MMOG-spel som sparkar stjärt!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
HUR GöR JAG FöR ATT Gå MED?
1. Gå in på www.travian.se och klicka på Registrera
2. Välj server 2
3. Välj Rommare
4. Välj läge - syd/väst

HUR SKA JAG STARTA IGåNG?
Börja med att du döper om din Ort och ditt Bynamn under Profil -> Profil och ändrar till Bynamn: SH_*bynamnet* och Ort: SH_ort. Glöm inte att spara! Detta är för att vi lättare ska kunna hitta varann och inte attakera varandra av misstag.

När du börjar ett nytt spel har du ett visst antal tillgångar. Dessa är Trä, Lera, Järn och Vete.
Börja med att uppgradera dessa resurser endast och inget annat i några dagar innan byggnader börjar att byggas upp.
Du är under en hel vecka skyddad automatiskt av spelet och ingen kan attakera eller plundra dig. När sedan skyddstiden börjar att gå ut bör du gå med i en allians som kan vara ett litet skydd mot dig.
För att kunna gå med en allians skall du ha minst: Hvudbyggnad nivå 3 och Ambassad nivå 1

ViLKEN ALLiANS SKA JAG VäLJA?
Här på sporthoj har vi skapat tre allianser. Dessa allianser styrs av tre alliansledare (MikkE, Mark och korvgubbe). OBS. Detta är ett spel som man bör ägna några minuter till varje dag för att bli stark och verka seriös. Vi är det och vill andra ska vara det med! Blir roligast för alla. Vi ska som sagt krossa!!

Allianserna
SH - NV | Alliansledare SH_Mitra [-147|-56] (Mitra)
SH - SV | Alliansledare Bootstrap69 [-84|-123] - (Mark)
SH - Ö | Alliansledare GoffGoff [54|-55] - (korvgubbe)
- - -
För att veta vilken allians man ska gå med i kontaktar man Stoffer här på forumet eller via PM på Travian - kristo [-52|-151]
- - -
När man sedan är med i en allians ska man betala skatt. Det menas med att du betalar en timmes produktion av dina råvaror varje dag till din alliansledare. Detta är för att att alliansen ska bil starkare och resurserna som respektive alliansledare får in går endast till soldater och byggnare som kan stärka alliansen i sig. Är man inte seriös med detta kan det leda till kickning och då står du utan alliansbeskydd! Mer info finns på respektive allians profilsida.

öVRIGT
- Finns en trix och frågetråd om Travian här i datorforumet.

Snälla nya medlem på Travian. Vi ber dig läsa igenom så mkt som möjligt i tråden innan du skriver "Hej, hur gör jag för att byta bynamn". Det finns även en bra FAQ och FORUM på Travian!

Hoppas iaf att du får en rolig tid med oss här på spothoj. Lycka till!
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Najs!

Vi kan nog bli ett stort gäng som knallar runt och plundrar byar som värsta gangstrarna snart!

Glöm inte att gå in på Travian Plus. Där kan man bättra på sina inkomster :tummenupp

EDIT: Jag heter Bootstrap69
 
Last edited:

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
Najs!

Vi kan nog bli ett stort gäng som knallar runt och plundrar byar som värsta gangstrarna snart!

Glöm inte att gå in på Travian Plus. Där kan man bättra på sina inkomster :tummenupp

EDIT: Jag heter Bootstrap69

Ja e me :tummenupp

"Ado" heter jag
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Nu har jag reggat mig, jag heter xjell :D

Ska bara fippla runt lite så jag lär mig lite på det där.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur går det för er?

Jag gjorde tyvärr misstaget igår att uppgradera huvudbyggnaden och bygga ett magasin. Det resulterade bara i att jag inte hade så mcyket tillgångar för att uppgradera. Så, skit i att bygga allt vad hus heter nu i början är mitt hetaste tips.

Och glöm för helskotta inte att aktivera bonusen :tummenupp
 

Pips

Guest
Spelat travian i ca 2 - 3 ? veckor nu.

Heter Nuppa har en polare som heter Pippa och sen Svajp, håller till Syd-Öst.

I början är det som gäller att uppgradera fälten maximalt, har nu nästan alla mina på level 6.

Produktion:
Trä: 229 per timme
Lera: 229 per timme
Järn: 186 per timme
Vete: 83 per timme

=)
 

Pips

Guest
Just det, om ni trycker på "plus" knappen, sen testa plus gratis så kan ni öka prod under 1 vecka med 25%. Aktivera även plus-konto.. ger fina grafer och lite större karta.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Spelat travian i ca 2 - 3 ? veckor nu.
Produktion:
Trä: 229 per timme
Lera: 229 per timme
Järn: 186 per timme
Vete: 83 per timme

=)

Coolt!

Är du med i nån allians?

Jag tänkte dra igång en Sh-allians så fort jag fått nivå 3 på min ambassad.

Lägger du ner mkt tid på spelet nu? Plundras det mkt? Berätta berättta!
I början kan man ju inte spela så länge per dag.
 

Pips

Guest
Hehe, lägger ner jävligt mkt tid, sitter ganska mkt vid datorn hemma och på jobbet. När jag inte kan spela så sitter pippa och lekar med min by. Just nu har jag ca 40 klubbmän och 1 hjälte.

Pippa som jag är "sitter" på jobbas det mest med. Där plundras det väl ca 10-20ggr per dag. Kolla efter Pippa? / Pippa på kartan. Han har en granne som heter Walen.. stackarn har blivit plundrad konstant i 1 vecka... Helt stannat i utveckling!

Efter ett tag tar också allt längre tid. att uppdatera ett fält (skog ex) tar över 1h! Trupperna tar nu ca 10min/st att bygga. Jäkligt skoj spel, igår hjälpte jag en kompis att starta en by ahimza och xiter.. ligger också syd-öst. Första dagen kan man spela ganska mkt, sen är det lång väntan på resurser. Jag får ex ca 4 järn, trä och lera per MINUT... viss skillnad. Sen kostar allt massor att uppgradera också.

Anfallare Nuppa från byn Nuppa`s by
[Klubbman] [Spjutman] [Yxman] [Scout] [Paladin] [Germansk Knekt] [Murbräcka] [Katapult] [Stamledare] [Nybyggare] [Hjälte]
Trupper 35 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Förluster 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Byte 967 139 0 806

Skedde nyss =)
 
Last edited:

Moe

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
TT600E -97
Startade idag :) Håller på att uppgradera råvaruproduktionen. Nick: Moe.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top