Mlol.de

Molgan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Trajja
Hej.
Sitter o tjuvkikar lite på Mlol.de.
Någon som handlat av dom o kan dela med sig lite av leveranstider, leveranspriser med mera?

Molgan

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Trajja
Molgan skrev:
Hej.
Sitter o tjuvkikar lite på Mlol.de.
Någon som handlat av dom o kan dela med sig lite av leveranstider, leveranspriser med mera?

Har varit i kontakt med MLOL.
shipping fee is 25,00 €………delivery time around 5-7 days….rgds, mlol

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag handlade av dem i somras och kan rekommendera dem.
Inga konstigheter paketet kom efter ett par dagar och frakten var inte speciellt dyr (minns dock inte hur mkt det var)..

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
Ducati 749
Har handlat en gång av dem, inga problem vare sig med leverans eller betalning. :tummenupp

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Handlade en hjälm av dem som kom till Sverige på cirka en arbetsvecka, snabba på att svara på mejlen.

Chrilles_syrra

f.d. depåslav
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 Sport
Handlade av dem i höstas, tog lång tid att få paketet (fast det var nog mer det tyska postverkets fel..) Inga problem annars, bara att handla!

wesslan78

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
R1 -06
Bra priser, men är lite osäker på betalningsset,
betalar man med kort lägger dom på 3% på beloppet alt sätta in på deras bank vad gör man säkrast :va

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Funderar kanske oxå på att beställa därifrån, verkar ju som att dom flesta har bra erfarenheter iallafall. Hur gjorde ni med betalningen?

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
japp
Alltså för 100:e ggn, det är lungt att handla från mlol.de, denna fråga finns ju sen tidigare.
Själv föredrar jag dock biker-land.de med lägstapris garanti.

EU-betalning (banköverföring), förskott alltså.
Själva betalningen är smidig och kostar 10spänn på föreningssparbanken.

Sen visst är det en chansning att förskottsbetala om man inte litar på andra folk..Jag pröjsade 8300kr förskott på bikerland..

Last edited:

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
79Andreas skrev:
Själv föredrar jag dock biker-land.de med lägstapris garanti..

Dom hade inte mycket att välja på. De har bild på en motardförare på startsidan men inte en enda motard/crosstövel i onlineshopen. :va

Alicia skrev:
Funderar kanske oxå på att beställa därifrån, verkar ju som att dom flesta har bra erfarenheter iallafall. Hur gjorde ni med betalningen?

Ska inte ni öppna en egen butik? Får du inge rabatt av gubben? :hihi

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
SVooSh skrev:
Ska inte ni öppna en egen butik? Får du inge rabatt av gubben? :hihi

Jag letar efter en hjälm som verkar vara helt omöjlig att få tag på i Sverige.
Att få en svensk levantör att specialbeställa en hjälm från Arai blir inte billigt.

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Alicia skrev:
Jag letar efter en hjälm som verkar vara helt omöjlig att få tag på i Sverige.
Att få en svensk levantör att specialbeställa en hjälm från Arai blir inte billigt.

vad är det för hjälm?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
thompson46 skrev:
vad är det för hjälm?

Jag letar efter en Arai Route GT, den gula designen.
Har kollat runt och fått till svar av butikerna att deras levantörer inte ens fixar hjälmen.

jeriko

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2006
Hoj
gixx 1000 k5
wesslan78 skrev:
Bra priser, men är lite osäker på betalningsset,
betalar man med kort lägger dom på 3% på beloppet alt sätta in på deras bank vad gör man säkrast :va

CashOnDelivery fungerar åtminstone till finland, så säkert funkar de också i sverige. 10€ extra kostar COD. O bra priser har dom ju, billigare blir de om man frågar o prutar lite osv. :tummenupp de e väl ganska ovanligt i tyska butiker, eller..

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Alicia skrev:
Jag letar efter en Arai Route GT, den gula designen.
Har kollat runt och fått till svar av butikerna att deras levantörer inte ens fixar hjälmen.

Så du har inte ens möjlighet att pröva ut storlek? För annars så finns hjälmen säkert i rätt färg på någon internet-shop. typ Motshop.de, Fc-Moto.de osv

wesslan78

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
R1 -06
jeriko skrev:
CashOnDelivery fungerar åtminstone till finland, så säkert funkar de också i sverige. 10€ extra kostar COD. O bra priser har dom ju, billigare blir de om man frågar o prutar lite osv. :tummenupp de e väl ganska ovanligt i tyska butiker, eller..

Funkar till sverige oxå, beställde en arai rx7 edwards svart och Alpinestars GP Tech kostar totalt 8100inkl frakt och cod, skulle kosta i sverige ca 10.300:- :banana

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag beställde en Arai RX-7 corsair och en Dainese skyddsjacka, och fick sakerna levererade efter en arbetsvecka (närmare bestämt i fredags den 16/3). Frakten kostade 19 euro, hjälmen 449 euro, skyddsjackan 149 euro + 3% i nån kortavgift dvs 20.01 euro, totalt alltså 687,01 euro vilket motsvarar ca. 6500 kr. Bara hjälmen kostar 6300kr i sverige och skyddsjackan ca 2000 kr. Så jag är väldigt nöjd.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...