Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Hej. Jag har fått ett litet hjärnsläpp så jag funderar på att kanske köpa mig en Mito. Jag har lite frågor som jag vill ha konkreta svar på.
Läste i en annons: "34hk på gatan (11kw i pappret)
0-100km/h på 5,9 sekunder och en toppfart på cirka 170-180.
Drar cirka 0,5 liter/mil blandad körning."
Stämmer bränsleförbrukningen ovan? Eller vad är den?
Jag förstår det som att ostrypt 125a = tung mc, och att försäkringen inte gäller vid eventuel vurpa? Är det någon som har varit med om något liknade med försäkringen efter en vurpa?
Hur stor är risken att motorn skär? Räcker det att köra med bästa oljan, alltid värma upp hojjen innan man åker, inte ligga på maxvarv för länge osv? Eller händer det att Mitos skär ihop även om man behandlar den som sitt eget barn?
Enda orsakerna till att jag tidigare dissat tvåtakt är just Bränsleförbrukningen, försäkringen ostrypt och haveri risken, så kan jag få svar på dessa frågorna så kanske jag ändrar mig.
Läste i en annons: "34hk på gatan (11kw i pappret)
0-100km/h på 5,9 sekunder och en toppfart på cirka 170-180.
Drar cirka 0,5 liter/mil blandad körning."
Stämmer bränsleförbrukningen ovan? Eller vad är den?
Jag förstår det som att ostrypt 125a = tung mc, och att försäkringen inte gäller vid eventuel vurpa? Är det någon som har varit med om något liknade med försäkringen efter en vurpa?
Hur stor är risken att motorn skär? Räcker det att köra med bästa oljan, alltid värma upp hojjen innan man åker, inte ligga på maxvarv för länge osv? Eller händer det att Mitos skär ihop även om man behandlar den som sitt eget barn?
Enda orsakerna till att jag tidigare dissat tvåtakt är just Bränsleförbrukningen, försäkringen ostrypt och haveri risken, så kan jag få svar på dessa frågorna så kanske jag ändrar mig.