon kan bekräfta eller rätta det min kompis berättat att han sa??
Det gäller 2-takts motor alltså
Skulle det vara skadigt att köra på mineral olja....(vet inte vad det är)