Har alltid haft en fetisch för gröna Kawor. Min första tunga hoj var en ZX7R (körde 125 innan).
Alla (inklusive folket på den här sidan) tyckte att den var för tung, slö och trögstyrd. Det stämmer! Även på sin tid (1996) så var den inte snabbast, SRAD:en fanns ju. Men den var ju apful... och inte lika stabil som Kawan.
Nu går jag i tankarna på att köpa en Kawasaki ZX7R igen. Hade helst av allt velat kitta den med riktiga WSBK prylar men jag har varken kontakter eller tillräckligt med flis.
Min setup hade förmodligen sett ut så här:
Monosits givetvis!
ZX10R sving (tror 2004-2005 ska passa med distanser)
ZX10R framgaffel (gaffelben, styrkronor osv)
Lättviktsfälgar
Öhlinare runt om.
Brembo ok och brembo radialpump
Akra helsystem
Flatside förgasare (Keihin FCR 39or är vanligast, 41or kom original på ZX7RR:en men onödiga om man inte ska borra och stroka motorn)
Portad topp
Andra kammar
Högkompskolvar
Digital hastighetsmätare med massa funktioner, bara för att det är så race
ZX10r sving och framdel tillsammans med lättviktshjulen och akra helsystem ger en redig viktsänkning. Torrvikten bör hamna på under 190 kg (enligt dagens mått kasst, men ändå en stor förbättring).
Inspiration:
Och en borrad och strokad ZX7R (860 cc) med det rätta utseendet:
http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/Features/chris_zx860rr.html
Jag kanske slår redan till på en ZX7R om jag hittar en för bra pris som kräver lite kärlek, trots att jag är arbetslös numera och ska börja plugga i augusti. Jag bara måste ha en sådan i garaget även om jag inte kan utföra alla modifikationer under skoltiden, men om 3 år - då jävlar!
Finns det någon med liknande projekt? Är långt ifrån någon mästare på att skruva, men eftersom det är är ett långtidsprojekt så ska jag ta god tid på mig att lära mig allt.
Och om man nu blir rik i framtiden, vart ska man vända sig i Sverige för WSBK prylar? Någon måste ha lite raceprylar över till en ZX7R i Sverige, det rejsades med den här modellen väldigt väldigt länge så det måste finnas prylar.
Alla (inklusive folket på den här sidan) tyckte att den var för tung, slö och trögstyrd. Det stämmer! Även på sin tid (1996) så var den inte snabbast, SRAD:en fanns ju. Men den var ju apful... och inte lika stabil som Kawan.
Nu går jag i tankarna på att köpa en Kawasaki ZX7R igen. Hade helst av allt velat kitta den med riktiga WSBK prylar men jag har varken kontakter eller tillräckligt med flis.
Min setup hade förmodligen sett ut så här:
Monosits givetvis!
ZX10R sving (tror 2004-2005 ska passa med distanser)
ZX10R framgaffel (gaffelben, styrkronor osv)
Lättviktsfälgar
Öhlinare runt om.
Brembo ok och brembo radialpump
Akra helsystem
Flatside förgasare (Keihin FCR 39or är vanligast, 41or kom original på ZX7RR:en men onödiga om man inte ska borra och stroka motorn)
Portad topp
Andra kammar
Högkompskolvar
Digital hastighetsmätare med massa funktioner, bara för att det är så race
ZX10r sving och framdel tillsammans med lättviktshjulen och akra helsystem ger en redig viktsänkning. Torrvikten bör hamna på under 190 kg (enligt dagens mått kasst, men ändå en stor förbättring).
Inspiration:
Och en borrad och strokad ZX7R (860 cc) med det rätta utseendet:
http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr750r/Features/chris_zx860rr.html
Jag kanske slår redan till på en ZX7R om jag hittar en för bra pris som kräver lite kärlek, trots att jag är arbetslös numera och ska börja plugga i augusti. Jag bara måste ha en sådan i garaget även om jag inte kan utföra alla modifikationer under skoltiden, men om 3 år - då jävlar!
Finns det någon med liknande projekt? Är långt ifrån någon mästare på att skruva, men eftersom det är är ett långtidsprojekt så ska jag ta god tid på mig att lära mig allt.
Och om man nu blir rik i framtiden, vart ska man vända sig i Sverige för WSBK prylar? Någon måste ha lite raceprylar över till en ZX7R i Sverige, det rejsades med den här modellen väldigt väldigt länge så det måste finnas prylar.