MiVeu - fattigmans-GoPro för dig med iPhone

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Har varit sugen på en GoPro ett tag, men ärligt, vad fan jag ska man använda den till egentligen.

Men den här grejen verkar ju inte alls särskilt tokig, för $80 får man en hållare, skydd och vidvinkelobjektiv till iphonen. Perfekt om man inte har behov av att youtuba sina pendlarresor i full HD med extra allt men ändå vill ha möjlighet att kunna filma.

Site:
http://miveu.com/

Skönt klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=nwiCc860C3E

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
ÄR inte ifånen lite dyr att ha där skakandes isönder? Tro mig, sensorn mår inte bra i längden.
Du kan ju får gamla go pro på ebay för en ganska liten slant idag och bilden blir ju minst lika bra som i klippet ovan. Eller för all del alla små spycams med 720p.
De är inte hållbara men kostar 250:- styck de lite bättre och då blir man ju inte så less när man vurpar eller att dem skakar sönder. Inte alls samma som gamla go pro eller för all del nya men om man verkligen vill ha en budgetlösning tycks det i många fall göra sitt jobb. Finns ju redan tråd om billiga spycams från ebay här i forat där de flesta tycker att bilden duger.

Säger inte att det är skit det du presenterar bara att jag tycker det finns bättre lösningar.

Typ den här har du hemma i brevlådan med ett slags fäste för 150:- Dock rekomenderar jag att hitta storebror med 720p och inte 480 som denna.
http://www.ebay.com/itm/HD-720-480-...115?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0f31c01b

Har varit sugen på en GoPro ett tag, men ärligt, vad fan jag ska man använda den till egentligen.

Men den här grejen verkar ju inte alls särskilt tokig, för $80 får man en hållare, skydd och vidvinkelobjektiv till iphonen. Perfekt om man inte har behov av att youtuba sina pendlarresor i full HD med extra allt men ändå vill ha möjlighet att kunna filma.

Site:
http://miveu.com/

Skönt klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=nwiCc860C3E

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Har man snälla föräldrar kan man ju alltid få en i julklapp! ;) Bli 15 grader NU!!

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Har försökt filma m iPhone på bana men den verkar köra kompensation för skakningar eller så är det ngt annat som gör att det ser ut som om det vattenvågor på linsen. Kolla slutet på den här kortisen fr Gotland ring. Alltså målrakan.
Måsta vara vibrationerna som ställer till.
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_aEjJ_JVQ&feature=youtube_gdata_player

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
ÄR inte ifånen lite dyr att ha där skakandes isönder?

Har den ju i jackan i vilket fall, så den skakar ju lika mycket oavsett...

Typ den här har du hemma i brevlådan med ett slags fäste för 150:- Dock rekomenderar jag att hitta storebror med 720p och inte 480 som denna.

Upplever bildkvaliteten på de nyckelknippeskameror jag sett på tuben som sämre än iPhone - och en sån har jag ju redan.

Oavsett hur man vrider och vänder på det så är det ju bättre kvalitet på en gopro, men det är lite som med systemkameraparadoxen - det är en extra pryl att bära med sig.

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Har försökt filma m iPhone på bana men den verkar köra kompensation för skakningar eller så är det ngt annat som gör att det ser ut som om det vattenvågor på linsen. Kolla slutet på den här kortisen fr Gotland ring. Alltså målrakan.

Det stämmer, det är vibrationerna som ställer till det och skapar "jello" effekt pga. kamerans konstruktion (rolling shutter). Man kan se samma beteende på video filmat med GoPro också, speciellt i de lägen med lägre frame rate (25/30 fps).

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Ja du, vad fan ska man använda en GoPro till egentligen...

- hoppar inte fallskärm/base/etc, tyvärr
- flyger inte aerobatics / pylon racing, tyvärr
- vill gärna göra en Ben Corliss men har fortfarande inte tillräckligt många lösa skruvar, tyvärr
- surfa i Bromma är lika meningslöst som att ge lån till Grekland, tyvärr
- vore coolt att filma en haj, men i mälaren så blir det inte mer spännande än en rostig cykel, tyvärr
- tre bikinibrudar i en lagun? jomenvisstfan om man nu inte redan vore stadigt gängad.

Men visst fan ser det tufft ut!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
- hoppar inte fallskärm/base/etc, tyvärr
- flyger inte aerobatics / pylon racing, tyvärr
- vill gärna göra en Ben Corliss men har fortfarande inte tillräckligt många lösa skruvar, tyvärr
- surfa i Bromma är lika meningslöst som att ge lån till Grekland, tyvärr
- vore coolt att filma en haj, men i mälaren så blir det inte mer spännande än en rostig cykel, tyvärr
- tre bikinibrudar i en lagun? jomenvisstfan om man nu inte redan vore stadigt gängad.

Men visst fan ser det tufft ut!

Jag är helt med på ditt resonemang. Sitter själv i valet och kvalet om man skall betala 2-3000kr för en gopro/contour eller liknande men samtidigt är jag inne på samma linje som dig dvs vad fan ska jag med den egentligen. Som du säger är jag inte intresserad av att titta på eller spela in när jag pendlar till jobbet alt kör i 250 på motorväg. Är för mig så sjukt tråkigt att titta på när folk gör detta bara för att man har en kamera.

Som du säger så gör jag inget "intressant" just nu dvs att jag kör alla sträckor i skåne över sommaren men varför vill jag filma det? kan jämföras med varför jag vill se ungefär 50 filmer om bulten varje sommar.

Hade jag bott i norrland där jag även kan filma då jag åker t ex snowboard off pist eller köra adventure hade det varit tt självklart val....

....så för mig är det bara en extrapryl som egentligen inte behövs. Men jag tänker inte som dig i detta ämne att köra på någon snik variant som miveu utan blir det av så blir det ordentligt!

Det roliga är dock att jag verkligen vill ha en! och kommer med stor sannolikhet köpa en Countour (då jag inte vill ha en knytnäve monterad i sidan på min hjälm eller likande)...konstigt detta med "ha-begär" :D

Oavsett hur du gör så önskar jag lycka till :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mja kan ju funka för dom som inte vill lägga dom pengarna på en GoPro men resonerar som ovan... Om man ska göra de så kan man likväl ha ordentliga grejer, sen är väl inte grejen att filma när du åker rakt fram på en väg... De är ju att hitta vinklarna som gör de intressant samt när man gör andra saker än att köra rakt fram. Wheela, Offroad körning med Cross m.m. Hitta dom intressanta vinklarna när du kör eller vid sidan av där du kör...

Själv siktar jag på en GoPro när jag väl ska handla...

Man har ju en massa andra saker som är "Onödiga" som man egentligen inte behöver. Så vet itne om de resonemanget håller för egen del... "Vill-ha" bägeret är större...

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_aEjJ_JVQ&feature=youtube_gdata_player

Vad yvit spår "instruktören" körde, du höll ett mycket bättre och snabbare spår!. Om du hade velat skulle du kunna dragit om han många gånger under varvet eftersom han släppte ju luckor stora som Göran Perssons mage.

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Harry's laptimer kostar 140kr på appstore, du ser ju namnet i hörnan :)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife