micke85 skrev:Hallå !
nån som vet om det nickasil på avgasporten på en mito ?
/Micke
Fredrick skrev:Vilken kabel är det som är lös ifrån avgasporten på miton? Alltså den mellan CDI-box och port. Skulle behöva en liten beskrivning på det, eller det kanske bara finns en ledig plats i boxen att sätta den i? Är för övrigt på den första modellen av miton.. en -91, en "lucky explorer" som dom flesta andra av den första i sverige. Men det är nog snarlikt det ni har på era.
Edholm skrev:Hur vet man om man har en "lucky explorer"? Har också en -91 Grööön är den
Neox Spunk skrev:Ingen anning..
Men letar du fortfarande efter en mito motor??
micke85 skrev:Neox Spunk du som har en extra motor ! kan inte du titta på avgasporten på den och kolla om den e blänkande ? hmm förstås kanske e massa sot på den !
Edholm skrev:Hur vet man om man har en "lucky explorer"? Har också en -91 Grööön är den
Fredrick skrev:Putsa upp den lite du, alltså själva ventilen och se till så det inte finns några "grader" alltså kanter som har uppstått. Kolla även efter sprickor för säkerhets skull. Porten kan ramla in i cyllinder på Miton så va ganska noga med att se över den.
micke85 skrev:det där med att porten ska kunna ramla in i cylindern stämmer inte för mig !
testat att ta bort ventilen och trycka ner men det e ett stop i cylindern som gör att den ine ska kunna komma för långt in ! men på nått skumpt sätt så gjorde den det för mig eller så blev det en bildning av nått ämne på min som gjorde att cylinder skar men tå tycker jag inte att det borde ha blivit märken på avgas ventilen
Neox Spunk skrev:Jag kan foto lite mer om så önskas.. Gör det när jag kommer igen ikväll, eftermidda..
Fredrick skrev:Förstår inte riktigt vad du pratar om, men är det inte så enkelt att du hade kolven så pass högt upp när du testade det att den inte gick in lägre..? Pratade med en kille som detta hade hänt för iaf. Cykeln skär dock inte för en sån sak. Men det blir ju tvärstopp och en del annat kan hända. Hans kolv vart då mos där porten hade hamnat.. Säkert inte omöjligt att stake och vev kan få sig en törn också. Du ser ju lätt på kolven om den har gått i porten.
Fredrick skrev:Nej,nej.. ingen nickasil där inte. Vad är det för fel på cyllindern du har då? Nån stor repa?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|