Mobilråd!! Sony-Ericsson Z600 eller Samsung E-700???

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Är i begrepp att byta lur då min gamla 3210 verkligen sjunger på sista versen...
Är sugen på en sån där fliptelefon och har väl mer eller mindre fastnat för Z600 och E-700.
Men jag har grymt svårt att välja vilken av dem jag ska köpa. E-700 är en gryyyyymt snygg lur. Z600 ser väl inte för ful ut, men inte alls i klass med E-700!

Har läst att E-700 tyvärr är lite sådär medans Z600 är bättre. Nu undrar jag bara vad ni som har en av dessa lurar har att säga om dem. Vad är bra? Vad är dåligt?
Vad rekommenderar ni?

Tacksam för alla tips och råd!! :)

//Micke

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Sök på "E-700" det var en tråd uppe nyligen där folk tyckte till (bla jag).

Jag har haft en E-700, jämfört med min kompis Ericsson Z600 så är kameran bättre och formatet på telefonen, ja skärmen med.

kika även här www.mobil.se

Therudeboy

Guest
Tycker Z600:an var extremt stor, såg så liten ut i tidningen och när jag väl såg den blev jag besviken.

Gixxer

Full Throttle
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco -00 , tidigare GSX-R 750, därför GIXXER
Z600

Jag har en Z600 . Är mycket nöjd med den :tungan

Har 2st förresten. Någon som vill köpa en ?

Skicka pm om intresse finns. Ca 3000:- utan abg.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Flipflopmobiler är ju bara jobbiga. Det ska vara utan lucka.

Motorolas A835 e bra :tummenupp

Waiden

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Therudeboy skrev:
Tycker Z600:an var extremt stor, såg så liten ut i tidningen och när jag väl såg den blev jag besviken.

Ja, såg en Z600 igår. Gillade inte alls att den var så mkt störe än vad den såg ut att vara i tidningen. Större än E-700 också.
Det sura jag läst om E-700 är att den tydligen bara ha vibrator till 3 olika signaler oh inte till alla. Tycker det verkar mkt konstigt att den inte har det till alla...

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Jag har en Samsung E700. Jag skulle precis som du välja mellan den och Z600. Z600 är hur tjock som helst och luckan är skit seg när man väll ska öppna luckan. Knapparna är utav gummi och känns helt bläää.

Samsung är hur liten och snygg som helst har alla funktioner jag behöver så som, ringa, sms, mms, wapp, mycket bra kamera och många oilka kamera funktioner.

Här är en bra sida där dom jämför E700 och Z600.
E700 vs Z600

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Mina gammel-samsung, SGH t100, har oxå sådär knasdåligt med vibrationer till signaler. Fick lösa det så att jag valde att den ska ringa "längre" i telesvars-alternativen. Alltså att det dröjer längre till den går in å svarar. Samtidigt som jag valde larmtyp "vibrera" i telefonen...

Så nu vibrerar den till alla signaler i typ 10 sekunder, sen går signalen på, utan vibration dock... VÄRDELÖST!

Samsung är grym, men kass =)

:hej

Pommes

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
R1150R
Har en z600.

Det enda negativa som jag har att säga är väl att den känns aningen stor ibland.
Annars en bra telefon, bästa jag har haft, med bra ljud och bra funktioner.
Använder mest synkningen mellan outlook och telefon via blåtand, fungerar klockrent.
Menynerna är snabba, hade en t68 tidigare den var skit långsam.

Waiden

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Är ju sugen på en lur som INTE är större eller lika stor som min 3210. Z600 verkar nästan större :(

Ska försöka få testa båda på nån affär eller nåt.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Jag tycker att alla Samsung-telefoner verkar så dåligt igenomtänkta. Skärmen och kameran håller hög klass men menyerna och funktionerna känns billiga. Bara det att det inte finns snooze-funktion på alarmet är ju sjukt, hur fan ska man då komma upp innan kl.10 på morgonen. Och skriva sms är ju också halvsvårt med den. Näe köp SonyEricsson eller Nokia.

Waiden

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Fan, att det ska vara så satans svårt idag att välja bland denna djungel av lurar!! :arsele :huvet :huvet :huvet

Tycker som sagt att Z600 var rätt så stor, har iofs inte hunnit klämma och känna på den än. Men börjar fundera lite på en T610 också. Vill ju inte att det man köper är sämre än det jag har nu.
Snooze-funktion vill jag ha, många roliga signaler och det ska vara vibrator till alla helst. Kamera är en kul grej att ha. Har funtat på Nokia 7250 också men den har fått mkt skit för diverse saker.

Mer tips, åskiter och idéer tack :Bugar

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
DEt beror på vad du värderar mest, en bra telefon med många funktioner och ett bra menysystem men med dålig kamera (z600), eller en bra telefon med hyffsat många funktioner, dåligt menysystem men med en mycket bra kamera (E700).
Z600 är enligt mitt tycke aldeles för ful och stor, plus att jag tycker den laggar mer i spel osv än T610an.
E700an är snygg och har en kamera som är väldigt överlägsen Z600an men den har ett rörigt menysystem och saknar vissa funktioner såsom bluetooth mm.

//kaZmur

edit: Trots att kameran är kass i mörker och att skärmen syns dåligt i solljus så hade jag faktist satsat på en T610a.

Last edited:

Therudeboy

Guest
Waiden skrev:
Fan, att det ska vara så satans svårt idag att välja bland denna djungel av lurar!! :arsele :huvet :huvet :huvet

Tycker som sagt att Z600 var rätt så stor, har iofs inte hunnit klämma och känna på den än. Men börjar fundera lite på en T610 också. Vill ju inte att det man köper är sämre än det jag har nu.
Snooze-funktion vill jag ha, många roliga signaler och det ska vara vibrator till alla helst. Kamera är en kul grej att ha. Har funtat på Nokia 7250 också men den har fått mkt skit för diverse saker.

Mer tips, åskiter och idéer tack :Bugar

Jag har 7250 och en T610. Kan rekommendera 7250I direkt, mer nöjd med den än med min T610.

Waiden

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Therudeboy skrev:
Jag har 7250 och en T610. Kan rekommendera 7250I direkt, mer nöjd med den än med min T610.

Ok, av vilken anledning då? Vad är bättre och varför?
Är kvaliteten bättre? :tomten

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
P900

Köp Ericsson P900 outstanding vad gäller kamera och du stödjer mina aktier :)

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld...
Har en z600, och är toknöjd. Bästa telefonen jag haft. Dessutom snabb i menyerna. Har hållt bra för att va min = dränkt i regn å rusk utomhus ett par månader. Mer gedigen än samsung, och absolut inte plastiga knappar.Dock går det inte att komma ifrån att den är stor till formatet//Hasse

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Pertan skrev:
Köp Ericsson P900 outstanding vad gäller kamera och du stödjer mina aktier :)

Precis! Se till att stödja krisdrabbad "Svensk" industri nu din smyg-Quisling :fatta! ;)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife