Mitt sidoprojekt!

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Vid sidan av mitt bling-bling byggande och iordningställande av dotterns hoj till motard så tänkte jag passa på att bygga en ny vagn till min hoj.
Utgångsmaterialet är en crosshuv från en polaris edge som jag ska gjuta en underdel till.När detta är klart så kommer BRL att sponsa med en DVD anläggning i den och den kommer självklart att lackas i samma ornge färg som hojen.
Jag började med att bygga en plugg förra veckan och i fredags började jag gjuta. Sprättade isär formen idag och passade in huven och hjulaxel.
 

Bifogat

  • gjutning av vagn 2.JPG
    gjutning av vagn 2.JPG
    68.2 KB · Visningar: 100
  • gjutning av vagn.JPG
    gjutning av vagn.JPG
    69 KB · Visningar: 104
  • färdiggjuten 1.JPG
    färdiggjuten 1.JPG
    102.4 KB · Visningar: 131
  • färdiggjuten 2.JPG
    färdiggjuten 2.JPG
    84.6 KB · Visningar: 111
  • hjulaxel 2.JPG
    hjulaxel 2.JPG
    68.2 KB · Visningar: 354

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Har kommit en till bit på väg på min showvagn att ha efter min zx7:a. Delat huven och plastat fast framstycket. Har sedan fått dit gångjärn och passat in resten av huven mot underdelen.

Funderar på om det finns några eldrivna ko´lvar som man kan ha för att öppna och stänga . Ska ju som sagt i med en DVD anläggning lite senare i vinter.
 

Bifogat

  • uppfälld 2.JPG
    uppfälld 2.JPG
    82.4 KB · Visningar: 85
  • Uppfälld 1.JPG
    Uppfälld 1.JPG
    65.3 KB · Visningar: 115

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Har kommit en till bit på väg på min showvagn att ha efter min zx7:a. Delat huven och plastat fast framstycket. Har sedan fått dit gångjärn och passat in resten av huven mot underdelen.

Funderar på om det finns några eldrivna ko´lvar som man kan ha för att öppna och stänga . Ska ju som sagt i med en DVD anläggning lite senare i vinter.

Elantenner till bilar kanske orkar? Du borde ha lite fläskigare fälgar om det ska va showigt, boggie med gocarthjul?
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Detta blir den 2a vagnen då, för du har väl redan en med DVD-spelare o sånt i?

För övrigt var det smart med snöskoterhuven, men gångjärnet borde du montera lite mindre synligt.

Blir skoj o se hur den blir, kommer lätt följa tråden.
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Elantenner till bilar kanske orkar? Du borde ha lite fläskigare fälgar om det ska va showigt, boggie med gocarthjul?

Jo jag vet men jag vill ha den så låg som möjligt därför får 8" fälgar räcka men det kommer att sitta en helkromad fälgsida på dem liknande moon kapslar.

Jag funderar på om det inte finns små eldrivna hydraulkolvar eller liknande.
Ska åka och lyssna på några firmor nästa vecka.

Håller som sagt också på med dotterns 125:a som håller på att byggas om till motard . Förhoppningsvis är den klar om en vecka eller två så man kan ställa den åt sidan.

Detta blir den 2a vagnen då, för du har väl redan en med DVD-spelare o sånt i?

För övrigt var det smart med snöskoterhuven, men gångjärnet borde du montera lite mindre synligt.

Blir skoj o se hur den blir, kommer lätt följa tråden.

Ja den förra vagnen sålde jag till en kille i Strängnäs. Apropå gångjärnen så kommer de att vara blankpolerade så de får sitta där de sitter.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jo jag vet men jag vill ha den så låg som möjligt därför får 8" fälgar räcka men det kommer att sitta en helkromad fälgsida på dem liknande moon kapslar.

Jag funderar på om det inte finns små eldrivna hydraulkolvar eller liknande.
Ska åka och lyssna på några firmor nästa vecka.

Håller som sagt också på med dotterns 125:a som håller på att byggas om till motard . Förhoppningsvis är den klar om en vecka eller två så man kan ställa den åt sidan.



Ja den förra vagnen sålde jag till en kille i Strängnäs. Apropå gångjärnen så kommer de att vara blankpolerade så de får sitta där de sitter.


måste hålla med om gångjärnen.. varför inte på insida :va
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
måste hålla med om gångjärnen.. varför inte på insida :va

Det sitter förstärkningar på på insidan som gör att det inte får plats, sedan så vill jag försöka få den så tät som möjligt. Vill inte att det ska läcka in massa vatten när jag har en dyr ljudanläggning under. Men det är inte klart med allt än ,få se om jag kommer på en bra lösning.
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Det sitter förstärkningar på på insidan som gör att det inte får plats, sedan så vill jag försöka få den så tät som möjligt. Vill inte att det ska läcka in massa vatten när jag har en dyr ljudanläggning under. Men det är inte klart med allt än ,få se om jag kommer på en bra lösning.

du kan väl ha en gummilist som tätar imellan om det kanske skulle läcka in, men jag tycker att det blir snyggt med gångjärnen på utsidan :yoparty
lite typiskt just för en vagn, titta bara på gamla jeepar och liknande?
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
du kan väl ha en gummilist som tätar imellan om det kanske skulle läcka in, men jag tycker att det blir snyggt med gångjärnen på utsidan :yoparty
lite typiskt just för en vagn, titta bara på gamla jeepar och liknande?

Det sitter en gummilist under ,det är en av anledningarna som gör att gångjärnen hamnar på ovansidan, sedan är det som du säger inte så tokigt med dem synliga om resten av vagnen matchar. De kommer som sagt att vara polerade i slutändan. Jag kan säga att det är ingen lätt match att få överdel och underdel att lira ihop. Ska ut och förstärka bakdelen av huven nu. De som gjorde den har bara gjutit ett lager glasfiber.
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Idag har jag hunnit med att få dit en tätningslist runt om. Jag har också klätt in väggen där stereon ska sitta med kolfibervinyl. Har också fått dit gångjärn till luckan som sitter under huven,det är på den alla högtalare och dvd skärmar ska sitta.

Nu när dotterns motard snart är klar så kan man koncentrera sig på detta så den förhoppningsvis ska vara klar för stereomontage efter jul.
 

Bifogat

  • stereovägg 2.JPG
    stereovägg 2.JPG
    74.8 KB · Visningar: 109
  • lucka för högtalare.JPG
    lucka för högtalare.JPG
    67.3 KB · Visningar: 98

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Schyssta byggen måste jag säga, schysst finish på allting :tummenupp
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Tjenare Janne! På Biltema har dom elektriskt justerbara trimplan till motorbåtar. Skulle kunna funka som lucköppnare på din kärra efter lite räviga modifikationer. I övrigt får man väl önska en god jul och ett gott nytt år i väntan på nästa sommar.
Ha de så länge...............................Per:squid
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Tjenare Janne! På Biltema har dom elektriskt justerbara trimplan till motorbåtar. Skulle kunna funka som lucköppnare på din kärra efter lite räviga modifikationer. I övrigt får man väl önska en god jul och ett gott nytt år i väntan på nästa sommar.
Ha de så länge...............................Per:squid

Ska kolla det, ha en god jul själv så får vi höras framöver.
Imorrn ska jag lägga på slipgrund på vagnen,sedan är det bara att börja våtslipa (pust).
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Nu är vagnen grundad med 4 lager slipgrund och våtslipad mellan varje lager så nu är den färdig för den sista slipningen före lack. Först ska stereon i förstås. Dragstången är monterad på hjulaxeln också. Har också monterat baklysen, nu väntar jag bara på blinkersen. Den här ska nog vara klar om en månad om allt går vägen.
 

Bifogat

  • slipad 1.JPG
    slipad 1.JPG
    56.7 KB · Visningar: 93
  • slipad från sidan.JPG
    slipad från sidan.JPG
    66.6 KB · Visningar: 86
  • packutrymme 1.JPG
    packutrymme 1.JPG
    59.4 KB · Visningar: 94
  • slipad fram.JPG
    slipad fram.JPG
    67.3 KB · Visningar: 84
  • framifrån 1.JPG
    framifrån 1.JPG
    80.3 KB · Visningar: 100

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Mark
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Haha, en jävla vagn? :D Ser ju iofs bra ut, ska bli kul att se slutresultatet. :) Vad ska du förvara i den?
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Haha, en jävla vagn? :D Ser ju iofs bra ut, ska bli kul att se slutresultatet. :) Vad ska du förvara i den?

Prylar och öl när man åker på mc-träff och semester. Sedan ska det i en dvd anläggning så det blir en show och partyvagn också.
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Nu så har jag fått tillbaka vagnen från lack. Samma kulör som hojen. Montering av den började idag. Förhoppningsvis så kan jag börja montera DVD anläggningen nästa vecka. Det ska på lite dekaler och sånt också. Kromade fälgsidor är på G samt lite fräschare däck.
 

Bifogat

  • Nylackad 1.JPG
    Nylackad 1.JPG
    83.1 KB · Visningar: 90
  • nylackad 2.JPG
    nylackad 2.JPG
    81.5 KB · Visningar: 109
  • nylackad 3.JPG
    nylackad 3.JPG
    79.4 KB · Visningar: 80
  • nylackad 4.JPG
    nylackad 4.JPG
    77.2 KB · Visningar: 87
  • nylackad 5.JPG
    nylackad 5.JPG
    88.5 KB · Visningar: 86
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top