Mito -92 ägare sökes!! vet ej vad jag ska beställa för delar.

Jonathan

Guest
Ska beställa lite grejer från geiwiz.de nu. Men när man kommer in där så står det inte alltför tydligt vilka delar som är orginal till just en Mito från 92.

Då tänkte jag att ni vänliga själar som äger en Mito -1992 kan informera mig lite:)

Jag ska iaf ha följande:

*Packningssats till cylindern.
*Kolv med ring och bult.

Då är problemet det att jag inte vet vad för typ av kolv som passar till min mito. På geiwiz skiljer det bara 4 hundradelar mellan de olika valen av kolv till mito, och ändå står det att det är till en 92:a :confused:

Jag vill alltså vet vad för kolv jag ska beställa på geiwiz.de, skriv gärna beställningsnummer om ni orkar gå in där :) och ingår det kolvringar och bult??

Tack på förhand!

EDIT: Attans vad trådkåt jag är :rofl

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Mito mannen skrev:
Ska beställa lite grejer från geiwiz.de nu. Men när man kommer in där så står det inte alltför tydligt vilka delar som är orginal till just en Mito från 92.

Då tänkte jag att ni vänliga själar som äger en Mito -1992 kan informera mig lite:)

Jag ska iaf ha följande:

*Kolv med ring och bult.

Då är problemet det att jag inte vet vad för typ av kolv som passar till min mito. På geiwiz skiljer det bara 4 hundradelar mellan de olika valen av kolv till mito, och ändå står det att det är till en 92:a :confused:

Jag vill alltså vet vad för kolv jag ska beställa på geiwiz.de, skriv gärna beställningsnummer om ni orkar gå in där :) och ingår det kolvringar och bult??

Tack på förhand!

prata med biscaya, ta ut alla mått och ta chassi nummer =) funkar fin fint

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Mito mannen skrev:

Jag ska iaf ha följande:

*Kolv med ring och bult.

Tack på förhand!

Köpte kolv och packningar av racingkonsult i Sthlm..

Packningssats nummer cylinder.. 136087 cylinder gasket set cpl. For Mito
Kolv är det samma till alla 90-94
136001 55.96
136010 55.97
136011 55.98
136012 55.99

Jag kör med en 55.96 kolv och det funkar fint..

Du måste mäta kolven för att veta vilken du ska ha.. Har du inte en mikrometer så köp en för ett par hundringar..

Jonathan

Guest
Edholm skrev:
Köpte kolv och packningar av racingkonsult i Sthlm..

Packningssats nummer cylinder.. 136087 cylinder gasket set cpl. For Mito
Kolv är det samma till alla 90-94
136001 55.96
136010 55.97
136011 55.98
136012 55.99

Jag kör med en 55.96 kolv och det funkar fint..

Du måste mäta kolven för att veta vilken du ska ha.. Har du inte en mikrometer så köp en för ett par hundringar..

Okej, så det finns inte nån standard?

konstigt :va

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...