Mobiltelefon från utlandet?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Om jag köper en ny mobiltelefon från utlandet, typ USA eller England från en privat person via nån annaons sida som Ebay. kan jag andvända den telefonen i Sverige med ett Svenskt sim-kort typ Conviq?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Beror ju på om hans telfon är operatörslåst som vissa kan vara i sverige.... Svårt att säga..... Just med nät å sånt borde ju funka om den klarar av dualband eller trippelband..... i sverige kör vi med 900 å 1800 bandet va???? Om jag inte missminner mig.......

klarar den det å inte är låst så borde de la funka......

Räkna med att den inte har svenska som menyspråk bara...

:hej

/H

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag är i NY nu. Jag har min svenska lur med mig och fick en jobblur här. Jag kan köra med USA-SIM i den svenska men inte med SE-SIM i jobbluren (förmodligen operatörslåst alltså). Däremot köpte jag en sk "unlocked" Nokia 6100 (från just-talk.com) som funkar prima. Saknar dock svenska som jag hoppas kunna fixa när jag kommer hem om en månad. Suger att T9 inte funkar för att skriva SMS på svenska...

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Nicke skrev:
Jag är i NY nu. Jag har min svenska lur med mig och fick en jobblur här. Jag kan köra med USA-SIM i den svenska men inte med SE-SIM i jobbluren (förmodligen operatörslåst alltså). Däremot köpte jag en sk "unlocked" Nokia 6100 (från just-talk.com) som funkar prima. Saknar dock svenska som jag hoppas kunna fixa när jag kommer hem om en månad. Suger att T9 inte funkar för att skriva SMS på svenska...

Är telefonerna billigare i USA än i Sverige. Köp gärna hem en Panasonic X70 eller Sharp GX20 till mig. Dollar ligger ju på 7.26kr nu. Blir ju billigt nu.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det gäller att hitta nån bra. Går man till vilken butik som helst så är det abbonemang m.m. som gäller. Sök på eBay och se om säljaren "shippar" till Europa. Be att de tar bort förpackning och märker som "samples". Så har jag köpt lite prylar till min digitalkamera. All elektronik och klockor är billiga. Min 6100 kostade $300 och det tror jag är OK pris. Jag letade inte så förbannat mycket när jag köpte den. Men VARNING - ingen svenska i luren är inte kul...

Andra frågan: jag har redan nog att smuggla hem... Ska nog kanske köpa en digitalkamera till mig själv innan jag åker också. getdigitalcameras.com har jag köpt prylar av hem till Sverige utan problem av tidigare. På direkt fråga om att göra enligt ovan med en digitalkamera så var det inget problem heller.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...