oFFkeFF skrev:
D.v.s det är öppet mellan 10.30 och halv elva..
Eller helt enkelt gå inte till bolaget överhuvudtaget.
FAn, det är bara skit med bolaget. Jag kom till bolaget kl 17.50 igår och då var det 16 personer före mig i kön. Fyra kassor öppna. Jag hann inte riktigt ta ställning till vad jag skulle köpa. Fick rafsa ihop lite mer eller mindre på måfå. Naturligtvis glömde jag det mesta och fick köra dit idag igen. Kl 12.45 kom jag in. Nu visste jag vad jag vill ha så jag hamnade aldrig i tidsnöd. Hehe, jag minns hur det var när jag köade på Gullmarsplan. Nån stans mellan åttahundra tusen och en miljon personer före mig i kön. Fyllon som sålde nummerlappar för en tia. Skrikande barn. Hysteriska föräldrar. Svettigt. Det låg upplopp och blodbad i luften. Det var så man kunde bli skraj. Brrrrr... Hur fan kan man bo kvar i den byhålan?
Annars är bolaget en förnämlig institution. En flaska Villa Antinori kostar nästan lika mycket i snabbköpet i Italien som här. Skiljer bara ett par tior i pris. Men vilket sortiment vi har! Bra viner kostar ofta mindre här än i ursprungslandet. Det blir så när världens största vinupköpare gör sina upphandlingar. Kollar man på danmark så är deras billiga viner direkt odrickbara. På allvar alltså! Bara att hälla i vasken, utan att passera strupen eller matsmältningsorganen.
Sen det där med mutorna. Det luktar om den affären. Det har inte visats något där som inte förekommer regelmässigt i vilken bransch som helst. Det är t ex ingenting mot läkemedelsindustrins metoder. Det skulle vara roligt att se Anitra Steens agenda. Alltså vart hon vill komma med sin exempellösa förtalskampanj mot personalen. Förmodligen ett led i monopolets avskaffande. Folket skall itne hysa något medlidande mot personalen som får gå och inget agg till Socialdemokratiskan och Statsministerfjällan som gör en massa människor arbetslösa, som en vanlig arbetsgivare. Detta är sämre för personalen men bättre för Anitra och Göran. Tack så mycket för det, kan jag få en kvarting renat också!?