MMMmuta systembolaget

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Är det inte för underbart, gick till bolaget i solna för att shoppa lite skumpa och några öl till imorgon, skönt när det är 350 pers i kön före.. Gav upp direkt, för så gott är det inte med alkohol. Ska man muta sig fram i kön också? Eller är köerna alkoholpolitik? ;)
Ja, jag vet att det är dan före nyårsafton, men smått irriterad över att köerna 2003 liknar brödköerna i sovjet på 80-talet...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
oFFkeFF skrev:
Är det inte för underbart, gick till bolaget i solna för att shoppa lite skumpa och några öl till imorgon, skönt när det är 350 pers i kön före.. Gav upp direkt, för så gott är det inte med alkohol. Ska man muta sig fram i kön också? Eller är köerna alkoholpolitik? ;)
Ja, jag vet att det är dan före nyårsafton, men smått irriterad över att köerna 2003 liknar brödköerna i sovjet på 80-talet...

Åk till nåt systembolag med självbetjäning?

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
oFFkeFF skrev:

Det lilla krypinet i Solna C? Där har tom jag stått i kö nyligen (gör exjobb i närheten), gick iväg och när jag kom tillbaka hade mitt nummer redan gått...GRRR, bara att ta en ny lapp och le.

Btw, fick detta nu:
"Många vill besöka Sveriges populäraste hemsida
Just nu har vi många besökare på www.systembolaget.se.
därför kan det vara svårt att nå fram till hemsidan.
Var vänlig och försök senare."

:fyllisar

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
till och med kö på internet

Många vill besöka Sveriges populäraste hemsida
Var vänlig och försök senare.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Gustav1 skrev:
Eller vara ute i god tid? :hihi

Ett utmärkt tips !! Kan inte hitta något bättre än ..:fakta

Passerade systemet den 22/12 inga köer alls!! 2 pers i varje kassakö.
Passerade även systemet dem 23/12 - 10 meter långa kassaköer !!!!!

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
triple skrev:
till och med kö på internet

Många vill besöka Sveriges populäraste hemsida
Var vänlig och försök senare.

flera som surfar på systemet nu tydligen... Eller så var det jag och Zigge som jammade upp sidan :3freak

har dom inte öppet i morgon? Mitt system stänger 1800 imorgon! Brukar alltid vara lungnare precis när dom skall stänga

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
triple skrev:
flera som surfar på systemet nu tydligen... Eller så var det jag och Zigge som jammade upp sidan :3freak

Antagligen, refresh kan vara en farlig knapp... :hihi
Jag vill ju bara ha reda på öppettiderna, hade ju inte tänkt att köpa ngt eller så... :rolleyes:

Edit: Så, nu lossnade det... 10-14. Om bara förkylningen och huvudvärken går över så...ska jag dricka tillbaka den.

Last edited:

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
För er som vill slippa köerna: Åk inte till bolaget precis vid öppningsdags, inte mellan 12-14 (lunch), inte heller runt 16-17.30. Och vid storhelger...inte dagen innan. Om ni gör det...skyll er själva...Generellt sett är människor i massa dumma. Så även när det kommer till att fira helger. Allt ska göras i sista stund.

Mvh,

Ms. Förs älja-re

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
UrbanTiger skrev:
Lika bra så innan datumet går ut :fyllisar
Max 2 dygn har man på sig har jag hört. Det är ju därför dom börjat med lördagsöppet :banana

För övrigt var hullorna kring skumpan och mousserande viner ganska tomma idag redan. Var nästan bara de dyraste och de billigaste äckliga söta varianterna fanns. Hitta en som jag tror på, kommer inte ihåg namnet men de blir säkert skitbra :fyllisar

Same same (shit), but different? :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Acrid skrev:
För er som vill slippa köerna: Åk inte till bolaget precis vid öppningsdags, inte mellan 12-14 (lunch), inte heller runt 16-17.30. Och vid storhelger...inte dagen innan. Om ni gör det...skyll er själva...Generellt sett är människor i massa dumma. Så även när det kommer till att fira helger. Allt ska göras i sista stund.

Mvh,

Ms. Förs älja-re

D.v.s det är öppet mellan 10.30 och halv elva..
Eller helt enkelt gå inte till bolaget överhuvudtaget.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Acrid skrev:
Ja om man vill överdriva.

Klart man ska göra det ;) Inte systembolagets fel egentligen som sagt, utan att precis som statliga monopol blir det förr eller senare alltid för långa köer, då man inte klarar av att hålla max service överallt.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife