Mitt nya Dynorum

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Nu är det snart klart. Förlängd bänk så jag kan ta dragbikes och chopprar, dubbla Lambdamätare, 4st vakummätare och lite annat kul.
dynoroom2.jpg
 

Dr.Bike

Guest
Nice!

Har du några bra fläktar på g oxå?

Ska bli kul att se det färdiga resultatet, då jag stjälper till så gott jag har tid och bygga en verkstad (Racerepairs) och där just bänk har införskaffats.
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Kylfläkt är på plats (mitt i "väggen"), utsug blir som en stor kåpa man drar ner bakom hojen med stor fläkt utanför rummet, tillluft är genom luckorna på sidoväggarna, luckorna öppnar själv av suget (kylfläkten drar också luft där men är inte direkt kopplad). Det blir inget luffarturbotrycksystem, riktiga hojar har riktiga turbos
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Nu vart jag riktigt sotis på dig:6surkart
nejdå... skitkul att nån tar sig för:tummenupp
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Tackar, glömde säja att där är ett nersänkt lyftbord framför bänken, bara köra på och hissa upp. Funderar på att sätta en vändskiva på bordet så man kan köra ut också..
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Snyggt Jojje !:tummenupp
Och ja, riktiga hojar har egen turbo.:D

Doktorn ! Nu får vi se till att Racerepairs blir ännu finare !
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Snyggt.

Åtrekommer med bilder på mitt rum när det närmar sig klart.

Hur är det ljudisolerat?
Jag kommer bygga ett rum i rummet med ljudisolering för att få ner ljudet utanför.
Mitt rum är i ett fristående gammalt sädesmagasin som nu är ombyggt till verkstad.

Har även lite ideér om fläktar.
Hur mycket luft flyttar den du har till utsuget?

Klarar datorerna trycket i rummet?
Jag kommer ha all datakraft utanför.
Har dragit USB kabel i rummet kors å tvärs i väggarna för att slippa kablar på golvet
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vad tar du för en bänkning? :)

Pm:a om du inte vill skriva det här.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Klarar datorerna trycket i rummet?
Jag kommer ha all datakraft utanför.
Har dragit USB kabel i rummet kors å tvärs i väggarna för att slippa kablar på golvet
Trycket klarar dom säkert, men miljön i ett sånt där rum är ju inge vidare för elektronik, vibrationer, damm mm. Skjuter man något i motorn och det tex tar eld eller det blir en härlig sot/oljedimma överallt så kan deras saga vara all. Det är en mycket god investering att ha datorerna utanför rummet. Dessutom bra att alltid ha dom väl inlåsta för att minimera problemen vid ett inbrott.
Skärmarna skulle jag nog ha fällt in i väggen eller haft några riktigt billiga.
Det finns även skärmförlängare som "pratar" med vanlig RJ45-nätverkskabel, dvs man kan ställa datorn 100m bort om man vill, och dra en 5mm tjock kabel fram till skärm, tangentbord och mus :tummenupp
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Trycket klarar dom säkert, men miljön i ett sånt där rum är ju inge vidare för elektronik, vibrationer, damm mm.

"Har hört" om datorer som slagit av när man bromsat en hoj i ett slutet rum.
Sen om det var ljudtryck eller vibrationer har jag ingen aning om.
Jag tog det säkra för det osäkra och satte mina datorer utanför!
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
såg ju riktigt fint ut, grattis :tummenupp
o lycka till med verksamheten så kanske jag tittar förbi sen vid någe tillfälle i framtiden!
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Snyggt.

Åtrekommer med bilder på mitt rum när det närmar sig klart.

Hur är det ljudisolerat?
Jag kommer bygga ett rum i rummet med ljudisolering för att få ner ljudet utanför.
Mitt rum är i ett fristående gammalt sädesmagasin som nu är ombyggt till verkstad.

Har även lite ideér om fläktar.
Hur mycket luft flyttar den du har till utsuget?

Klarar datorerna trycket i rummet?
Jag kommer ha all datakraft utanför.
Har dragit USB kabel i rummet kors å tvärs i väggarna för att slippa kablar på golvet

Detta är också ett rum i rummet (lada), blir vanlig isolering till att börja med. Jag har långt till grannarna och dom är inte så känsliga, men mitt i natten får jag nog ta det lite lungt.

Vet ej vad fläkten flyttar men den är rätt stor, motorn måste ha YD start för att 16A säkringarna ska hålla.

Datorerna ska inte va nått problem, men det är bara billigt skit som var över iallafall.

Jag har en kabelkanal i golvet och sen blir det nån list för dom kablar som måste gå på väggarna. Kommer att ha en arm i taket för trådlösa tangenbord och kablar och slangar som ska anslutas till hojen

MJP´s std program ??

Vilken sensor har du på valsen ?

Ja, std program, har 2 Lambda plus 8st fria 0-5 voltare. Tror det är en optisk sensor (kan va en hallgivare)

såg ju riktigt fint ut, grattis :tummenupp
o lycka till med verksamheten så kanske jag tittar förbi sen vid någe tillfälle i framtiden!

Du är välkommen när du vill

"Har hört" om datorer som slagit av när man bromsat en hoj i ett slutet rum.
Sen om det var ljudtryck eller vibrationer har jag ingen aning om.
Jag tog det säkra för det osäkra och satte mina datorer utanför!

Förmodligen vibrationer eller störningar från tändsystem. Jag har aldrig haft problem (bänken har jag haft i 1½ år)
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Detta är också ett rum i rummet (lada), blir vanlig isolering till att börja med. Jag har långt till grannarna och dom är inte så känsliga, men mitt i natten får jag nog ta det lite lungt.

Vet ej vad fläkten flyttar men den är rätt stor, motorn måste ha YD start för att 16A säkringarna ska hålla.

Datorerna ska inte va nått problem, men det är bara billigt skit som var över iallafall.

Jag har en kabelkanal i golvet och sen blir det nån list för dom kablar som måste gå på väggarna. Kommer att ha en arm i taket för trådlösa tangenbord och kablar och slangar som ska anslutas till hojen


Förmodligen vibrationer eller störningar från tändsystem. Jag har aldrig haft problem (bänken har jag haft i 1½ år)


Har inte heller några grannar men Uppsala växer och jag har 8 km in till city så rätt vad det är så bor det folk grannar med verkstan.
Bäst att vara förberedd.


Låter i övrigt som mina planer.
Alltid skoj att få det lite Hitech på "enkel" nivå! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top