Modda Xbox

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Vilket chip skall man välja, man vill ju kunna änvända "LIVE" så småningom?

Någon som kan rekommendera bra ställen att lämna in sin box för lite moddning?

Finns det kanske någon här som är grym på sånt, som fixar för en hyffsad peng?

Gärna i södra Sverige.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jag satte i mitt Matrix själv. inga problems. finns massa info på nätet o manualer o steg för steg guider. inga problem att hitta.
Det är mao inte så svårt.

Sen är det väl frågan om du ska ha ett Matrix ifall du tvunget ska köra live. Frågan är om du vill ha live när XBconnect finns?

Mitt matrix chip går att stänga av så det inte "syns" men jag har aldrig provat o har inga planer på att köra live heller så jag har inte riktigt brytt mig. Finns kanske nån som har andra erfarenheter?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Xecutor 2.2 lite ska du ha kostar 750:- på www.consolehackers.com Undvik Xecutor 2.2 lite + då det är lödfritt. Mer problem kan man inte önska sig än med lödfria chip. Det finns även bra guider för att klara lödningen själv. Men är du darrhänt så ska du nog överlåta lödningen av D0 till någon som inte är det :)

För övrigt är det 9 lödpunkter (eller 10) varav en är riktigt svår att få dit första gången man försöker i alla fall.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Eller så köper du ett Chameleon från http://europe.easybuy2000.com för $39 inkl.frakt vilket blir ca 300:-

Finns en med lödfri adapter också, men då blir det dyrare ($54) och sen måste man betala frakt..

Vad jag vet likadana lödningar som Xecutor, en knivig jäkel och resten enkla..

Jag har lyckats att pula i detta chip i två boxar hitills, och båda fungerar utan problem.

Ska finnas något "stealth" läge på detta chip om man vill också tror jag.
Löder man i två kablar till tror jag man kan välja m.h.a. eject och power-knappen vilket läge den ska starta i. Bryr mig själv inte om Live funktionen, men det finns drösvis medfolk ute på nätet som gör det och har chip.. kolla lite på http://www.xbox-scene.com/ för lite läsning inom det mesta.

Last edited:

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Blip skrev:
Xecutor 2.2 lite ska du ha kostar 750:- på www.consolehackers.com Undvik Xecutor 2.2 lite + då det är lödfritt. Mer problem kan man inte önska sig än med lödfria chip. Det finns även bra guider för att klara lödningen själv. Men är du darrhänt så ska du nog överlåta lödningen av D0 till någon som inte är det :)

För övrigt är det 9 lödpunkter (eller 10) varav en är riktigt svår att få dit första gången man försöker i alla fall.

Problem? Jag har satt på 3st lödfria matrix chip (på olika boxar då alltså :D ) o dom har funkat klockrent allihopa.
Vad är det som är så mkt problem? Löda däremot, det är jobbigt o blir det fel, då blir det dyrt...

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Hehe.. de som gör Chameleon-chippet har en sån lödfri adapter till det..
De har även gjort ett litet test för att se om det funkar trots att boxen skakas runt lite.
Se här: http://xodus-chip.com/

Man kan ju säga att de inte direkt är milda med den.. :D
Kast med liten Xbox någon?
men det verkar funka bra ändå

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
CorbenDallas skrev:
Problem? Jag har satt på 3st lödfria matrix chip (på olika boxar då alltså :D ) o dom har funkat klockrent allihopa.
Vad är det som är så mkt problem? Löda däremot, det är jobbigt o blir det fel, då blir det dyrt...

Sök och du skola finna, fler som sätter i lödfria chip havererar sina boxar än de som löder.

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Det beror väl på hur man behandlar boxen.
Skall man tex. flänga runt med boxen till polarna titt som tätt så kan det ju säkert hända att nåt går galet, chippet hoppar av eller dyligt. Då hade jag nog valt ett annat chip.

Min står alltid på samma ställe, och skulle jag behöva flytta den någon längre sträcka så kommer jag öppna boxen och kolla så det står rätt till innan man trycker på power knappen.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Henke skrev:
Det beror väl på hur man behandlar boxen.
Skall man tex. flänga runt med boxen till polarna titt som tätt så kan det ju säkert hända att nåt går galet, chippet hoppar av eller dyligt. Då hade jag nog valt ett annat chip.

Min står alltid på samma ställe, och skulle jag behöva flytta den någon längre sträcka så kommer jag öppna boxen och kolla så det står rätt till innan man trycker på power knappen.

Så sant så, ska man flänga med boxen så är det inte garanterat att ett lödat chip hänger kvar heller ;-)

Får man det att funka så är det helt betydelselöst om det är lödfritt eller inte, huvudsaken är att det funkar!

Jhonte

Dalmas Forever.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
08, Kawasaki Z750
Men vad jag inte fattar...

Har ngn som bytt hårddisk och moddat din box testat den i datorn?
jag gjorde det igår.. det är ju fan 80gig i den satan.
Visades ju bara 8? om jag inte minns fel i xboxen.

Är den så feljumprad den kan bli eller vad är det som har hänt?
:rock

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Re: Men vad jag inte fattar...

Jhonte skrev:

är det säkert att dom bytt HD

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Blip skrev:
Sök och du skola finna, fler som sätter i lödfria chip havererar sina boxar än de som löder.

Det där är ett påstående du inte kan backa upp. Det säger ju sig självt att du inte har koll på alla som modifierat sina boxar...
Du kan däremot ha en uppfattning.

vad som är mer intressant är väl snarare varför boxarna pajar...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jepp du har helt rätt i att jag saknar statistiskt underlag. Söker man däremot på t.ex. www.xbox-scene.com och liknande forum så _verkar_ lödfria chíppen vara överrepresenterade när det kommer till installationsproblem även om givetvis en del sumpar sina lödda chip med. I slutändan är det upp till var och en att köpa vad man vill ha, mitt lödfria chip blev avbeställt då det inte funkade vid leverans till leverantören (bra service där att kolla chippet innan leverans till kund)

Mvh Blip

CorbenDallas skrev:
Det där är ett påstående du inte kan backa upp. Det säger ju sig självt att du inte har koll på alla som modifierat sina boxar...
Du kan däremot ha en uppfattning.

vad som är mer intressant är väl snarare varför boxarna pajar...

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Re: Men vad jag inte fattar...

Jhonte skrev:

????

Konstigt.. Original är det ju 8Gb, eller 10 fast det blir väl ca 8 när det e formaterat..
Vad står det tryckt på disken då?
Vilket märke är det på den?

Du har alltså slängt i den i datorn och formaterat om den, eller är det fortfarande XFS på den så kan man ju tänka sig att det visar galet.

Det är en original Xbox du har som du plockat den ur, och inte en beggad som du köpt och ngn kanske moddat och flängt i en större disk i??

Måste hem och kolla på de två diskar jag har liggande..

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
På min disk står det:

Seagate model ST310014ACE
16,383 CYL - 16 HDS - 63 SECT - LBA 20,005,650

Hm vore ju skoj om man hade fått en rejäl disk även om jag tvivlar starkt.

Mvh Blip

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jepp. Inte mycket att hoppas på, 10Gb var min i alla fall och då är boxen hyggligt ny.

Mvh Blip

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...