Mito Skar!!!!

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
Jaha, idag skar min mito då 11/13 2005 kl 13:16! :4skrika. jag hade pressat den hårt i ca 4 mil å inte varmkört den från början heller så jag har väl mig själv att skylla. innan den skara så hade jag känt att Växel lådan börjat krångla och min starmotor var paj å att motor skrammlade, och så nu kärde den.. så jag tycker itne dfet e nån mening ed å laga allt det dära.. så jag har nu tänkt att köpa en helt ny motor. cylinder å blocket å hela skiten! åsg att det fanns på Geixiz.com . men vilken ska ja välja.. Dem motorerna det Står AT efter e billigare vad e det för skilnad. å hur vet ja om det e en evo motor(den 7 växlade) så jag får rätt motor.. jag ska ha Cagiva mito 125 Evo årsm 1995 orginal motor Ostrypt. någon som vet vilken av motorerna på geiwiz som e denn rätta för mig? Mvh Johan :huvet
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Det var faktist en kille här som renoverade en mito 95 motor, han skulle sälja den med, vet inte om han har sålt den än, sök på mito och kolla lite så hittar du vem jag menar..
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
gasgas_johan skrev:
Jaha, idag skar min mito då 11/13 2005 kl 13:16! :4skrika. jag hade pressat den hårt i ca 4 mil å inte varmkört den från början heller så jag har väl mig själv att skylla. innan den skara så hade jag känt att Växel lådan börjat krångla och min starmotor var paj å att motor skrammlade, och så nu kärde den.. så jag tycker itne dfet e nån mening ed å laga allt det dära.. så jag har nu tänkt att köpa en helt ny motor. cylinder å blocket å hela skiten! åsg att det fanns på Geixiz.com . men vilken ska ja välja.. Dem motorerna det Står AT efter e billigare vad e det för skilnad. å hur vet ja om det e en evo motor(den 7 växlade) så jag får rätt motor.. jag ska ha Cagiva mito 125 Evo årsm 1995 orginal motor Ostrypt. någon som vet vilken av motorerna på geiwiz som e denn rätta för mig? Mvh Johan :huvet

Kolla så det inte är något simpelt fel först. :7peta
Mejla och fråga
 

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
AndersJohansson skrev:
Kolla så det inte är något simpelt fel först. :7peta
Mejla och fråga

Har kollat kolven Mycket repig djupa repor.. Cyllen lite repig. Veven har ja inte hunnit kolla.. men har en använd cylinder plus kolv hemma som ja fick till när ja köpte mc.. men de har dock gått 1000 mil.. men tog me den till volvos verkstad.. dem sa att cyllen å kolven såg bra ut.. men att ja ska byta kolvringar för säkerhets skull
bara hoppas veven inte e paj. och att ramlagrerna har klarat sig så blir de nog inte så dyrt=)

lasse kongo skrev:
fan vad surt för dig..

va kostar en motor ?

10 000 utan Förgasare å utan nått annat med! :huvet
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
gasgas_johan skrev:
Har kollat kolven Mycket repig djupa repor.. Cyllen lite repig. Veven har ja inte hunnit kolla.. men har en använd cylinder plus kolv hemma som ja fick till när ja köpte mc.. men de har dock gått 1000 mil.. men tog me den till volvos verkstad.. dem sa att cyllen å kolven såg bra ut.. men att ja ska byta kolvringar för säkerhets skull
bara hoppas veven inte e paj. och att ramlagrerna har klarat sig så blir de nog inte så dyrt=)



10 000 utan Förgasare å utan nått annat med! :huvet


10 000kr??
Då kan du ju lika gärna dela motorn och renovera hela skiten, blir ju fan så mycket billigare och sen lär du dig något på köpet också!
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Svanen skrev:
10 000kr??
Då kan du ju lika gärna dela motorn och renovera hela skiten, blir ju fan så mycket billigare och sen lär du dig något på köpet också!

Har kostat cirka 14 000 att renovera min motor :död
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
tvålen skrev:
Har kostat cirka 14 000 att renovera min motor :död


Vad är det för jäddra hoj? Tzr kostar 6000kr för en FULLSTÄNDIG renovering (förutom lådan då). Lager, vevparti, packningar, kolv, borrning osv.
 

Solid snake

Guest
Ljunghusen skrev:
Vad är det för jäddra hoj? Tzr kostar 6000kr för en FULLSTÄNDIG renovering (förutom lådan då). Lager, vevparti, packningar, kolv, borrning osv.
Sukk sukk har nog jävligt dyra delar, men jag bara spekulerar.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Ljunghusen skrev:
Vad är det för jäddra hoj? Tzr kostar 6000kr för en FULLSTÄNDIG renovering (förutom lådan då). Lager, vevparti, packningar, kolv, borrning osv.

5000kr för Aprilia. Lager,stake,kolv. I sverige, billigare utomlands kan säkert vinna nån tusenlapp på det.

Orginal delarna skulle gå på 17500kr om jag inte minns fel :hihi
 

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
Nu e delarna beställda iaf.

*Ny Cylle

*Ny Kolv

*Packnings sats

Starmotorn Lyckades vi fixa själva utan några nya delar.. var nåra drev som glappade. :)
Så snart ses vi på gatan igen :hihi
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
AndersJohansson skrev:
5000kr för Aprilia. Lager,stake,kolv. I sverige, billigare utomlands kan säkert vinna nån tusenlapp på det.

Orginal delarna skulle gå på 17500kr om jag inte minns fel :hihi

Jag inkluderade förvisso vevaxeln också :tungan
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Ljunghusen skrev:
Jag inkluderade förvisso vevaxeln också :tungan

Är det inte billigare att bara byta stake/lager/tapp. Kostade iofs 500spänn att pressa/balansera också så men det ju inget som nöts direkt om det inte blivit skevt.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Inga problem att renovera en motor för 14000:-, Han kan ju ha bytat ipnrecip allt på den.

Frågan är väl mer hur du inte såg kostnaden innan du började och köpte en ny motor för 4k ist?
 

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
Ny cylinder vet jag inte hade en ny liggandes hemma =)

Ny kolv 1800:-

Nu till det sjukaste en komplett packningssats kostade 2200 :- :död
Men som tur är hade jag också en sån liggandes hemma.. så de blev bara ny kolv för miog=) inte så farligt
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
gasgas_johan skrev:
Ny cylinder vet jag inte hade en ny liggandes hemma =)

Ny kolv 1800:-

Nu till det sjukaste en komplett packningssats kostade 2200 :- :död
Men som tur är hade jag också en sån liggandes hemma.. så de blev bara ny kolv för miog=) inte så farligt

:rofl
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
gasgas_johan skrev:
Ny cylinder vet jag inte hade en ny liggandes hemma =)

Ny kolv 1800:-

Nu till det sjukaste en komplett packningssats kostade 2200 :- :död
Men som tur är hade jag också en sån liggandes hemma.. så de blev bara ny kolv för miog=) inte så farligt

Kollat på några fler ställen?
Avamc skulle ha 17500kr för mina delar. Letade lite och hittade för strax under 5000. Tjände med andra ord 12500kr.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top