lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Har en VW Polo -97:a med 1,4 bensinmotor. När det är lite blött misständer den en del innan den blivit varm och sen är det borta. När det regnar eller är väldigt fuktigt och bilen stått i några dagar kan den vara lite svår att få igång och misständningarna är värre. I morse stod jag i 15 minuter innan den startade och så har den inte riktigt betett sig tidigare. Höll på med startgas och grejor och inte en suck. Inte den minsta puff... bra fart i batteri och startmotor. Efter 15 minuter (sammanlagt kanske 10 minuter på starten) så började den komma igång och sen helt plötsligt gick den med stabil tomgång men misstände den första milen. När den väl blivit varm så går den som ett skott.
Vad är problemet? Det verkar ju vara fuktrelaterat? Något speciellt problem på just Polo som ger dessa symptom? Tändkablar har jag hört kan ställa till det på Polos pga. inbyggda motstånd eller nåt som det kommer fukt i. Någon som haft detta problem tidigare?
Vad är problemet? Det verkar ju vara fuktrelaterat? Något speciellt problem på just Polo som ger dessa symptom? Tändkablar har jag hört kan ställa till det på Polos pga. inbyggda motstånd eller nåt som det kommer fukt i. Någon som haft detta problem tidigare?