Minimoto på gatan?

Jonas Karlson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2013
Hoj
Soon
Hejsan! Ny här, häromdagen så kollade jag lite på nätet och letade då efter en pocket bike x15 http://www.super-pocket-bike-scooter.com/super_pocket_bikes.html men när jag scrollade lite ner på denna hemsida som jag gav ovanför /\ så såg man en rubrik Street legal bikes, skulle gärna vilja förklara denna rubrik för mig . Men om jag har förståt rätt så får man köra dessa "bikes" på gatorna?

Med vänlig hälsning Jonas!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Körde minimoto när jag var typ 11-12 år nere på det lokala industriområdet efter folk hade gått hem från jobbet. Jag och farsan hade med oss var sin bajk och en bit gips(vanligt byggmaterial), så målade vi ut curbs med dom och ställde bensindunkarna vid apex så man såg ungefär vart kurvan var. Sen körde vi tills vi inte kunde stå på fötterna, man plågar fotlederna nåt otroligt när man kör de där små. Efter ett tag var vi 4-5 12 och 13 åringar som åkte runt där nere :) De flesta tyckte det var kul och hade inget emot det, men en gång hittade vi ett nytt bra ställe och gjorde misstaget att fråga om vi fick köra där och så sa de såklart nej. När jag var 7 år så körde jag PW50 och PW80 nere bakom soptippen, var också ballt. Man behöve rinte göra det så krångligt för sig, sålänge man har en bana :D

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Förmodligen bara Street Legal i länder där man inte har några lagar.För övrigt verkar man via hemsidan till dessa pocket bikes ha riktat in sig på USA marknaden och där är de definitivt inte Street Legal.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Förmodligen bara Street Legal i länder där man inte har några lagar.För övrigt verkar man via hemsidan till dessa pocket bikes ha riktat in sig på USA marknaden och där är de definitivt inte Street Legal.

Hmm, säger du det? Usa i allmänhet och Florida i synnerhet har extremt liberabla regler för hojar, hembyggen osv. Ingen besiktning ens, utan man tittar enbart efter ev stulna delar. Så utan att presentera ngt som stöder mina påståenden, så hävdar jag att det inte är ett dugg omöjligt att just dessa är road legal i USA.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Liberabla? Menar liberala så klart. Fan också, min första felstavning på SH ever...

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Om du kollar på streetlegal ser du modellen piper, som iaf går att köra/köpa i UK och scootermodellen värför skulle inte en va streetlegal???

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Men visst får man åka med monkeybikes på gatan?
Jag har då sett nån med regskylt vill jag minnas..

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Även om det var lagligt att köra...så borde det fortfarande vara kriminellt att skämma ut sig genom att köra en minibike på gatan. Borde vara samma straff som för att bära foppatofflor om man är över 8 år gammal, eller åka 3 st på en moppe.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...