mini moton dör

gilera master

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
linköping
Hoj
mini motard/ hyper trimmad rox
hej nu är det så här att jag har ett litet problem mini motorn dör hela tiden
jag har inte kört så mycket på den tyvär

jag har justerat nålen och satt den i den jacket uppifrån har även tesstat att ha den längst upp orginal satt den 2 snäpp uppifrån

symtom: jo jag staratar den och efter typ 5sec så dör den men i bland så funkar den :huvet

vad kan problemet vara ?
 

Freddehoj

tvåtaktstroll
Gick med
1 Jun 2006
Ort
UpplandsVäsby
Hoj
14E+GoPed+minicrossquad+110cc pocketbike
Hej gilera master
Det låter helt klart som du har samma problem som Murcho...dvs:

Det låter helt klart som du måste göra rent fuggen ordentligt
Glöm inte sätta på ett BRA filter på slangen innan du monterar tillbaka den igen, om du nu inte har det.
Har du clipset på trottelnålen i "std-läge" (dvs aldrig ändrad) så prova att sänka clipset ett hack innan du såtter ihop grejerna.

:tummenupp
 

gilera master

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
linköping
Hoj
mini motard/ hyper trimmad rox
hej ja du jag har ändrat trottel nålen både upp ett snäpp och ner ett snepp har även gjort rent föggen och den funkar ändå inte
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
gilera master skrev:
2220741 hej ja du jag har ändrat trottel nålen både upp ett snäpp och ner ett snepp har även gjort rent föggen och den funkar ändå inte

Jag är även här inne på att det är soppakranen, kolla följande:

Stäng av bensinkranen (horisontellt). Skruva loss skruven som sitter i mitten av förgasaren undertill. Ställ en burk under för det kommer förmodligen rinna bensin. Se till att inte slarva bort packningen till skruven. När man skruvar på bensinkranen till vertikalt läge ska det rinna bensin och när man stänger kranen ska det sluta rinna. Om detta är ok sitter felet förmodligen inte i bensinkranen. Skruva fast skruven i botten igen. Rinner det inte bensin eller om det bara droppar lite är det förmodligen smuts i bensinkranen, alternativt sitter en packning fel. Sruva i sär bensinkranen och blås rent. Håll reda på i vilken följd delarna sitter monterade.
 

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Skövde
Hoj
MT-09 SP
gilera master skrev:
2220741 hej ja du jag har ändrat trottel nålen både upp ett snäpp och ner ett snepp har även gjort rent föggen och den funkar ändå inte

Har precis samma fel min vägrar startar köpte den i fredags.. men vi ringe in och han sa att man ska ndra nålen så den får max med bränsle ska det det i kväll funkar inte det, skulle vi få byta skiten sa han.
 

Murcho

Ny medlem
Gick med
25 May 2006
Ort
Söderfors
Hoj
E14
Haziza skrev:
2221534 Har precis samma fel min vägrar startar köpte den i fredags.. men vi ringe in och han sa att man ska ndra nålen så den får max med bränsle ska det det i kväll funkar inte det, skulle vi få byta skiten sa han.



kollat så du har hål i tanken?
 

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Skövde
Hoj
MT-09 SP
Murcho skrev:
2222536 kollat så du har hål i tanken?

Ja den får bränsle, har kollat det mesta.. har inte lust att skruva hela motorn bättre att byta först isf annars går väl garantin om ser att man vart där å petat.
 

gilera master

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
linköping
Hoj
mini motard/ hyper trimmad rox
hej ja nu har jag kollat bensin kranen och den där svarta packningen som sitter lägnst in ser helt fuckad ut vad kan jag göra åt det för nu är det inget motstånd när jag vridet på soppa kran alls skulle behöva hjälp snabbt
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
gilera master skrev:
2239124 hej ja nu har jag kollat bensin kranen och den där svarta packningen som sitter lägnst in ser helt fuckad ut vad kan jag göra åt det för nu är det inget motstånd när jag vridet på soppa kran alls skulle behöva hjälp snabbt

Nu är det nog läge att köpa en ny bensinkran... Eller en hel förgasare - kostar inte många kronor!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top