Moderaterna vill sänka bensinskatten...

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Första tanken är ju :yoparty :yoparty :yoparty

Det låter ju hur bra som helst.

Läser man på deras site så ska dom slå till med att sänka skatten med

HÅLL I ER NU!

15 öre....

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
suzuki01 skrev:
2425879 Första tanken är ju :yoparty :yoparty :yoparty

HÅLL I ER NU!

15 öre....

Blir ju en del på ett år iof

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
hur ska dom finansiera denna sänkning, blir det sjukvården, våra stackars pensionerer eller våra stackars barn som får lida för denna utlovade storsatsning av moderaterna, förlåt NYA moderaterna

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
va fan ska man rösta på?? allt är ju lika jävla illa ( gäller alla partier oavsett årsmodell och typ):D

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
suzuki01 skrev:
2425879 Första tanken är ju :yoparty :yoparty :yoparty

HÅLL I ER NU!

15 öre....

Klart besked från Maudan igår; Centern kommer inte att gå med på en skattesänkning på soppan. Inte ens de 15 örena blir det...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det ligger något i det Bapuba..

Jag vetifan.. Men någon j*vla ändring måste det väll till..

FI FTW! :lol

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Bara att tillsätta en utredning och bida en ny myndighet för att utreda varför folk tycker att bensinen är för dyr....(the sosseway):tungan
15öre är bättre än ingenting !

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Är väl Kd som är de enda som vill sänka bensinskatten med 50%. Men tillsammans med resten av Alliansen ser det ju mörkt ut att få igenom det. Alltså finns det väl egentligen inget parti som riktigt fungerar som alternativ för att få igenom den frågan.

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
abethebabe skrev:
2425904 hur ska dom finansiera denna sänkning, blir det sjukvården, våra stackars pensionerer eller våra stackars barn som får lida för denna utlovade storsatsning av moderaterna, förlåt NYA moderaterna

Njae, det vet jag inget om men däremot vill dom höja trafikförsäkringen med ca 100% för bilar och 150-200% för motorcyklar.

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Man kan ju fläska på med en Big Mac & c/o +-meny per säsong genom denna ENORMA skattesänkning. Är inte det superbra så säg?
*suck*

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Snarare än att sänka bensinpriset borde vi ju politiker göra det möjligt att minska oljeberoendet. Mer Raps och etanolproduktion, samt andra hållbara allternativ. Att moderaterna vill avveckla biståndet är ju katastrof. Sverige och andra rika länder har ju lovat FN att ge minst 0,7% av BNP och Sveriges mål har ju varit 1%.

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Zuljin skrev:
2425990 Njae, det vet jag inget om men däremot vill dom höja trafikförsäkringen med ca 100% för bilar och 150-200% för motorcyklar.

Men kör man riktigt många mil så tjänar man ju in det på det de sänker bensinskatten. :rolleyes:

Det blir isåfall en hård sommar nästa år, då jag måste köra ca 42000mil med mc:n innan jag går break-even på förslagen. :yoparty

Att köra båge är ju kul men det där blir ju lite överdrivet.

Politikerna gör det inte lätt för oss att välja i valet. :näsblod

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
Sänkt bensinskatt kan vara ett sätt att ge bensinproducenterna möjlighet att smyghöja upp till prisnivån som var innan skattesänkningen.
Då betalar jag hellre några slantar till statskassan än bidrar till ökande vinster för oljemagnaterna.

Sedan är det ju inte alltid som bensinen är den stora kostnaden när det gäller vare sig bil eller mc.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Silverryggen skrev:
2425916 Sänka biståndet motsvarande...

skulle dom aldrig göra! tänk vad dom andra länderna skulle tycka om sverige om vi sänkte biståndet. kanske dags å begära utträde ur detta märkliga samfund vi kallar EU, vi har ju för fan blivit invaderade av litauer å polacker som vill arbeta här= lönedumpning.

Zuljin skrev:
2425990 Njae, det vet jag inget om men däremot vill dom höja trafikförsäkringen med ca 100% för bilar och 150-200% för motorcyklar.

med moderaterna vid makten stannar sverige

Last edited:

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Hoj
ZX9R
Zuljin skrev:

Lånar tråden lite, detta rör ändå samma ämne nästan tycker jag :)

Zuljin, var har du hört siffrorna 100% för bil och 150 - 200% för motorcyckel? har moderaterna sagt det rakt ut?

säger inte att jag är eller inte är moderat, men detta är något jag diskuterat och frågat i valstugorna på stan, men de har inte kunnat svara mig alls på mina frågor runt försäkringen.

Det man kan se i deras beräknade budget för en normal svensk är att skatten går ner lite (1000:) och försäkringen upp lite (1200:) men detta är för en snitt svensk...troligen inte med motorcyckel.

Vore intressant och bra att reda ut detta med försäkringen och moderaternas planer!!

nån som har mera info?

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Ducati S2R1000
15%

Jag säger som ståuppkomikern Lewis Black:

Våra folkvalda kunde lika gärna kommit till våra hem, ringt på dörren och pissat på våra fötter.

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Marcus75 skrev:
2426081
Zuljin, var har du hört siffrorna 100% för bil och 150 - 200% för motorcyckel? har moderaterna sagt det rakt ut?

Jag törs inte svära på att mina uppgifter stämmer eftersom min enda källa är mitt fack. IF Metall...

Svemack

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Kawa
Tror inte att det går att veta i förhand hur mycket mer trafikförsäkringen kommer att kosta för bil, motorcykel, modell etc. Om det införs så måste försäkringsbolagen dra in 8 miljarder kronor mer per år. Hur de fördelar detta mellan bilar, motorcyklar och mellan olika modeller bestämmer nog försäkringsbolagen själva, inte politikerna. Det är ju inte säkert att alla försäkringsbolag fördelar kostnaderna på samma sätt. Dyrare blir det ju att försäkra, helt klart. Risken finns att det blir mycket dyrare för vissa modeller...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin