Minst och snabbast

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det är gyrokraften i den lilla motorn som varvar 20 000rpm. Det räcker för att hålla den på hjulen.
Läste om det för en massa år sedan någonstans.

/HW

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Åh fy...den va jäkligt hivig! :bow
Är det typ en sån som Kyosho säljer, någon som vet? Läste om deras radiostyrda hojar i deras katalog...verkar fetegrymma...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag hade en Kyosho-motorcykel för hundra år sen. Den hade ett svänghjul i framfälgen. Styrningen skedde genom att vippa framgaffeln i lodled (är det ett riktigt ord?). När man blev grimm på att köra kunde man skippa svänghjulet helt. Det rejsades lite smått med dem. Peter Warfvinge (sidvagnsåkare i RR) och Peter Dahlbom (250R från förr, numera kommentator på Eurosport) var med och körde. Och jag, förstås.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
De nya Kyosho-hojarna skall tydligen fungera helt som en riktigt hoj, men föraren som flyttar på sig och ändrar tyngpunkten! Fina grejor... :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tror ni det går att wheela med en sån eller skulle det vara fysiskt omöjligt med konstruktionen som den är uppbyggd av? Isåfall ska jag ha en sån där i ducce 999-utförande!!!! Fast duccarna mår ju inte bra av att wheela med, all olja rinner ju ut i luftburken :rolleyes:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
McFille skrev:
De nya Kyosho-hojarna skall tydligen fungera helt som en riktigt hoj, men föraren som flyttar på sig och ändrar tyngpunkten! Fina grejor... :tummenupp

Finns ingenting på Kyoshos hemsida... :(

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
McFille skrev:
Ett tips:
Kyosho har kass reservdelsförsörjning och kvalitet. Ni som åker (riktig) knarr förstår säkert vikten av att bitarna håller ihop och att de går att ersätta när nåt händer.
Mvh
Robban.

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Macke skrev:
Finns ingenting på Kyoshos hemsida... :(

Hittade inte heller nåt på hemsidan.
Men i deras katalog från 2002 (senaste jag har) så finns det
iaf. en Honda NSR 500 och en Suzuki RGV. Båda i skala 1:8

Enligt beskrivningen så skall föraren luta sig så att hojen
svänger. Verkar helt klart coolt, men dyrt... ;)
Står tyvärr inte så mycke annat skoj =(

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kyosho har alltid haft bra kvalitet. Inga problem med reservdelar heller. Åtminstone inte fram till 1993, när jag började leka med annat istället. Det kan ju ha förändrats.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
det är en thunder tiger mc skala 1/5 som är ombygd till bränsle drift den är el igentligen. anledningen att han klarar hålla den uppe är för att det e en båge på varje sida som skidar den när man krachar och när man lägger ner den för mycket så släpper bakhjulet innan bågen nuddar sen kan man göra bre sladdar när bågen e i marken.

kostar 2500

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Mattias skrev:
Kyosho har alltid haft bra kvalitet. Inga problem med reservdelar heller. Åtminstone inte fram till 1993, när jag började leka med annat istället. Det kan ju ha förändrats.
Just precis. Det _har_ förändrats (Det rör sig ju om tio år!). Jag är hobbyhandlare och har sett utvecklingen på Kyosho. Inge´ vidare. Men det gör inget eftersom det idag finns så många andra bra fabrikat på marknaden.
Ha´t bra!
R.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Har ett svagt minne av att det finns en eldriven R1 på Hobbex.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
DumDum skrev:
Har ett svagt minne av att det finns en eldriven R1 på Hobbex.
Ett tips:
Om du/ni ska köpa sån där, köp dom hos en hobbyhandlare, inte på "diversehandlare". En hobbyhandlare kan sina varor och ska kunna ge rätt råd och tips.
Eller köper du däck till knarren på Konsum? :)
Mvh
R.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Robban_C skrev:
Ett tips:
Om du/ni ska köpa sån där, köp dom hos en hobbyhandlare, inte på "diversehandlare". En hobbyhandlare kan sina varor och ska kunna ge rätt råd och tips.
Eller köper du däck till knarren på Konsum? :)
Mvh
R.

Blanda inte in mig i det här ;) Jag köper inte mina däck på konsum och har inga planer på att skaffa en sådan leksak men tänkte att någon annan kanske är intresserad.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
DumDum skrev:
Blanda inte in mig i det här ;) Jag köper inte mina däck på konsum och har inga planer på att skaffa en sådan leksak men tänkte att någon annan kanske är intresserad.
Sorry. Inte alls min mening att vara oförskämd. Ville bara tipsa.
Låt mig omformulera:
Att tjacka radiostyrd hobby på nån "diversehandel" är som att köpa hojdäck på Konsum.
Edit: Eftersom jag är hobbyhandlare när jag inte åker knarr så kan jag bistå men det känns fel att marknadsföra "officiellt" på forumet. Om nån är intresserad går det att mejla mig istället, känns mer korrekt.
Ha´t!
R.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier