Misstänkt för fusk, högskola

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Hade tenta idag. Tog ett tuggummi från polaren framför läraren så att hon skulle se det. Hon kollade igenom tuggummipåsen och fann inga "fusklappar" eller något.

Sen efter typ 2-3 timmar säger hon: "vill du att han ska läsa lappen eller?" till min polare, och jag fattar inget. Sen ser jag på hans bänk ett kladdpapper som sitter typ vänt mot mig, men jag är rätt så långt ifrån den ändå. Tänk er att jag sitter nu framför lärarens bänk, alltså längst fram. Så hon sa att hon misstänkte fusk och antecknade det.

Ja, självklart fuskade jag inte. Men vad händer nu? Jag hoppas de tittar genom våra prov och jämför att de är helt olika.

Någon som varit i samma situation? Hur behandlar högskolorna detta? I mitt fall chalmers. Jag blev helt galen på läraren, tänk att kugga tentan och dessutom bli avstängd från skolan:mad: Jag fick fortsätta göra tentan, så jag blev ju inte kickad därifrån vilket är väl ett bra tecken... men jag är fortfarande misstänkt för fusk.

Provet gick dessutom riktigt bra. Så jävla surt. De gav mig ingen info alls om vad som skulle hända så jag vet inte vart jag ska vända mig :huvet

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Om disciplinnämnden går vidare med fallet kommer du få gå upp och berätta din version för disciplinnämnden. Det är inte många som blir avstängda på ett år så risken är väl ganska liten.

Se till att vara förberedd med din historia och berätta att du inte kan lastas för vad din kursare gör. Isåfall hade ju vem som helst kunnat lägga ett papper med anteckningar så att någon annan kunde läsa det under en tenta och sätta dit den personen. Jag tror inte det är någon större fara egentligen. Tofsen skrev en artikel om detta för några år sen, slänger med länken.

http://www.tofsen.chs.chalmers.se/view.nummer.php?nummer=703&artikel=76

velo

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
1995, Suzuki, VS1400
Förhoppningsvis ser de väl också att ni har svarat olika på frågorna. Att den ena av er kanske hade rätt på en fråga där den andra hade fel etc.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Förhoppningsvis ser de väl också att ni har svarat olika på frågorna. Att den ena av er kanske hade rätt på en fråga där den andra hade fel etc.

Och dessutom säkerligen olika metoder för lösning av uppgifterna. Men jag får se, har skickat lite mail till på chalmers så får jag se.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM