Missljud yamaha R6 -01

phille0

Medlem
Gick med
20 Nov 2017
Hoj
honda vf750, yamaha xt500
Hej alla kunniga!

Har helt plötsligt fått missljud ifrån kamkedjan när jag satt ihop skiten efter bytt toppackningen för den läckte olja. Hört att kedjesträckaren kunde vara boven i med att dom blir förbrukade på dessa hojar men jag testade att byta den till en jag vet funkar och det var inte problemet.

Hade inte detta problem innan jag satte på skiten efter bytet av packning och har monterat ner skiten och kollat nu 3ggr och får inte ihop de alls.

https://www.youtube.com/watch?v=zzjcZpH5hzg

Någon som har någon ide om vad det kan vara ?

Glömde ta bild på toppen av kedjan, den såg lite ut som den hade dragits mot något. (Dock osäker på det)

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Kollade du att skenan som sträckaren trycker mot gick fritt innan du monterade sträckaren? Vet att på busan kan
denna ha en förmåga att fastna när man monterar kammarna. Jag har upptäckt det och inte kommit så långt att jag startat motorn.

Bytte du till en exakt likadan oem-sträckare?

Alla andra skenor på plats?

Last edited:

phille0

Medlem
Gick med
20 Nov 2017
Hoj
Kan vara så den inte går fritt, har två motorer så jag tog den sträckaren från den motorn jag vet fungerar och satte på denna för att testa men gav samma resultat. Men jag har dock inte kollat så noga på guiderna till kamkedjan, kan ju va så att dem inte går fritt

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Och du reset'ade sträckaren innan du satte i den? (Tänker suzuki nu, så du får rätta mig)

Nu har jag bara tittat på sprängskissen och man ser inte sträckarens delar där men är det inte en vanlig automatisk? Med en liten spärr och en skruv + fjäder som monteras sist (efter att du monterat själva sträckaren på toppen)

Last edited:

phille0

Medlem
Gick med
20 Nov 2017
Hoj
Och du reset'ade sträckaren innan du satte i den? (Tänker suzuki nu, så du får rätta mig)

Nu har jag bara tittat på sprängskissen och man ser inte sträckarens delar där men är det inte en vanlig automatisk? Med en liten spärr och en skruv + fjäder som monteras sist (efter att du monterat själva sträckaren på toppen)

helt rätt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...