Minisemester kring Strömstad, behöver tips på vägar/vandrarhem/platser!!

360

Körkort 060601
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Nu är det (tyvärr) som så att jag ska åka bil istället för mc, men då det är fråga om cab så är ju vägarna en del av målet med resan (och det är just därför jag tycker jag har befogenhet att lägga en tråd på Sporthoj :tungan ).
Flickvännen och jag ska ta oss upp till trakterna av Strömstad imorgon, och sedan förlägga 3 dagar där.

Nu behöver jag lite tips på fina vägar man kan köra, grymma sevärdheter, goa affärer, romantiska vandrarhem/campingar etc.
Dvs. allt för att göra denna hitintills oplanerade resa så bra som möjligt.

So, hit me hard with ideas!
24h till avgång..

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Goa vägar som ni bör åka är kustvägen mellan Strömstad-Smögen. Många fina kustställen att stanna och fika på där också.

Camping som rekommenderas är Daftö camping.
En sväng ut till Kosteröarna är också rekommenderat som turist, riktigt fint där ute och mysiga restauranger.

Och det viktigaste av allt, den goaste hamburgarn äter du i gästhamnen på Torskholmens kiosk. :hihi

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Kustvägen upp som nämnts med Hamburgsund o Bovallstrand, fjällbacka o Grebbestad, Sannäs Strömstad, ta er sedan ut till E6 o kör mot Skee, sväng in vid statoil och kör hela vägen tills nästa korsning där svänger ni vänster o kör den blå-gröna vejen förbi Elgafallet o vidare mot Halden, KROKVÄG utlovas

mat löser man med hjälp av (buktens pizzeria) ligger till höger när man drar förbi colorline, mycket goda pizzor

trevlig tur.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Håller med föregående talare. Kustvägen neråt Smögen, via exempelvis Grebbestad, Fjällbacka, Hamburgsund, Bovallstrand, Hunnebo osv...

Kommer inte på några speciella sevärdheter och då har jag ändå bott i Hunnebo i 20 år, men hela kusten är ju egentligen en enda stor upplevelse om bara vädret är rätt...

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Kan tilläggas att blågröna vägen mot Halden har sett sina bästa dagar men är fortfarnade körbar. dock inget man ligger å pressar järnet på.

360

Körkort 060601
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Tack så mycket grabbar!
Nu har jag kluddrat på kartan och hoppas det blir underbara dagar i väst.
/erik

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen