Mingves kidnappad.....

Mingves

Guest
Det låter som ett skämt men är det inte. Igår skulle jag och min tjej åka till ett trettioårskalas i trakten kring Ljungskile. Vi står och väntar på bussen som kommer men som blir full, busschaffören säger att det kommer en extra buss och det gör det också. Vi hoppar på bussen som har samma beteckning och vi åker mot U-a.Busschaffisen sa i göteborg att den bussen han körde skulle ta med dem som inte kom på den ordinarie bussen. När vi skall gå av stannar inte den djävla dumma satanhelvetes idioten till busschafför utan bara kör förbi hållplatsen, jag går fram och säger du missade hållplatsen. Då säger den djävla dumma satanhelvetes idioten till busschafför att detta är en extrabuss och den stannar inte där för de skall hinna till uddevalla för att en buss väntar där på några som skall till lysekil mm. Smart.. förklarar att vi redan är sena och att vi missar en fest tack vare bussbolaget. Men detta är en extrabuss säger han igen, men det sa du inte i göteborg kontrar jag med då. För han meddelade inte att denna bussen skulle gå direkt eller så.
Då säger den djävla dumma satanhelvetes idioten till busschafför att jag inte visar han respekt(med go brytning). Jag säger, "det gör jag visst men nu stannar du för helvete!" Och efter ytterligare gnäll stannar han 2km längre bort än var vi skulle av....jag kan säga att jag fortfarande är arg trots det gått 12h. Imorgon skall jag ringa till hans bussbolag och prata med hans chef. Jag skall fanemej fixa så idioten får sparken! Nån som har några mer bra tips hur jag skall göra, synpunkten som vasttrafik har funkar ju inte.
Kan man polisanmäla han för frihetsberövande/kidnappning?

Just nu står en busschaffis inte högt i kurs hos mig.......ja jag vet alla är inte lika dana men faan vad denna var dum i huvet.




///M
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Mingves skrev:
Just nu står en busschaffis inte högt i kurs hos mig.......ja jag vet alla är inte lika dana men faan vad denna var dum i huvet.

///M


Västtrafik e skit kassa. Dom har schabblat till det 1000 ggr för mig. fick hela min bild mapp klämd i dörren för att den jävla subban t busschoför slog igen den i nyllet på mig.
sen dess undviker man dom så mycket d bara går.....

Men skriv in t dom å dra kopia på brevet, skicka en kopia i veckan, annars får du inget svar!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nyteknik skrev:
det var ett klockrent fall av kidnappning.
Tror nog att det inte skulle kunna gå att bevisa att chaufören hade uppsåt att frihetsberöva Mingves i detta fall.
Han körde säkert enligt dom regler han hade angående extrainsatta bussar. Därmed inte sagt att reglerna är vettiga.

Men felet ligger väl snarare i det faktum att resenärerna inte informerades om att bussen inte stannar på alla hållplatser.

Skriv ett bra formulerat klagobrev till bussbolaget. Det är ju bussbolaget regelverk som är fel och inte chaufören som gjorde fel.


Ps. Du kanske borde behållt hojen och tagit den istället. Då hade du sluppit dessa problem. :tungan
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag sprang 3 mil igår o sen ringde jag min kompis som kom o kidnappade mig med.

Jag hade tur - han skulle också till Knutstop och han skulle faktiskt också hem hela vägen tillbaka.

Känner mig grovt frihetsberövad :rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Wiseguy skrev:
Ps. Du kanske borde behållt hojen och tagit den istället. Då hade du sluppit dessa problem. :tungan

Har du aldrig festat?

Man gillar att klä upp sig när det är fest.

Det går inte att köra båge om man skall till en fin fest med kanske kostymkrav.
Därför ska man ha en bil ;)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
man får vad man betalar för hade du pröjsat och tatt en taxi hade den garanterat stannat där du ville nu snålade du och fick gå!

:tummenupp
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Mingves skrev:
Vi står och väntar på bussen som kommer men som blir full, busschaffören säger att det kommer en extra buss och det gör det också....................................................................................................................med go brytning..........

///M


Har du tänkt på att extra bussen säkert var full med folk som skulle till bussen som stod o väntade på extra bussen?
Och att det säker fanns några stycken som skulle av på varje station på vägen dit?
Och att bussen som stod o väntade på extra bussen hade massa folk som satt i den o tittade på klockan?
Och har du tänkt på att alla dessa personer hade en tid att passa?

Du skev oxå att han hade "go brytning". Menar du att invandrare inte borde få köra buss?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Robban W skrev:
Du skev oxå att han hade "go brytning". Menar du att invandrare inte borde få köra buss?

Hur kan du ens få det till att Mingves tycker att invandrare inte borde få köra buss????
Hur jag än vrider&vänder på det kan jag inte få det till det, men jag tänker kanske inte i sånna banor som du?

Minves sa att chaffisen sa det med brytning, det betyder att chaffisen sa det med brytning - inte att han skulle terrorbomba bussen eller förstöra sätena eller nåt annat bizarrt.

Nu vet du.
 

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
Robban W skrev:
Du skev oxå att han hade "go brytning". Menar du att invandrare inte borde få köra buss?


Inte för att va taskig kompis men i Göteborg serrö där pratar med en annan dialekt som kallas göteborska den lite "GO och KÄCK".
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mavve skrev:
Har du aldrig festat?

Man gillar att klä upp sig när det är fest.

Det går inte att köra båge om man skall till en fin fest med kanske kostymkrav.
Därför ska man ha en bil ;)

Taxi.
 

Mingves

Guest
Robban W skrev:
Du skev oxå att han hade "go brytning". Menar du att invandrare inte borde få köra buss?

Nej jag sa att han sa att jag skulle visa respekt med go brytning. Tolka det hur du vill men rasist är jag inte. Grejen var att jag visade han respekt men han sket i mig.


///M
 

johngbg

Bakhjulsfegis
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg, Majorna
Hoj
Husa 570 -11, CR 250 -00
Robban W skrev:
Du skev oxå att han hade "go brytning". Menar du att invandrare inte borde få köra buss?

Klart att han menade Robban! Så nu kan ju du och Korvgubbe m.fl köra på med er grej, alltid lika kul att läsa. :kocko
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Miss_Orchidee skrev:
Västtrafik e skit kassa. Dom har schabblat till det 1000 ggr för mig. fick hela min bild mapp klämd i dörren för att den jävla subban t busschoför slog igen den i nyllet på mig.
sen dess undviker man dom så mycket d bara går.....

Men skriv in t dom å dra kopia på brevet, skicka en kopia i veckan, annars får du inget svar!

Länstrafiken kronoberg, åkte från skolan hemmåt... och när man kliver av bussen så stänger han dörren innan man gått av så man klämmer händerna... :mad: gillar inte heller busschaffisar
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Som jag brukar säga, det finns idioter överallt! :mad:

Jävligt irriterande det där!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top